پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۸۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت بازار مسکن، گفت: بعد از روی کار آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی، تغییر زیادی را در بازار مسکن شاهد نبودیم. تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها و تورم، قیمت مسکن هم افزایش یافته است و هر متر مسکن نهضت ملی ، حداقل 10 میلیون است یعنی هر واحد 100 متری یک میلیارد تومان می‌شود و اگر 400 میلیون وام به متقاضیان داده شود، 600 میلیون هم باید آورده خود متقاضیان باشد.

شعارسال: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص قیمت نهایی نهضت ملی مسکن، گفت: قیمت مصالح ساختمانی ثبات ندارد، سیمان بالا و پایین می‌شود قیمت‌ها به حدی مواج است که مردم نمی‌دانند چه کنند و انبوه سازان هم نمی‌دانند که بر چه اساسی قرارداد ببندند.

100 هزار مسکن مهر رها شده به حال خود و وضعیت نامشخص مسکن ملی؟

محمد رضا رضایی کوچی در رابطه با وضعیت بازار مسکن، گفت: بعد از روی کار آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی، تغییر زیادی را در بازار مسکن شاهد نبودیم. تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها و تورم، قیمت مسکن هم افزایش یافته است و هر متر مسکن نهضت ملی مسکن، حداقل ۱۰ میلیون است یعنی هر واحد ۱۰۰ متری یک میلیارد تومان می‌شود و اگر ۴۰۰ میلیون وام به متقاضیان داده شود، ۶۰۰ میلیون هم باید آورده خود متقاضیان باشد.

*واحد‌های نهضت ملی مسکن، قیمت مشخصی ندارد

وی افزود: واحد‌های نهضت ملی مسکن، قیمت مشخصی ندارد و بر اساس قیمت تمام شده مسکن، وجه از متقاضیان دریافت و خانه بر آن اساس تحویل داده می‌شود. چراکه قیمت مصالح ساختمانی ثبات ندارد سیمان بالا و پایین می‌شود قیمت‌ها به حدی مواج است که مردم نمی‌دانند چه کنند و انبوه سازان هم نمی‌داند که بر چه اساسی قرارداد ببندند.

*بانک‌ها به متقاضیان مسکن تسهیلات نمی‌دهند

رضایی کوچی در خصوص قانون جهش تولید مسکن، گفت: اجرای قانون جهش تولید مسکن بسیاری از مشکلات را حل می‌کرد، اما درست اجرا نشد و از سوی دیگر بانک‌ها هم تسهیلات نمی‌دهند. بانک‌ها بیشتر دنبال کار سوداگری رفتند امروز نقش اصلی در رشد تولید، بانک‌ها هستند و، چون بازپرداخت تسهیات مسکن ۲۰ ساله است خیلی علاقه‌ای برای پرداخت تسهیلات ندارند.

*۱۰۰ هزار واحد از مسکن مهر نیمه کاره مانده است

وی همچنین در رابطه با پرونده مسکن مهر، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار واحد از مسکن مهر نیمه کاره مانده است و منابعی که در نظر گرفتند کم است. در شهر‌های جدید زمین‌های بسیار خوبی را به افراد برای کار‌های خدماتی و تجارتی واگذاری کردند که هیچ کاری روی آن‌ها انجام نشده است؛ بنابراین زمین‌هایی که در در شهر‌های جدید برای خدمات و تجارت واگذار شده است، در صورت عدم اجرای پروژه، باید بازگردانده و در جهت مسکن سازی استفاده شود.

رئیس کمیسیون عمران در پایان خاطرنشان کرد: من از شهر جدید پرند هم بازدید کردم و از نزدیک دیدم که زمین‌های بسیاری را به افراد واگذار کردند که بدون هیچ کاری رها شده است که ضرورت دارد این زمین‌ها به دولت بازگردانده، مولد سازی شده و برای مسکن سازی تعلق بگیرد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 3اردیبهشت1402، کدخبر: 1592150، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین