پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
در آخرین روزهای سال گذشته یک جابجایی مهم در صنعت رخ داد، علیرضا پیمان پاک رئیس سابق سازمان توسعه تجارت که نتوانسته بود عملکرد خوبی در وزارت صمت داشته باشد از این وزارتخانه رفت و قائم مقام وزیر کشاورزی شد.

شعارسال: در آخرین روز‌های سال گذشته یک جابجایی مهم در صنعت رخ داد علیرضا پیمان پاک رئیس سابق سازمان توسعه تجارت که نتوانسته بود عملکرد خوبی در وزارت صمت داشته باشد از این وزارتخانه رفت و قائم مقام وزیر کشاورزی شد.

نمایندگان مجلس عملکرد ضعیف پیمان پاک در سازمان توسعه تجارت، یکی از دلایل استیضاح فاطمی امین در وزارت صمت می‌دانستند، ظاهراً یکی از اهداف این جابه جایی همین موضوع بوده است، اما چرا فردی که نتوانسته عملکرد موفقی داشته باشد به جای عزل باید جابه جا شود؟!

پشت پرده ماجرای انتخاب قائم وزیر جهاد کشاورزی بدون سوابق کاری موثر در بخش کشاورزی؟

علیرضا پیمان پاک کیست؟

دولت رییسی مجموعه‌ای از حلقه‌های متعدد تشکیل شده که افراد شاخص دولت از اطرافیان رییسی در قوه قضاییه، افراد حاضر در دولت احمدی نژاد و حلقه معروف به آستان قدس هستند و پست‌های کلیدی بین افراد تقسیم شده است.

در جابجایی بین دو وزارتخانه، پیمان پاک از سازمان توسعه تجارت به وزارت جهاد کشاورزی رفت و به عنوان قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی منصوب شده است، پیمان پاک از جمله افراد حاضر در حلقه اطرافیان رییسی در آستان قدس محسوب می‌شود انتخاب پیمان پاک به عنوان رییس سازمان توسعه تجارت از همان ابتدا تعجب همگان را برانگیخت چرا که پیمان پاک هیچ گونه سابقه مشخصی مدیریتی نداشته است. تحصیلات وی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بوده و «سخنران اقتصاد مقاومتی و طرح بصیرت» محسوب می‌شود.

در سوابق وی موضوع خاصی دیده نمی‌شود وی پیش از تصدی این سمت در دولت سیزدهم «مدیر عامل شرکت زنجیره تامین رضوی» از زیر مجموعه‌های آستان قدس بوده وصادرکننده میوه محسوب می‌شود سوال اینجاست چرا باید فردی که سوابق مدیریتی مشخصی حتی در سطح میانی وزارتخانه نداشته صرفا به دلیل قرار داشتن در حلقه‌ای خاص در جایگاه قائم مقامی یک وزارتخانه کلیدی مانند وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد. همچنین باید این پرسش هم مطرح شود آیا در وزارتخانه مهم جهادکشاورزی مدیری وجود نداشته که باید از جای دیگر فردی که کارمند این وزارتخانه هم نیست به این وزارتخانه فرستاده شود.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 17فروردین1402، کدخبر: 152581،www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین