پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
فرماندار الیگودرز گفت: 180 واحدصنعتی در شهرستان الیگودرز وجود دارد که از این تعداد 40 درصد تعطیل می باشد ومابقی نیز به صورت فعال ونیمه فعال هستند.

شعار سال: جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد صفی خانی مديركل صنعت،معدن و تجارت لرستان،فرماندار ، جمعی از مدیران استانی، شهرستانی، صنعت كاران و توليد كنندگان در اتاق جلسات فرمانداری الیگودرز برگزار شد.

ولی الله میرزایی اصل؛فرماندار الیگودرز در ایتدای این جلسه گفت : 180 واحدصنعتی در شهرستان الیگودرز وجود دارد که تنها 60 درصد از آنها بصورت فعال ونیمه فعال هستند .

جلسه ستاد تسهیل در الیگودرز،فرماندارالیگودرز،عکس،تصویر

وی ادامه داد : پنج کارخانه آرد و 14 واحد تولید پودر کربنات کلسیم و شرکت شیشه لرستان ،فولاد و همارشتن و آرمان پودر از واحدهای شاخص این شهرستان می باشند.

میرزایی اصل با اشاره به اینکه عمده واحدههای الیگودرز در صنایع معدنی شکل گرفتندبیان نمود : الیگودرز دارای 52 واحد معدنی که در دو زمینه سنگ های تزیینی و سنگ کربنات فعالیت دارند ومتاسفانه از 35 واحد سنگ های تزیینی تنها 10 واحد صنعتی فعال می باشد .

فرماندار الیگودرزاضافه کرد : همچنین از 11واحد صنعتی الیگودرز 10 واحد فعال هستند که بیشتر آنها بصورت خام فروشی فعالیت می کنند چرا که متاسفانه صنایع تبدیلی در استان وشهرستان وجود ندارد و باید با توجه به زیرساختها این صنایع در شهرستان ایجاد شوند.

وی با اشاره به اینکه تنها 30درصد از 70واحدهای سنگبری در الیگودرز فعال هستند یاد آور شد: عمده شرایط اقتصادی کشور و ارتباطی که سنگ های تزیینی با صنعت ساختمان دارد سبب تعطیلی این واحدهای شده است و همچنین فرسودگی تجهیزات وعدم بروز بودن تکنولوژی سبب بالا رفتن هزینه های تولید شده وقدرت رقابت این واحدهای صنعتی را کاهش داده است.

میرزایی اصل به مشکلات سایر واحدهای صنعتی در شهرستان اشاره نمود: عمر استاندارد کوره شرکت شیشه لرستان 6سال است که هم اکنون بیش از 7سال که از آن استفاده می شود و اگر این کوره از مدار خارج شود با بیکاری 220نفر مواجهه خواهیم شد.

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه مجوز برای سه واحد صنعتی تهیه کاغذ از سنگ کربنات کلسیم در الیگودرز صادر شده است بیان کرد : معادن کربنات کلسیم ظرفیتی مهم که تاریخ انقضاء نداشته و این ماده در تولیدات داروسازی ،رنگ سازی ،کاغذ و......کاربرد دارد.

وی تولید و اشتغال را مهمترین مسئله در کشور دانست وافزود : بانکها نقش بسزایی در بحث اشتغال و تولید کشور ایفا می نمایند وافزایش تولید و اشتغال زایی نیازمند همت وتلاش مدیران وبانکها می باشد.

جلسه ستاد تسهیل در الیگودرز،فرماندارالیگودرز،عکس،تصویردر ادامه این جلسه مدیران واحدهای صنعتی وتولیدی در خصوص مشکلات مواردی را بیان نمودندو مصوباتی جهت رفع این مشکلات به تصویب مسئولین ومدیران بانکی رسید .

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری هیجار، تاریخ انتشار: 20 آبان 1395، کد مطلب: ۷۶۵۴:www. heygar.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین