پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
سید صولت مرتضوی از بحث یارانه نقدی و انجام تکلیف قانونی درباره کالابرگ‌های الکترونیک می‌گوید. به سادگی و حول چارچوب‌های اداری حرف می‌زند و بعید می‌دانیم از پشت پرده تبانی‌های احتمالی در این خصوص مطلع باشد. فقط برای اطلاع ایشان عرض می‌کنیم که انحصار فروش توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گرفتن نقد و در لحظه مبلغ و فروش بشکل مدت دار و زمان بر، فروش کالا‌هایی با کیفیت و قیمت خاص (مذاکره با فروشنده و کسب امتیاز برای خرید عمده از او)، تنها بخشی از این باند مافیایی دارای پتانسیل بالا برای فعالیت است. از درصد گیری و فروش نقدی خود کالا برگ هم خودتان صحبت کنید.

شعار سال: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هماهنگ شده است که در آینده نزدیک بتوانیم به صورت سراسری کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان‌ها عنوان کرد: علاوه بر استان‌های اعلام شده اجرای این طرح در سه استان مرکزی، قزوین و گیلان از امروز شروع می‌شود. ان‌شاالله با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هماهنگ شده است که در آینده نزدیک بتوانیم به صورت سراسری کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال این طرح اجرایی می‌شود، گفت: بله به طور حتم اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا یارانه نقدی حذف می‌شود، گفت: خیر، اختیاری است. دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، اما تکلیف قانونی است که کالابرگ الکترونیکی یا شیوه‌های دیگر را در پیش گیرد، چون آن زمان کالابرگ آماده نبود شیوه پرداخت نقدی را در پیش گرفتیم. الان پرداخت نقدی ادامه دارد از آن طرف بستر طرح کالابرگ آماده است و در سراسر کشور آمادگی عرضه را داریم، اما اختیاری است مردم می‌توانند یا کالابرگ را انتخاب کنند و یا یارانه نقدی. قیمت‌ها هم بر اساس قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سال بعد تورم ایجاد شود ۱۲ قلم کمتر می‌شود، گفت: بنای دولت بر این است برای کالا‌های اساسی ارز نیمایی اختصاص دهد. وقتی دولت اعلام می‌کند ارز مورد نیاز کالای اساسی را با نیما تامین می‌کند افزایش قیمت معنا ندارد، تعداد ۱۲ قلم هم تغییری نمی‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۲۷۸۲۸، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین