پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
رشته‌های فوتبال، بسکتبال و تنیس روی میز در صدر بیشترین اعزام‌های بین‌المللی در سال ۱۴۰۱ قرار گرفتند.

شعارسال: حضور نمایندگان ورزش ایران در میادین و مجامع بین‌المللی به شرط موافقت شورای برون مرزی وزارت ورزش انجام می‌شود. بر همین اساس فدراسیون‌ها در طول سال درخواست خود را برای اعزام نماینده به مسابقات یا نشست‌های مختلف به این شورا اعلام می‌کنند تا در صورت موافقت نسبت به مهیا کردن شرایط آن اقدام لازم را انجام دهند.

فهرست پراعزام‌ترین فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۱ + جدول

در این میان بیشترین درخواست مطرح شده برای اعزام برون‌مرزی از طرف فدراسیون فوتبال بود و آمار بیشترین اعزام و بیشترین نفرات اعزامی همچون سال گذشته به نام این فدراسیون ثبت شد. فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۶۹ اعزام داشت که منجر به اعزام ۲۵۳۵ نفر به کشور‌ها و مسابقات مختلف شد.

از حیث تعداد اعزام، بسکتبال در رده دوم قرار داد. این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ رتبه دوم در اختیار فدراسیون والیبال بود و بسکتبال از حیث اعزام بین‌المللی توفیق چندانی نداشت. فدراسیون بسکتبال در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۹ اعزام بین‌المللی داشت و در مجموع ۶۱۰ نفر به عنوان نمایندگان بسکتبال ایران در میادین مختلف شرکت داشتند.

تنیس روی میز توانست رتبه سوم خود در اعزام‌های بین‌المللی در سال ۱۴۰۰ را تکرار کند و با ۹۳ اعزام، امسال نیز در رده سوم قرار گرفت. این فدراسیون نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایشی ۹۰ درصدی در اعزام‌های بین‌المللی خود داشت و در مجموع نیز ۴۰۰ نفر در قالب تیم‌های این رشته به رقابت‌های برون مرزی اعزام شدند.

در جدول مربوط به اعزام فدراسیون‌های مختلف، فدراسیون چوگان بدون حتی یک اعزام بین‌المللی در جایگاه آخر قرار گرفته است. ورزش‌های دریایی و ساحلی یک اعزام، بیماران خاص و پیوند اعضا یک اعزام، فدراسیون‌های پزشکی ورزشی و هنر‌های رزمی و کونگ‌فو با ۲ اعزام بین‌المللی، فدراسیون‌های ورزش مدارس، ورزش‌های دانشگاهی و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای با ۴ اعزام برون مرزی، فدراسیون ورزش ورزش‌های سنتی و بومی ۵ اعزام، فدراسیون نجات غریق ۶ اعزام، موتورسواری و اتومبیلرانی با ۸ اعزام و فدراسیون وزنه‌برداری با ۹ اعزام از جمله فدراسیون‌هایی هستند که در سال ۱۴۰۱ تعداد اعزام‌های بین المللی‌شان تک رقمی بوده است.

فهرست پراعزام‌ترین فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۱ + جدول

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22خرداد1402، کدخبر: 2909906، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین