پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۳۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
ناصر قوامی نماینده ادوار مجلس گفت: با اعزام روحانیون به بانک‌ها می‌خواهند برای روحانیونی که با تعداد بالا جذب حوزه علمیه شده اند اشتغال ایجاد کنند.

شعار سال: ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با ادعا برخی مبنی بر حضور روحانیون در شعب بانک‌ها و اینکه اساسا این اقدام چه مشکلی از بانکداری را برطرف می‌کند اظهار کرد: هیچ لزومی ندارد که در بانک‌ها یک روحانی حضور داشته باشد چراکه بانک‌ها چهارچوب دارند و براساس آن حرکت می‌کنند. حضور یک روحانی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟! مثلا سود بانکی را ۱۴ درصد تعیین کرده اند حال یک روحانی چه کاری می‌تواند انجام بدهد و چه حقی در بالا بردن یا پایین آوردن این نرخ سود دارد. حضور یک روحانی چه مشروعیتی به بانک و کار بانکداری می‌بخشد؟ بانک‌ها بنگاه‌های اقتصادی هستند و روالی دارند و براساس آن روال و براساس آن موازین حرکت می‌کنند و روحانی بودن و نبودن به هیچ وجه تاثیری بر سیستم بانکداری کشور ندارد.

او افزود: اگر مسئولین امر به دنبال تغییر هستند باید چهارچوب بانک را عوض کنند وگرنه با رفتن یک روحانی به بانک بانکداری ما اسلامی نمی‌شود. بانک برنامه‌ای دارد و براساس آن اعلام می‌کند سود سپرده گذاران ۱۴ یا ۱۵ درصد و یا سود وام ۱۲ درصد است از این رو وجود یک روحانی هیچ تاثیری ندارد.

قوامی تاکید کرد: اقتصاد ما اسلامی نیست. امروز اقتصاد دنیا دو شکل کمونیستی و سرمایه داری است. کمونیستی هم کاملا به سرمایه داری برگشته است امروز چینی‌ها اقتصاد کمونیستی ندارند. اقتصاد ایران هم اقتصاد سرمایه داری اروپایی است؛ ما اقتصاد اسلامی نداریم. اقتصاد اسلامی گرفتن خمس است و ذکات و حقوقی که در قران و در آیات و احکام و در فقه وجود دارد و امروز نمی‌شود کشور را با خمس و ذکات اداره کرد.

من فکر می‌کنم دلیل تصمیم اخیر این باشد که روحانیون زیادی در حوزه علمیه جذب شده اند و امروز می‌خواهند برای آن‌ها شغلی ایجاد کنند به همین دلیل هم به این شکل خبرسازی کرده اند چراکه مشخص است تصمیم نادرستی گرفته شده. با این حال توصیه می‌کنم از آن عقب نشینی کنند چراکه بسیاری از جوانان امروز بیکار هستند و با این شرایط ایجاد اشتغال برای فقط قشر روحانیون در جامعه تفرقه می‌اندازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار:۱۴ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: 317219، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین