پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور گفت: در عراق اصلاً گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛ تصادفات عراق ۳.۵برابر ایران است، اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به‌دلیل خودرو‌های ایمن است!

شعار سال: سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور امروز در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک اظهار کرد: همه ۳ عامل انسان، راه و وسیله را دخیل در تصادفات می‌دانند، اما باید بگویم که ۵ عامل دخیل در تصادفات است؛ مدیریت و آموزش را هم باید به ۳ عامل دیگر اضافه کرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌ها، نقش‌ها و تأمین منابع را در قانون لحاظ کرده‌اند، اما کافی نیست؛ در قانون پیش‌بینی شده است شورای‌عالی ایمنی به‌ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: در عراق اصلاً گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛ تصادفات کشور عراق ۳ ونیم برابر ایران است، اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به‌دلیل خودرو‌های ایمنی است که دارند.

هادیانفر متذکر شد: سالانه در تصادفات بیش از ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند، اگر یک نفر در تصادفات جان خود را از دست بدهد ۸.۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

وی گفت: طرح "بانوان فرهنگیار ترافیک" که از سال ۹۸ تاکنون اجرا شده است، ۱۸ درصد تصادفات را کاهش داده است و این اعداد و ارقام نشان‌دهنده تأثیرگذاری طرح‌های همیاری پلیس است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۸۳۴۸۱۲، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین