پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰
باند دوم بزرگراه چهارخطه ساوه- بویین زهرا به طول ۲۸ کیلومتر به عنوان حلقه اتصال شبکه بزرگراه شمال و شمال غرب به جنوب و مرکز کشور همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

شعار سال: همزمان با هفته دولت و با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پنجشنیه، بزرگراه چهارخطه ساوه- بویین زهرا به طول ۲۸ کیلومتر با صرف هزینه‌ای معادل ۳۰۰میلیارد ریال به عنوان حلقه اتصال شبکه بزرگراه شمال و شمال غرب به جنوب و مرکز کشور، امروز افتتاح و به بهره‌برداری ‌رسید.

محور ساوه-بویین زهرا- قزوین به طول ۱۴۰ کیلومتر یکی از راه‌های مهم استان مرکزی و قزوین است که ارتباط ترافیکی شمال و شمال غرب را با مناطق مرکزی و جنوب کشور برقرار می‌سازد و کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال مرکز به شمال کشور است.

این محور به طول ۸۰ کیلومتر مشتمل بر دو قطعه است که ۴۵ کیلومتر آن در استان مرکزی و شهرستان زرندیه و ۳۵ کیلومتر دیگر آن در استان قزوین قرار دارد که در حال حاضر ۲۸ کیلومتر آن واقع در استان مرکزی آماده بهره‌برداری است.

بزرگراه اهر تبریز

قطعه دوم این محور نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در دست اجرا است که در سه راهی بویین زهرا خاتمه می‌یابد که لازم به ذکر است محور قزوین- بویین زهرا به طول ۶۰ کیلومتر نیز در سنوات گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این محور ترافیکی دارای نقش کلیدی مهم است که تکمیل شریان بزرگراهی کشور و اتصال شمال و شمال غرب به جنوب و مرکز کشور از طریق این بزرگراه علاوه بر تسهیل ترانزیت کالا و مسافر، ترافیک محورهای پر رفت و آمد و مراکز جمعیتی نزدیک به پایتخت را نیز کاهش می‌دهد.

افزایش ایمنی و کاهش آمار بالای تصادفات در این محور، کاهش زمان سفر، کاهش طول مسیر و ارتباط شبکه آزاد راهی شمالی و جنوبی کشور از دیگر مزایای این پروژه است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1394، کد مطلب: 2896966:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین