پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۹۰۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
بانک مسکن بالغ بر ده هزار نفر پرسنل دارد. ماهیانه اگر برای هر فرد 20 میلیون هزینه حقوق و مزایا و غیره در نظر بگیریم ، با رقمی بالغ بر 200 میلیارد تومان در ماه و حدود سه همت در سال مواجه می شویم ( کل بودجه کشور در حدود 5000 همت است). برایتان جای سوال نیست که این افراد بغیر از وام دادن انهم وامی که چندان بکار خرید مسکن نمی خورد، دارند چکار می کنند؟ ده ها بار از بانک مسکن می پرسیم و سکوت می کند. احتمالا دوستان پاسخی برای ارایه ندارند. پیشنهاد کوچک سازی بانک مسکن و تقلیل نیروهای ان به 5 هزار نفر را داریم. حداقل اگر قراره ضرر کنیم، نصف هزینه را بپردازیم. آقای وزیر اقتصاد ، وزیر راه و شهرسازی، خودجناب رئیس جمهور ، آقای فرزین بانک مرکزی، دوستان سازمان بازرسی ، کمیسیون اقتصادی مجلس ، فراکسیون مرتبط با فعالیت های پولی و بانکی ، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر نهادهای تخصصی، می دانند بانک مسکن چکار می کند؟ خوشحال می شویم به ما هم بگویید؟!

شعارسال: بررسی سطوح فعلی قیمت‌های پیشنهادی مسکن در مناطق متوسط شهر تهران نشان می‌دهد خرید یک واحد نقلی در این مناطق به بودجه‌ای بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان نیاز دارد و در این بین یک زوج با فرض اینکه درآمد قابل توجهی داشته باشند و از عهده اقساط وام مسکن زوجین بربیایند باز هم باید دست‌کم بیش از دو برابر مبلغ وام را به آن بیفزایند تا امکان ورود به بازار مسکن و آغاز فاز جست‌وجو را پیدا کنند.

حقوق به بیش از ده هزار کارمند بانک مسکن برای وامی که کاربرد چندانی هم ندارد؟

برخی از کارشناسان معتقدند که شاید وام‌های جدید مسکن تا حدودی تحریک‌کننده تقاضای تبدیل به احسن املاک مصرفی در بازار مسکن باشد و به این ترتیب بر تعداد کسانی که فکر تبدیل خانه خود به واحدی بزرگ‌تر یا در موقعیت بهتر را در سر می‌پرورانند، افزوده شود. آنچه بارز است اینکه وام‌های جدید مسکن با وجود بهبود نسبی سقف همچنان به کار خانه اولی‌ها نمی‌آید و دست این گروه که باید هدف اصلی سیاستگذار برای وام‌دهی تلقی شوند، از تسهیلات ۹۶۰ میلیون تومانی خالی خواهد ماند چراکه استطاعت پرداخت اقساط وجود نداشته و مبلغ وام نیز به درد خرید ملک نمی‌خورد.

سوال ما هم از همین جا شروع می‌شود. بانک مسکن بالغ بر ده هزار نفر پرسنل دارد. ماهیانه اگر برای هر فرد ۲۰ میلیون هزینه حقوق و مزایا و ... در نظر بگیریم، با رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در ماه و حدود سه همت در سال مواجه می‌شویم (کل بودجه کشور در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۰۰ همت است). برایتان جای سوال نیست که این افراد بغیر از وام دادن انهم وامی که چندان بکار خرید مسکن نمی‌خورد، دارند چکار می‌کنند؟ ده‌ها بار از بانک مسکن می‌پرسیم و سکوت می‌کند. احتمالا دوستان پاسخی برای ارایه ندارند. پیشنهاد کوچک سازی بانک مسکن و تقلیل نیرو‌های ان به ۵ هزار نفر را داریم. حداقل اگر قراره ضرر کنیم، نصف هزینه را بپردازیم. آقای وزیر اقتصاد، وزیر راه و شهرسازی، خودجناب رئیس جمهور، آقای فرزین بانک مرکزی، دوستان سازمان بازرسی، کمیسیون اقتصادی مجلس، فراکسیون مرتبط با فعالیت‌های پولی و بانکی، مجمع تشخیص مصلخت نظام و سایر نهاد‌های تخصصی، می‌دانند بانک مسکن چکار می‌کند؟ خوشحال می‌شویم به ما هم بگویید؟!

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
0
بخدا زوره و ظلمه این وضعیت استخدام ها در دستگاه های دولتی. ما مالیات می دیم اونا کیف می کنند. من که حلال نمی کنم و نخواهم کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین