پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۸۶۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره وضعیت املاک رفاهی بانک های دولتی در مناطق یک تا چهار تهران بیان داشت که حدود 20 هکتار از گران ترین اراضی، فقط در اختیار امور رفاهی بانک های دولتی در تهران است و مولد سازی قرار است به این مسائل سامان دهد. وی افزود که در محدوده ولنجک وزارت جهاد کشاورزی ۳۰۰ هزار متر زمین و دارایی دارد که می‌تواند حداقل نیمی از آن به فضای سبز و خدماتی تبدیل شود.

شعار سال: قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی به ابهامات و انتقادات درباره طرح مولدسازی و هیات هفت نفره طرح در برنامه زنده شبکه خبر، پاسخ داد. وی، این مصوبه را فصل جدیدی از خارج کردن اموال راکد و منجمد دولتی دانست و با ردّ مطالبی از قبیل غیرشفاف بودن فرایند مولدسازی گفت: همه امور مولدسازی از مرحله شناسایی دارایی‌ها، تشخیص دارایی مازاد، ارزش افزایی دارایی‌ها، قیمت گذاری و روش واگذاری و مولدسازی آن‌ها به صورت شفاف زیر ذره بین رسانه‌ها و مردم خواهد بود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در بیان مصادیقی از گره‌گشایی واگذاری و مولدسازی دارایی‌ها به مواردی از جمله بانک‌های دولتی که توان تسهیلات‌دهی ندارند، اما املاک رفاهی و تفریحی زیادی در بهترین نقاط تهران و کشور دارند، پروژه‌های نیمه‌تمام که تأمین مالی آن‌ها از طریق واگذاری املاک مازاد دولت ممکن است، شرکت‌های دولتی که زیان‌های انباشته دارند و همزمان هکتار‌ها زمین مازاد نیز دارند، اما توان استفاده درست از آن‌ها را ندارند، اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مصوبه مولد سازی دارایی‌های دولت در چه فرایندی تصویب شد؟ اظهار کرد: مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، تصویب شده در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ۲۱ آبان امسال به تایید مقام معظم رهبری رسید. قربانزاده درباره این که مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت محرمانه است و چرا مردم حق ندارند از مفاد آن مطلع شوند؟ تصریح کرد: این طور نیست. متن بند‌های مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت بعد از لازم الاجرا شدن محرمانه نیست و به صورت شفاف در سایت سازمان خصوصی سازی در بخش قوانین و مقررات منتشر شده است.

پیش‌نویس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی به علت سطح اهمیت تصمیم گیری محرمانه است، اما وقتی متن، نهایی و مصوب و لازم‌الاجرا شود و برای اشخاص ثالث حق و تکلیف ایجاد کند، باید منتشر شود و در دسترس عموم قرار گیرد همچنان که این مصوبه نیز در سایت سازمان در اختیار عموم مردم قرار گرفت و هفته گذشته در قالب کتابچه منتشر شد. وی افزود: دلیل طرح این موضوع در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تکلیف و تأکید مقام معظم رهبری است که در تاریخ چهارم آذر ۱۳۹۹ در دیدار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا فرمودند که این شورا، هیئتی را تشکیل دهد تا برای بهره‌وری بیشتر از دارایی‌های دولت تصمیم‌گیری کند و تأکید کردند هیئت مورد اعتماد سه قوه که عازم و جازم باشد و قاطعیت حکومتی و اسلامی داشته باشد.

نگاهی به متن مصوبه سران قوا که در پایگاه اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازی منتشر شده نشان می‌دهد که اعتبار مصوبه سران قوا، دو سال است. با این حال نکته مهم این است که اگرچه به دلیل مقاومت دستگاه‌ها و ضرورت رفع موانع، چنین مصوبه‌ای قابل درک است و می‌تواند به اجرایی شدن ایده مولدسازی دارایی‌ها کمک کند، اما مسئله اساسی در این زمینه ضرورت نظارت و کنترل تصمیمات این هیئت است که باید برای آن تدابیر جدی اندیشید.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه خبر شبکه شش بیان می دارد که بانک‌های دولتی در مناطق یک تا چهار تهران حدود ۲۰ هکتار از گران‌ترین اراضی را تنها برای امور رفاهی کارکنان خود استفاده می‌کنند و مولد سازی قرار است به این مسائل سامان دهد.باشگاه‌های تفریحی بانک‌ها در مناطق یک تا چهار شهر تهران ۲۰۰ هزارمتر زمین دارند. بانک ملی در آجودانیه، بانک مسکن در فرمانیه، بانک کشاورزی در صاحبقرانیه، بانک ملت در کامرانیه، بانک صادرات در هنگام، بانک سپه در مطهری مجتمع تفریحی دارند. بانک مرکزی ۸۵ هزار متر باشگاه و تالار را در منطقه پاسداران در اختیار دارد.

تعداد بازدید : 8

در محدوده ولنجک تهران، وزارت جهاد کشاورزی ۳۰۰ هزار متر (30 هکتار) زمین و دارایی دارد که می‌تواند حداقل نیمی از آن به فضای سبز و خدماتی تبدیل شود. در فرمانیه اداره کل دریانوردان ۷۴۰۰ متر زمین دارد. این اداره کل می‌تواند به خیابان آزادی یا کنار دریاچه چیتگر منتقل شود و زمین ارزشمند نبش اندرزگو را آزاد کند.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، مصوبه تاسیس هیات عالی مولدسازی اموال دولتی در شصت و هفتمین جلسه شورای هماهنگی سران قوا تهیه و تصویب و سپس به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است. با جستجو در خبرگزاری دولت، اخبار مرتبط با برگزاری جلسه شورای هماهنگی سران قوه و تهیه و تایید این مصوبه مشاهده می‌شود، اما خبری درباره کیفیت تایید و نکات احتمالی رهبر معظم انقلاب درباره این مصوبه موجود نیست. این مصوبه در آذرماه 1401 به همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است. وزیر کشور هم در خصوص این مصوبه و هیات در دیدار با استانداران در سوم بهمن1401 بیان داشته است که،“اختیاراتی که رهبر انقلاب داده‌اند، پایانی بر سخنانی است که برخی درباره پروژه‌های ناتمام می‌زنند، زیرا با این روش می‌توان برای این طرح‌ها تصمیم‌گیری کرده و به اتمام رساند”.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۶۹۷۸۹۴، www.eghtesadonline.com/ سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی ، ۳۰۰ هزار متر زمین وزارت جهاد کشاورزی در محدوده ولنجک ، ۷۴۰۰ متر زمین اداره کل دریانوردان در فرمانیه ، مولدسازی دارایی دولت ، مولدسازی دارایی های دولت ، فروش دارایی های دولت ، واگذاری دارایی های دولت ، باشگاه‌های تفریحی بانک‌ها در مناطق یک تا چهار شهر تهران ، واگذاری باشگاه‌های تفریحی بانک‌ها ، واگذاری زمین های تفریحی بانک ها در تهران ، دارایی های دولت چقدر است؟ ، واگذاری زمین های دولتی ، افشاگری رئیس سازمان خصوصی سازی درباره مولدسازی دارایی های دولت ، افشاگری درباره واگذاری دارایی های دولت ، 20 هکتار زمین بانک های دولتی در مناطق یک تا پنج تهران برای باشگاه ، مولدسازی چکار قرار است انجام دهد ، باشگاه تفریحی بانک های دولتی در تهران ، باشگاه بانک مسکن در فرمانیه ، باشگاه بانک کشاورزی در صاحبقرانیه ، باشگاه بانک مرکزی در پاسداران ، هشت و نیم هکتار باشگاه بانک مرکزی در پاسداران ، باشگاه بانک سپه در مطهری ، باشگاه بانک ملت در کامرانیه ، باشگاه بانک صادرات در هنگام ، آزاد سازی زمین 30 هکتاری ولنجک جهادکشاورزی ، آزادسازی زمین 7400 متری اداره کل دریانوردی در اندرزگو ، مولدسازی دارایی دولت یعنی چی ، مولدسازی اموال دولت پایانی بر پروژه های ناتمام در کشور ، محرمانه بودن مصوبه هیات عالی مولدسازی اموال دولتی ، مصوبه مولد سازی دارایی‌های دولت در چه فرایندی تصویب شد
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
0
20 هکتار بانک های دولتی توی منطقه 1-5 باشگاه تفریحی دارند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین