پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
صادقی: امروز یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس به من اطلاع داد که از دادسرا تماس گرفته‌ و خواسته‌اند اینجانب به دادسرا مراجعه کنم. قرار شد مطابق قانون، اخطاریه به مجلس ابلاغ و در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی و اتخاذ تصمیم شود

شعار سال:

محمود صادقی، نماینده تهران روزهای آرامی را نمی‌گذراند. هنوز گرد ماجرای واکنش رئیس قوه قضائیه به او درباره موضوع حساب‌های قوه قضائیه و پاسخ‌های صادقی به آیت‌الله آملی لاریجانی ننشسته بود که دیروز دو خبر همزمان درباره این عضو فراکسیون امید از راه رسید؛ خبر احضارش به دادگاه و خبر شکایت یکی از همکاران مجلس‌نشین اش از او. خبر اول را ابتدا خود صادقی در پیامی توئیتری منتشر کرد.
او در این پست خود نوشت: «امروز یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس به من اطلاع داد که از دادسرا تماس گرفته‌ و خواسته‌اند اینجانب به دادسرا مراجعه کنم.» او در مطلبی دیگر در صفحه شخصی خود نوشته است: «قرار شد مطابق قانون، اخطاریه به مجلس ابلاغ و در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی و اتخاذ تصمیم شود.» صادقی اما در گفت‌وگو با «ایسنا» جزئیاتی بیشتر از این موضوع را بازگو کرد و توضیح داد که احضار وی از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه انجام شده است.

صادقی همچنین گفت: «این موضوع در ارتباط با اظهاراتم درباره‌ یاشار سلطانی و شکایت دادستانی تهران از بنده است.» رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس این را هم توضیح داد که «بنده هم اعلام کردم که باید کتباً این مسأله به من اعلام شود و طبق مقررات ابتدا موضوع شکایت در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد و اگر هیأت تشخیص داد که اظهاراتم خارج از حیطه وظایفم بوده است، بنده باید به دادسرا بروم.

البته امروز اعلام کردند که به صورت کتبی به مجلس اعلام شده با توجه به اینکه سخنان بنده در حیطه وظایف نمایندگی‌ام بوده است، مقرر شد هفته آینده پس از اینکه مجلس آغاز به کار کرد، این مسأله در هیأت نظارت مطرح شود.» آن طور که صادقی گفته، در صورتی که هیأت نظارت تشخیص دهد اظهارات این نماینده خارج از حیطه وظایف نمایندگی بوده، به دادسرا خواهد رفت اما همزمان خبرگزاری «فارس» هم گزارش داد که سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده کاشان و آران و بیدگل از محمود صادقی شکایت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، این شکایت به اتهام نشر اکاذیب و تشویش افکار عمومی در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران ثبت شده است. در پی این گزارش، ساداتی‌نژاد خود در گفت‌وگو با خبرگزاری «میزان»، جزئیات بیشتری از این موضوع را مطرح کرد و گفت: «آقای صادقی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها، به من اتهام زده بود که زمانی که آقای ساداتی نژاد رئیس دانشگاه کاشان بوده، دو میلیارد تومان برای بحث بورسیه‌ها به آنجا داده شد و معلوم نشد سرنوشت آن چه شد.» ساداتی‌نژاد همچنین توضیح داد: «با توجه به بورسیه 40 میلیون تومانی هر نفر، اگر سال 89 دومیلیارد تومان برای بحث بورسیه‌ها به دانشگاه کاشان داده شده باشد یعنی دانشگاه کاشان باید حدود 50 دانشجوی بورسیه داشته باشد؛ در حالی که در طول تاریخ 40 ساله دانشگاه کاشان، این تعداد دانشجوی بورسیه وجود نداشته و در سال 89، دانشگاه کاشان تنها یک دانشجوی بورسیه داشت.» صادقی پیش‌تر دو بار بر این موضوع تأکید کرده بود که بخشی از پول بورسیه‌های دانشگاه کاشان در انتخابات سال 92 به شکل کارت هدیه وارد ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها شده بود.

 نماینده کاشان در همان زمان صادقی را به شکایت تهدید کرده بود اما نماینده تهران بعد از این تهدید، تأکید کرده بود که برای حضور در چنین دادگاهی حاضر است و می‌تواند در آنجا مدارکش را برای اثبات سخنانش ارائه کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران
، تاریخ انتشار 7 آذر 1395، شماره انتشار: 6369 شماره صفحه: 3
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین