پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه و متمرکز در سطوح استانی مصوبات بسیار مؤثر و کارآمدی در حوزه گردشگری دریایی ساحلی، پیشنهادات در ذیل برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی در هیئت دولت مصوب شد که بر اساس آن جرای طرح‌های گردشگری ساحلی - دریایی ذیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ریاست استانداران ساحلی صورت گیرد.

شعارسال: احمد تجری با اشاره به توجه ویژه و تأکید دولت به موضوع توریسم دریایی و توسعه آن در نوار ساحلی جنوبی و شمالی کشور گفت: بر این اساس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی توسعه گردشگری کشور با مسئله شناسی دقیق اقدام به پیشنهاد حکمی در برنامه هفتم توسعه کرده است.

تصویب اجرای طرح‌های توریسم دریایی در هیئت دولت

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: این حکم با رویکرد حمایتی و تشویقی و تفویض اختیار به استان‌ها و تمرکززدایی از تصمیم گیری در ستاد دستگاه‌های مربوطه کرده تا هرگونه اجرای طرح‌های گردشگری ساحلی - دریایی ذیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ریاست استانداران ساحلی صورت گیرد.

وی ادامه داد: به نحوی که دستگاه‌های اجرایی استان‌های ساحلی با انجام مطالعات فنی کارشناسی و با درک ملاحظات توسعه هر استان زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تسهیل و با کاهش فرآیند بروکراسی اداری و برنامه ریزی خردمندانه از پایین به بالا هزینه‌های توسعه پایدار گردشگری دریایی را فراهم کنند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در همین راستا به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه و متمرکز در سطوح استانی مصوبات بسیار مؤثر و کارآمدی در حوزه گردشگری دریایی ساحلی پیشنهادات در ذیل برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی در هیات دولت مصوب شد.

تجری تأکید کرد: از جمله اختیارات در نظر گرفته شده برای شورایی به ریاست استانداران ساحلی با تاکید بر اجرای پروژه‌های ترکیبی گردشگری از جمله اسکله‌های ترکیبی گردشگری در سواحل در متن لایحه مذکور لحاظ شده است که در صورت تصویب این لایحه توسط مجلس شورای اسلامی شاهد تحولی بزرگ در بخش ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی خواهیم بود.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت: به این ترتیب ظرفیت‌های مربوط به این بخش فعال و امکان توسعه صنعت گردشگری ساحلی دریایی که در طول سالیان گذشته مغفول و توجه کمتری به آن‌ها شده بود تحقق خواهد یافت.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عنوان کرد: پس از تصویب دو حکم پیشنهادی در برنامه هفتم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی اقدامات و هماهنگی‌های لازم انجام خواهد پذیرفت.

تجری در ادامه گفته‌های خود همچنین در خصوص پروژه‌های توریسم ساحلی و دریایی در سال ۱۴۰۲، گفت: امسال شاهد اجرایی شدن تعداد ۳۶۰ پروژه ساحلی دریایی در استان‌های هرمزگان، مازندران، خوزستان، گیلان، گلستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در ادامه اذعان داشت: این پروژه‌ها با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست احداث هستند؛ پس از بهره برداری پروژه‌های مذکور، زمینه اشتغال ۱۸ هزار و ۳۴۵ نفر در صنعت توریسم دریایی کشور در شمال و جنوب فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عنوان کرد: با توجه به اینکه از مجموع ۳۶۰ پروژه توریسم دریایی در حال اجرا، بخشی از پروژه به احداث هتل‌های ساحلی و دریایی اختصاص دارد، لذا بر‌اساس بر‌آورد‌های صورت گرفته پس از اتمام پروژه‌های مذکور، ۲۹ هزار و ۵۸۰ تخت به بخش اقامتی کشور افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ورود به سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری دریایی کشور در استان‌های شمالی و جنوبی، گفت: به همین منظور تقاضا‌های رسیده به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از بررسی و مطالعه توسط کارشناسان مربوطه جهت اجرایی شدن مصوب می‌شوند.

تجری در ادامه گفته‌های خود اظهار داشت: پروژه‌های مذکور به ایجاد امکانات مختلف مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی از جمله رستوران دریایی و ساحلی، هتل دریایی و ساحلی، کلوپ‌های تفریحی، مراکز تفریحات دریایی و ... اختصاص دارند.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عنوان کرد: ایجاد این مراکز گردشگری زمینه‌ساز ورود هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه توریسم دریایی است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحقق این مهم در صنعت توریسم کشور باشیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مانا، تاریخ انتشار: 2مرداد1402، کدخبر: 96549، mana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین