پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
بنا بر اظهارات برخی از آژانس‌داران ایرانی، زلزله ترکیه فعلا تغییر محسوسی در میزان تقاضا برای سفر به این کشور ایجاد نکرده و حتی دیروز دوشنبه، نرخ بلیت یکطرفه پرواز از تهران به استانبول به مرز ۱۸ میلیون تومان رسیده بود. طبق گزارشات ، فعلا خللی در برنامه سفرها، تور‌های گردشگری و پرواز‌ها از ایران به ترکیه وارد نکرده است. و گفته می شود، زلزله در مناطقی رخ داده و خسارت‌بار بوده که عموما مقصد سفر ایرانی‌ها نیست، اگرچه میزان تماس‌ها از صبح امروز (دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه) در بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی و هواپیمایی با کاهش مواجه شده است، اما برنامه سفرها، پرواز‌ها و تور‌ها به مقصد ترکیه همچنان برقرار بوده و فعلا لغو نشده است.

شعار سال: آژانس‌داران ایرانی به تشریح وضعیت تور‌های مسافری به ترکیه پرداخته اند.

بنا بر اظهارات برخی از آژانس‌داران ایرانی، زلزله ترکیه فعلا تغییر محسوسی در میزان تقاضا برای سفر به این کشور ایجاد نکرده و حتی دیروز دوشنبه، نرخ بلیت یکطرفه پرواز از تهران به استانبول به مرز ۱۸ میلیون تومان رسیده بود.

بسیاری از پرواز‌های ترکیه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه، ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده‌اند. در مجموع ۲۳۸ پرواز از فرودگاه استانبول به مدت دو روز لغو شده است. با این حال پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی ایران همچنان به ترکیه برقرار است و زلزله ۷.۸ ریشتری نه تنها روی برنامه پروازی آن‌ها تاثیری نگذاشته که حتی قیمت‌های بلیت آن‌ها با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.

میزان تماس‌ها و درخواست برای سفر به ترکیه از صبح دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه، همزمان با وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری در جنوب شرق ترکیه با کاهش مواجه شده است. زلزله ۷.۸ ریشتری که تا کنون خسارت جانی زیادی داشته و در کشور‌های عراق، لبنان، سوریه و حتی مصر احساس شده و به دنبال آن ایتالیا هم هشدار وقوع سونامی داده است، فعلا خللی در برنامه سفرها، تور‌های گردشگری و پرواز‌ها از ایران به ترکیه وارد نکرده است.

مهرسا سبزه‌ها، از یکی از آژانس‌های گردشگری در تهران می‌گوید: زلزله در مناطقی رخ داده و خسارت‌بار بوده که عموما مقصد سفر ایرانی‌ها نیست، اگرچه میزان تماس‌ها از صبح امروز (دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه) در بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی و هواپیمایی با کاهش مواجه شده است، اما برنامه سفرها، پرواز‌ها و تور‌ها به مقصد ترکیه همچنان برقرار بوده و فعلا لغو نشده است.

او همچنین با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت بلیت پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی ایران در دو روزی که ایرلاین‌های ترکیه پروازهایشان را به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو کرده‌اند، اظهار می‌کند: نرخ بلیت یکطرفه از تهران به استانبول در دو نوبت عصر و شب دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه از ۱۵ میلیون تا ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شده است، درحالی‌که از روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه با ازسرگیری پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی ترکیه، قیمت‌ها تا یک‌سوم افت می‌کند و به هفت تا پنج میلیون تومان می‌رسد.

ترکیه بامداد امروز (دوشنبه) بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر لرزید. این زلزله در سوریه، عراق، لبنان و حتی مصر احساس شده است و تاکنون در دو کشور سوریه و ترکیه صد‌ها کشته و هزاران مصدوم برجای گذاشته است. این زمین‌لرزه در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داده و کانون آن استان "قهرمان‌مرعش" در ترکیه بوده است و شهر‌های عثمانیه، آدانا و دیاربکر بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.

تا کنون سه اثر تاریخی بر اثر این زمین‌لرزه تخریب شده‌اند. روزنامه دیلی صباح گزارش داده که بر اثر وقوع این زلزله بخش‌هایی از جنوب، شرق و جنوب شرقی قلعه تاریخی «غازیان تپه»، نابود شد و ویرانه‌های آن در جاده فرو ریخته است. همچنین گنبد و دیوار شرقی «مسجد شیروانی» که در نزدیکی این قلعه واقع شده است و در قرن هفدهم میلادی ساخته شده بود، ویران شده است. همچنین رسانه‌های سوری از خسارات زلزله به قلعه حلب سوریه که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، خبر داده‌اند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۸۹۷۲، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین