پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۶۸۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
تا سال ۱۳۹۶ ارزش کل دارایی‌های دولت ۱۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این میزان حدود ۱۴ برابر کل نقدینگی کشور در همان سال ۱۳۹۶ بوده است. قابل ذکر است کارشناسان اقتصادی می‌گویند این دارایی‌های راکد می‌تواند در قالب مولدسازی دارایی‌ها برای جبران بخشی از کسری بودجه به کمک دولت بیاید، با این حال مسئله اصلی این است که دولت برای مولدسازی این دارایی‌های راکد، فاقد یک سازمان توانمند اجرایی است که بتواند ضمن احصا دارایی‌های راکد، اولویت‌های مولدسازی را تعیین و ناظر اجرای آن باشد.

شعار سال: طبق مطالعاتی که در سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده، تا سال ۱۳۹۶ ارزش دارایی‌های غیرمنقول راکد شمارش‌شده دولت ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان و ارزش کل دارایی‌ها (شمارش‌شده و نشده) ۱۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین این میزان حدود ۱۴ برابر کل نقدینگی کشور در همان سال ۱۳۹۶ بوده است.

قابل ذکر است کارشناسان اقتصادی می‌گویند این دارایی‌های راکد می‌تواند در قالب مولدسازی دارایی‌ها برای جبران بخشی از کسری بودجه به کمک دولت بیاید، با این حال مسئله اصلی این است که دولت برای مولدسازی این دارایی‌های راکد، فاقد یک سازمان توانمند اجرایی است که بتواند ضمن احصا دارایی‌های راکد، اولویت‌های مولدسازی را تعیین و ناظر اجرای آن باشد.

 

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری 90 اقتصادی، تاریخ انتشار 10  فروردین    99، کد خبر:   2129481، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین