پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ بود که بهرام عین اللهی، در دیدار رؤسای بیمارستان‌های بخش خصوصی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ۱۸ درصد کل بیمارستان‌های کشور خصوصی و ۸۲ درصد دولتی است. امروزه حدود هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت و ۶۰۰ هزار پرسنل داریم و بودجه ما نیز ۳۰۰ همت است، ولی بهره وری در هر دو بخش خصوصی و دولتی نیاز به تقویت دارد؛ آنچه از ابتدای دولت سیزدهم بر آن اصرار ورزیده‌ایم، حذف هر گونه رانت در صدور مجوز‌ها و رعایت کامل قانون در این امر است. غیر پزشکان هم می‌توانند مجوز تاسیس بیمارستان گرفته و نیازی به خرید مجوز از بازار آزاد نیست. این سخنان در انتهای تیرماه ۱۴۰۲ با ادبیاتی جدید بنام رانت تاسیس بیمارستان خصوصی برداشته شد، در حال بازنشر است؟ واقعیت چیست؟ آیا مدیران دولتی متوجه شده اند که دیگر با انحصار کثیف و تعارض منافع پلشت قبلی، قادر به حرکت نبوده و توان هزینه کرد ۸ میلیارد تومانی برای تاسیس یک تخت بیمارستانی را ندارند و باز هم در حال منت نهادن روی مردم بنام حذف رانت مجوز هستند؟ خداوند شفایتان دهد ان شاالله.

شعارسال: بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت گفت: رانتی در بخش خصوصی وجود داشت که افراد مجوز تاسیس بیمارستان خصوصی می‌گرفتند و این مجوز‌ها را به قیمت بالا می‌فروختند و اصلا به دنبال تاسیس بیمارستان نبودند، اما الان آزاد شده و همه می‌توانند مجوز تاسیس بیمارستان خصوصی و کلینیک به صورت مدت دار بگیرند و خبری از فروش ۱۰-۱۵ میلیارد تومانی مجوز‌ها نیست.

تعداد بازدید : 6


نکته جالب توجه اینجاست که بسیاری از منتقدین معتقدند که در شرایط فعلی، تاسیس بیمارستان به صرفه نبوده چرا که بر اساس هزینه‌های سال ۱۳۹۷، به ازای هر تخت، حدود یک میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت. اگر هزینه‌های تجهیز نیز به این رقم اضافه شود، ممکن است به عددی حدود ۱.۵ میلیارد تومان برای هر تخت بیمارستانی برسیم. این هزینه در سال ۱۴۰۲ در حدود ۸ میلیارد تومان به ازای هر تخت است. مبلغی که بانک روزانه ۴ میلیون بدان سود می‌دهد در حالی که هزینه هر شب تخت بر اساس تعرفه‌های وزارت بهداشت و درمان در حدود دو میلیون توان است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین