پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
سید رضا صدرالحسینی (پژوهشگر مسائل بین‌الملل) معتقد است که امکان کار با همه ۵۴ کشور آفریقایی وجود دارد ولی نیازمند حرکت گام به گام و زمان‌بندی مناسب هستیم. نیاز امروز آفریقا به مواد غذایی که خود، قادر به تولید آن بوده اما با بهره گیری از دانش و فناوری ایرانی می توان آن را تا حد بالایی ارتقا داد، می‌تواند زمینه مناسب ارتباط ایران با آنها باشد، همان سیاست کشت فراسرزمینی .

شعارسال: وقتی از کشاورزی تنها به فکر کاشت و داشت و برداشت باشی، بدون اینکه بدانی اولویت‌های راهبردی شما چه می‌باشند. می‌شود داستان کشت فراسرزمینی در آفریقا. اولین سوال این است که مگر ارزش افزوده بحش کشاورزی چقدر است؟

با پاسخ به این سوال متوجه می‌شویم که کشت فرا سرزمینی نباید صرفا با رویکرد اقتصادی دنباله گیری شود. بحث امنیت غذایی، بازار صادرات غذا؛ غلبه بر ناتوانایی‌های محیطی در داخل با کشت فرا سرزمینی و مواردی همانند، می‌توانند اهمیت داشته باشند. سوال اینجاست که هدف راهبردی ایران از کشت فرا سرزمینی چیست؟

بحث تامین دام سبک و تامین ذرت و سویا، می‌تواند یکی از محور‌های کشت فراسرزمینی توسط ایران در کشور‌های افریقایی باشد.

تعداد بازدید : 3

 

تعداد بازدید : 0

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت افسران، تاریخ انتشار: -، کدخبر: 26423، afsaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین