پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
حسن حسینقلی مدیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرب و روی ایران گفت: تدوین یک برنامه توسعه بلندمدت ۲۵ و حتی ۵۰ ساله در حوزه معدن لازم است و دولت و مجلس و قوه قضائیه باید از برنامه ریزی در این بخش حمایت کنند و مسوولان نیز خود را موظف و متعهد بدانند که بر اساس برنامه ریزی‌های مصوب و نه سلیقه شخصی تصمیم بگیرند. وی با انتقاد از ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی به کشور افزود: صدور بخشنامه‌های متعدد و آئین نامه‌های مزاحم نه تنها کمکی به بخش معادن کشور نمی‌کند بلکه ثبات و امنیت اقتصادی بخش معدن را هم از بین می‌برد.

شعار سال: مدیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرب و روی ایران گفت: صدور بخشنامه‌های متعدد نه تنها کمکی به بخش معادن نمی‌کند بلکه ثبات و امنیت اقتصادی بخش معدن را هم از بین می‌برد.

حسن حسینقلی از کارشناسان اقتصادی و مدیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرب و روی ایران گفت: طبق تعریف «قانون رفع موانع تولید» به ماده‌ای که از طریق طبیعت استحصال شده و بدون هیچ تغییر فیزیکی، شیمیایی و کیفیتی به بازار یا مرحله بعدی صنعت واگذار شود ماده خام گفته می‌شود، اما متأسفانه ما در این حوزه دچار افراط و تفریط و شعارزدگی شدیم.

وی افزود: در اینکه نباید جنس خام بفروشیم و یا صادر کنیم تردیدی نیست، اما وقتی بودجه و فرهنگ و حمایت دولتی را نداریم چاره‌ای جز خام فروشی چه در بخش نفت و چه در بخش معادن نیست.

مدیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرب و روی ایران تأکید کرد: ما نمی‌توانیم برخی معادن را وادار کنیم که به حلقه بعدی وارد شوند، چون ورود به حلقه بعدی ارزش افزوده نیازمند تکنولوژی و حمایت‌هایی است و متأسفانه حمایتی هم وجود ندارد.

حسینقلی با انتقاد از ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی به کشور افزود: صدور بخشنامه‌های متعدد و آئین نامه‌های مزاحم نه تنها کمکی به بخش معادن کشور نمی‌کند بلکه ثبات و امنیت اقتصادی بخش معدن را هم از بین می‌برد.

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر تدوین یک برنامه توسعه بلندمدت ۲۵ و حتی ۵۰ ساله در حوزه معدن گفت: دولت و مجلس و قوه قضائیه باید از برنامه ریزی در این بخش حمایت کنند و مسوولان نیز خود را موظف و متعهد بدانند که بر اساس برنامه ریزی‌های مصوب و نه سلیقه شخصی تصمیم بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی می متالز، تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۸۲۹۲۹، felezatkhavarmianeh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین