پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
«بابک ضرغامی» با اشاره به رونمایی از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت که عصر امروز انجام خواهد شد، اظهار کرد: این تالار یک وبگاه است که در معرض استفاده عموم قرار خواهد گرفت و کارکرد آن شفافیت در روند مولدسازی دارایی‌های دولت است. مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی از رونمایی تالار مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: این تالار شفافیت حداکثری را در مسیر مولدسازی ایجاد می‌کند؛ در عین حال که به بورس کالا نیز متصل است تا در مرحله عرضه از ظرفیت بازار سرمایه استفاده شود.

شعار سال: مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی از رونمایی تالار مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: این تالار شفافیت حداکثری را در مسیر مولدسازی ایجاد می‌کند؛ در عین حال که به بورس کالا نیز متصل است تا در مرحله عرضه از ظرفیت بازار سرمایه استفاده شود.

«بابک ضرغامی» با اشاره به رونمایی از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت که عصر امروز انجام خواهد شد، اظهار کرد: این تالار یک وبگاه است که در معرض استفاده عموم قرار خواهد گرفت و کارکرد آن شفافیت در روند مولدسازی دارایی‌های دولت است.

تالار مولدسازی دارایی‌های دولت رونمایی می‌شود
وی ادامه داد: تالار مولدسازی دارایی‌های دولت از دو بخش اصلی تشکیل شده که یک بخش آن شامل اطلاعات بیش از سه هزار ملک دستگاه‌های مختلف‌ سراسر کشور است که در معرض عموم قرار می‌گیرد و به صورت روزانه به این تعداد اضافه می‌شود. علاوه بر اطلاعات کامل ملک شامل مشخصات ثبتی، مساحت، مکان‌یابی روی نقشه و اینکه ملک مربوط به چه دستگاهی است؛ در این بخش مشخص است که چه تعداد املاک مصوبه هیئت مولدسازی را گرفته‌اند و یا چه تعداد در مرحله ارزش گذاری و قیمت‌گذاری هستند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: همچنین عکس و گاهی فیلم از املاک نیز این بخش قابل مشاهده است تا سرمایه‌گذارانی که مایلند در مولدسازی مشارکت کنند با مشاهده تمام این اطلاعات، وقتی به مرحله عرضه رسید در رقابت خرید شرکت کنند.

ضرغامی بخش دوم این تالار را مربوط به پروژه‌های عمرانی معرفی کرد و ادامه داد: برخلاف فضاسازی‌هایی که انجام شد که دولت با هدف تأمین هزینه‌های جاری می‌خواهد اقدام به فروش املاک و دارایی‌ها خود کند، در این بخش از تالار به طور مشخص پروژه‌های عمرانی که قرار است منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌ها صرف آن‌ها شود، قابل رؤیت است.

وی اضافه کرد: بسیاری از پروژه‌ها مربوط به آبرسانی است، زیرا یکی از معضلات اساسی کشور مدیریت منابع آب است، پروژه‌های راه آهن، پروژه‌های درمانی و… است که اطلاعات کامل پروژه در این بخش وجود دارد.

اتصال تالار مولدسازی به بورس کالا

مشاور رئیس سازمان خصوصی با بیان اینکه این تالار به بورس کالا نیز متصل شده است، ادامه داد: با تفاهمنامه‌ای که با بورس کالا منعقد شد مقرر است که املاک را تا جایی که امکان‌پذیر است از طریق بورس کالا عرضه کنیم تا همه مردم بتوانند در این بخش مشارکت کنند. هرچند که اجازه فروش از طریق مزایده عموم نیز فراهم است، اما اولویت ما استفاده از بازار سرمایه است تا زمانی که به مرحله عرضه برسد کسانی که خواهان مشارکت هستند از طریق این سایت بتوانند به بورس کالا متصل شده و شرایط را مشاهده و اقدام به خرید کنند.

ضرغامی یادآور شد: بخش پروژه خود به دوا و قسمت دیگر نیز تقسیم شده که یک بخش مربوط به بسته‌های رونق است؛ بسته‌های مولدسازی به مجموعه اقدامات هماهنگ و یکپارچه برای مولدسازی اموال غیرمنقول یا تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی نیمه تمام اطلاق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات می‌تواند به صورت مجزا برای هر یک از اموال غیرمنقول انجام شود (مانند بسته آزادسازی)، به صورت مجزا برای هر یک از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی انجام شود (مانند بسته توسعه و پیشرفت) یا به صورت مشترک به عنوان بسته ملک - پروژه (مانند بسته رونق) تعریف شود.

به گفته مشاور رئیس سازمان خصوصی، در بخش بسته رونق کاملاً مشخص است که عوائد حاصل از فروش کدام ملک به کدام پروژه اختصاص می‌یابد. زیر قسمت دیگر در بخش پروژه‌ها، پروژه‌های ستاره دار است؛ پروژه‌های ستاره دار پروژه‌هایی هستند در هر یک از ۳۱ استان کشور به عنوان اولویت اقدامات مولدسازی در نظر گرفته می‌شوند.

ضرغامی تصریح کرد: پیشنهاد پروژه‌های اولویت دار استانی توسط استاندار و پیشنهاد اولویت پروژه‌های ملی توسط رئیس دستگاه مربوطه صورت می‌گیرد. پیشنهاد‌های فوق در کمیته پایش پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بررسی و اولویت بندی می‌شود. این گونه پروژه‌ها که در نهایت با تصویب هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت به عنوان پروژه‌های ستاره‌دار معرفی می‌شوند، در اولویت اقدام برای تعیین تکلیف از طرف مجری قرار خواهند گرفت.

وی توضیح داد: درباره پروژه‌های ستاره دار، هنوز املاکی که باید عوائد حاصل از مولد سازی صرف آن پروژه شود مشخص نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۶۷۲۷۷۲، www.imna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین