پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کشور مملو از مشکلات ریز و درشت زیست محیطی است. در این شرایط مستخدم دولت و خادم مردم در محیط زیست یعنی جناب دکتر سلاجقه، هلک و هلک رفته است از طرح احیای ورزشگاه آزادی بازدید محیط زیستی نموده و درباره فاصلاب و شیوه آبیاری آن نظر بدهد؟ جناب سلاجقه؛ ما آنقدر پولدار نیستیم که به تو درباره این چنین کارهایی حقوق بدهیم. وظایفت را بر اساس اولویت و اهمیت انجام بده، قبل از اینکه با استفاده از ظرفیت های قانونی توبیخت کنند. مشفقانه و حسب ارادت سابق ، هشدار دادیم.

شعارسال: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در ورزشگاه آزادی تهران از مراحل بازسازی این ورزشگاه بازدید کرد. علی سلاجقه در حاشیه این بازدید، با تقدیر از تلاش مجموعه وزارت ورزش و جوانان برای بازسازی این سازه عظیم پس از حدود ۵۰ سال، اظهار کرد: در حال حاضر یک فضای ۴۵ هزار مترمربعی در حال بازسازی است و ما در کنار وزارت ورزش هستیم که از جنبه های محیط زیستی هم طراحی های لازم صورت بگیرد.

سلاجقه بر اساس کدام عقل و اولویت، اقدام به بازدید از ورزشگاه ازادی نموده است؟

معاون رییس جمهور با تاکید بر لزوم مدیریت بهینه آب، گفت: در مواقع بارش، می بایست آب موجود در فضای ورزشگاه جمع آوری و مدیریت شود چراکه ما به دلیل شرایط تغییر اقلیم به این آب نیاز داریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: خوشبختانه شیب آبراهه‌های ورزشگاه به نوعی طراحی می شود که کل آب سطح ورزشگاه جمع آوری و در یک مخزن نگهداری می شود و قابل بازیافت است. ضمن اینکه این موضوع در مواقعی که شدت بارش اتفاق می افتد، از جاری شدن سیلاب و تخریب ورزشگاه جلوگیری خواهد کرد.

سلاجقه با اشاره به لزوم مدیریت فاضلاب ورزشگاه آزادی، تصریح کرد: تولید فاضلاب مجموعه ورزشی آزادی به دلیل جمعیت انبوهی که از آن استفاده می کنند از جمله مباحثی است که نیاز به برنامه‌ریزی دارد و ما حتما در زمینه راه‌اندازی تصفیه خانه فاضلاب این مجموعه کمک خواهیم کرد.

وی افزود: وسعت کل مجموعه ورزشی آزادی بالغ بر ۴۰۰ هکتار است که برای یک چنین وسعتی نیاز به حداقل ۲۵ هکتار فضای سبز است. برای صرفه جویی در مصرف آب آبیاری این فضای سبز می بایست با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، از سامانه آبیاری قطره ای استفاده شود و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست هم حتما در کنار کار قرار می گیرند.

معاون رییس جمهور، تولید انبوه پسماند در اثر حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی را از دیگر موضوعات محیط زیستی برشمرد و گفت: حضور گسترده نسل جوان در مسابقات ورزشی فرصت ارزنده ای برای فرهنگسازی در خصوص مدیریت پسماندها و کاهش استفاده از پلاستیک در کشور است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه این سازمان با کانون مربیان فوتبال در ۱۵ آذر ۱۴۰۰، اظهار کرد: برخی از تیم های فوتبال در جهان در لوگو و هویت بصری خود از تصویر یا نمادی از حیوانات بهره برده‌اند و فدراسیون فوتبال ایران هم با درج نشان یوزپلنگ ایرانی بر لباس بازیکنان تیم ملی در سه جام جهانی گذشته، از این گونه در معرض انقراض حمایت کرده است.

سلاجقه در ادامه گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری وزارت ورزش و جوانان برای استفاده از دیپلماسی محیط زیست، به زودی المپیک بین المللی محیطبانان را برگزار می کند.

وی، خاطرنشان کرد: تاکید دولت مردمی بر حل مسائل با مشارکت مردم می باشد و با توجه به فراگیری ورزش می توان از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگ محیط زیستی استفاده کرد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست در راستای اصل ۵۰ قانون اساسی و بندهای ۱۲ و ۱۴ سیاست‌های کلی محیط زیست که توسط شورای فرهنگ عمومی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست مصوب و ابلاغ شده است، حاوی هفت راهبرد و ۵۴ اقدام است و هدف‌های متنوعی ازجمله افزایش مشارکت بین بخشی و بین دستگاهی برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: درحال‌ حاضر محیط زیست در دنیا با معضلات متعددی از جمله تغییر اقلیم، خشکسالی، طوفان های گرد و غبار و... روبه‌ رو است و ما نیاز ویژه به هم‌افزایی بین دستگاهی و نگاه مسئولان کشور به حوزه محیط زیست و توسعه پایدار داریم.

معاون رئیس جمهور متذکر شد: در اجرای سند فرهنگ حفاظت از محیط زیست از ۲۰ دستگاه اثرگذار بر حوزه آموزش و فرهنگ کشور نام برده شده است که نیاز هست با انسجام و خرد جمعی این موضوعات به نحو شایسته ای پیگیری شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار امیدواری کرد که با توجه به تصویب دستورالعمل کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در مهر ماه ۱۴۰۱ در هیات وزیران دولت مردمی، شاهد حذف مصرف کیسه های پلاستیکی در مسابقات ملی و بین المللی ورزشگاه آزادی باشیم.

به گفته سلاجقه، سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی دارد در همه اماکن ورزشی، ایستگاه آموزش محیط زیستی راه اندازی کند.

وی افزود: به دنبال تهیه دستورالعملی هستیم تا برند و یا نشان ورزشگاه سبز دوستدار محیط زیست را تهیه کنیم.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: اماکن ورزشی که در زمینه مدیریت پسماند، مدیریت فاضلاب، ایجاد آبیاری قطره‌ای، توسعه فضای سبز، مدیریت مصرف انرژی، استفاده از حمل و نقل برقی، استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق، استفاده از ظروف یکبار مصرف تجدیدپذیر و... و. اقدام کنند، نشان ورزشگاه سبز دوستدار محیط زیست را از سازمان حفاظت محیط زیست درهفته تربیت بدنی دریافت می کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: ورزشگاه آزادی می‌تواند الگویی مناسب برای حفظ و حمایت ازمحیط زیست سالم باشد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 22تیر1402، کدخبر: 1377202، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین