پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۸۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
درحالیکه مردم نمی‌توانند چند ده میلیون وام کوتاه مدت بگیرند، آقایان با پول مردم به خودشان وام‌های سنگین می‌دهند، خانه و ماشین می‌خرند، و اقساطش را هم خرد خرد پس می‌دهند! بدون ضامن، بدون سود سنگین و بعضا با اقساط چند ده ساله! نکته جالب داستان جایگاه بانک مسکن (کلا بانک های دولتی)، در نمودار منتشر شده در ویدئو کلیپ است.

شعارسال: بخش معناداری از تسهیلات بانک‌ها بنا بر آمار به کارکنان خودشان با سود‌هایی به مراتب پائین‌تر از تسهیلات اعطایی به مشتریان و با مدت زمانی بعضا ده ساله پرداخت می‌شود. توجیه کار این است که حقوق کارکنان بانک‌ها پائین بوده و این وام‌ها برای جبران سختی کار است. این در حالی است که یادمان رفته که بانک دولتی از جیب من و شمای شهروند دارد به کارکنانش حقوق و وام می‌دهد و نکته جالب هم این است که این نوع وام دادن‌ها را جزو حقوق حقه خود نیز می‌دانند؟ باور ندارند که بانکداری الکترونیک جایگزین بانکداری سنتی شده و بانکداری بدون شعبه در حال رواج است.

تسهیلات قرض الحسنه بانک ها به کارکنان خودشان + وعده ارایه آمار و آیین نامه

از طرف دیگر مقرر گردیده که در این خصوص نظارت بانک مرکزی تشدید شده و آیین نامه تخصصی تهیه و ابلاغ گردد. وعده‌ای که برای ان مدت زمان یک هفته‌ای و یک ماهه در نظر گرفته شده است.

 آنچه که در این نمودار( ثانیه 58 به بعد)، توجه ما را بشکل خاص بخودش جلب کرد، وضعیت بانک مسکن بود. شما هم نگاهی به نمودار منتشره در کلیپ بیندازید و نظر خودتان را با ما در میان بگذارید. در بانک مسکن، مشتری وام را با اوراق می‌خرد و کارکنان محترم بانک به مشتری با پول خودش وام می‌دهند و ما فسلفه این نوع بانکداری را در هیچ کجای دنیا پیدا نکردیم. لطفا ما را راهنمایی کنید تا از این جهالت بشدت وحشتناک و تاریک خارج شویم.

اما اگر جای رئیس جمهور یا وزیر اقتصاد بودیم، حجم کارکنان بانک مسکن را به یک سوم تقلیل می‌دادیم و مابقی را مامور به سایر بانک‌ها برای تامین کسری نیرو می‌کردیم و بخش را هم بازنشسته می‌کردیم. اگر جای رئیس جمهور بودیم یا وزیر اقتصاد و یا حتی جای دکتر شریف زاده معاون جدید بانکی و بیمه وزارت اقتصاد، بجای تشکیلات عریض و طویل بانک مسکن، یک کارشناس در شعب منتخب سایر بانک‌ها برای انجام فعالیت‌های بانک مسکن، تعریف می‌کردیم.

اگر اشتباه می‌کنیم، بگویید کجای این تحلیل نادرست است. وام‌های چند صد میلیونی هم نوش جان کارکنان محترم بانک مسکن که امروزه درگیر گرفتن حق سهام شان از بانک در طرح خاص هستند. همان طرحی که ان شاالله بشکل موثر با رویکرد همگرا سازی سه گانه مجلس، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بدان ورود موثر می‌کنیم.

تعداد بازدید : 9

 

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: 11اردیبهشت1402، کدخبر: 757280، www.hamshahrionline.ir / سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: تسهیلات قرض الحسنه بانک ها برای کارمندان خودشان ، تسهیلات بانکی ، تسهیلات بانکی بدون ضامن ، پارتی بازی و رانت بازی ، تسهیلات اعطایی به کارمندان بانک ها ، بانک مسکن ، بانکداری ، مشکلات بانکداری در ایران ، عملکرد بانک مسکن ، انتقاد به عملکرد بانک مسکن ، وام های بانکی ، تسهیلات قرض الحسنه ، پرداخت وام بدون ضامن ، وام های بانک مسکن ، تسهیلات قرض الحسنه بانک مسکن ، وام های کلان و بدون بهره ، وام های قرض الحسنه ، وام بانکی به کارکنان بانک ها ، وام های کارکنان بانک ، انواع وام های داده شده به کارکنان بانک ها ، مبلغ وام های کارکنان بانک مسکن ، حجم کارکنان بانک مسکن ، دکتر شریف زاده معاون جدید بانکی و بیمه وزارت اقتصاد ، همگرا سازی سه گانه مجلس سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ، آئین نامه وام کارکنان بانکی ، افزایش نظارت بانک مرکزی بر وام دهی به کارکنان بانکی ، وام به کارکنان بانک ها ، وام به کارکنان بانکها ، وام کارکنان بانکی ، ممنوعیت پرداخت وام به کارکنان بانکها ، سامان دهی پرداخت وام به کارکنان بانکها ، منابع تامین وام به کارکنان بانکها
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین