پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۷۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
به نظر می رسد ورود مسکن به بازار بورس پدیده احتکار مسکن را افزایش داده و به دلالان مسکن فضای مانور بیشتری برای سودجویی می دهد که در غیاب سیاست با ثبات مسکن آزمون و خطای دولت را می رساند.

شعار سال:

ایرج رهبر عضو هیئت رئیسه کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به وارد شدن مسکن در بازار بورس گفت: به نظر میرسد ورود مسکن به بازار بورس پدیده احتکار مسکن را افزایش داده و به دلالان مسکن فضای مانور بیشتری برای سودجویی می دهد.


وی افزود: از آنجا که مسکن کالای همگنی نظیر تولیدات یک کارخانه با حجم تعداد و مکان مشخص نیست ورود آن به بورس نیز نمی تواند اثر قابل توجهی بر رهن و اجاره داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: نظارت دولت بر بازار رهن و اجاره با اتکا به تابلوی بورس در واقع انتخاب آن بخش از پلاکهایی است که روی تابلو قرار دارند ، در حالیکه ورود به بورس از سوی هیچ نهاد یا تشکلی که آمار شفاف از عرضه ارائه کند تصریح نشده است.

تجربه مسکن به بورس ابداع ایران است

کارشناس مسکن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ورود مسکن به بورس از سوی سایر کشورها نیز تجربه شده است گفت: از آنجا که ارتباط مستقیمی بین اقتصاد کشورها و بازار بورس وجود دارد دنیا مدتهاست برای مسکن چاره اندیشی کرده و هیچ کشوری چنین رکود سریالی در بازار مسکن ندارد.

رهبر خاطر نشان کرد: هرچند مسکن در انگلستان گران قیمت است یا در آمریکا با افزایش تقاضا روبروست اما این کشورها شرایط متفاوتی با ایران دارند به این معنا که در ایران میزان تقاضای مسکن از یک سو باقدرت خرید مردم منافات دارد و باقیمت عرضه گپ پر نشدنی را طی می کند، واز سوی دیگر پرداخت تسهیلات در این کشورها با تسهیلات 100 درصدی وبه اصطلاح صفر آغاز می شود ونرخ سود آن هم بسیار پایین وقابل دسترس تعریف شده است.

وی ادامه داد: بنابراین تجربه ورود مسکن به بازار بورس پدیده طبیعی و پرتکراری نیست و می توان گفت از ابداعات ایران است که به علت نبود سیاست مسکن با آزمون وخطا جلو میرود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 8 آذر 1395، کد مطلب:249690 : www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
مشکل مسکن ایران تنها با تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی بادوام حل می شود. بدین منظور باید لیزینگ در این وادی ورود کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
یکی از دوستان می گفت که چطور قبل از افزایش میزان وام مسکن، چند نفر از کارکنان ستادی بانک مسکن در حجم بالا اقدام به خرید اوراق کردند. بعد از افزایش میزان وام مسکن، اوراق هم افزایش قیمت دادند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین