پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۹۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
حضور پیمان‌پاک در زمان عزل ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی باعث شده تا برخی به این نکته اشاره کنند که حضور پیمان‌پاک در دو پست مهم (سازمان توسعه و تجارت و وزارت جهاد) به معنی حضور جانشین در سایه است؛ چرا که این روزها وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در صف استیضاح قرار دارد.

شعارسال: بلاتکلیفی در صندلی ریاست سازمان توسعه تجارت در حالی است که از این سازمان به عنوان بدنه اصلی بخش تجارت خارجی کشور یاد می‌شود و مذاکرات در بخش تجارت از طریق این سازمان صورت می‌گیرد، اما با وجود کنار رفتن رییس پیشین هنوز خبری از رییس جدید نیست و با این شرایط می‌توان گفت چارچوب تجارت خارجی کشور در سالی که دولت وعده رشد صادرات داده همچنان نامشخص است.

«پیمان پاک» جانشین در سایه؟

حال با گذشت یکماه واندی از کنار رفتن علیرضا پیمان‌پاک از ریاست سازمان توسعه و تجارت، همچنان خبری از صدور حکم جانشین پیمان‌پاک نیست و شنیده‌ها نشان از آن دارد که او همچنان در حال فعالیت در این سازمان است.

از سوی دیگر در حالی پیمان‌پاک با وجود برکناری از ریاست سازمان تجارت در این سازمان مشغول به کار است که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که او در حال حاضر به وزارت جهاد کشاورزی رفته و در سمت قائم‌مقامی این وزارتخانه در حال فعالیت است.

حضور پیمان‌پاک در زمان عزل ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی باعث شده تا برخی به این نکته اشاره کنند که حضور پیمان‌پاک در دو پست مهم (سازمان توسعه و تجارت و وزارت جهاد) به معنی حضور جانشین در سایه است؛ چرا که این روز‌ها وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در صف استیضاح قرار گرفته است.

با توجه به شرایط کنونی می‌توان گفت در حال حاضر دو صندلی وزارت در دولت وجود دارد که یکی از آن‌ها خالی است و دیگر لرزان است و باید دید که آیا یکی از این صندلی‌ها به پیمان‌پاک خواهد رسید و یا اینکه او خارج از گردونه خواهد ماند و در همان پست قائم مقامی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

علی رضا پیمان پاک، از ابتدای دولت سیزدهم، ریاست سازمان توسعه تجارت را در اختیار داشت.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه امروز، تاریخ انتشار: 29فروردین1402، کدخبر: 84255،rahemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین