پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۰۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن جنوب به پرداخت به موقع حقوق و مزایای عرفی و مناسبتی خود تاکید کردند. این کارگران با بیان اینکه چندین شرکت پیمانکار در خطوط ریلی کشور از جمله ناحیه جنوب فعالیت دارند، در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: جدا از معوقات مزدی، برای دریافت برخی مزایای عرفی و مناسبتی با مشکل روبرو هستیم.

شعارسال: کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن جنوب در تماس با رسانه گفتند: برخی شرکت‌های پیمانکاری که در زمینه تعمیرات و نگهداری خطوط ریلی فعالیت دارند، جدا از تاخیر در دریافت حقوق، برای پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی کوتاهی می‌کنند.

نارضایتی کارگران ابنیه راه‌آهن جنوب در خصوص عدم دریافت به موقع حقوق و مزایای مناسبتی ، پاسخ راه اهن چیست؟

این کارگران با بیان اینکه چندین شرکت پیمانکار در خطوط ریلی کشور از جمله ناحیه جنوب فعالیت دارند، در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: جدا از معوقات مزدی، برای دریافت برخی مزایای عرفی و مناسبتی با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی و گرفتاری‌های روزمرده برای کارگران شده است.

این کارگران همچنین با بیان اینکه چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم، افزودند: برخی کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری طبق عرف جاری در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کنند. به عنوان نمونه در ایام عید قربان، عید فطر، ماه مبارک رمضان، و مناسبت‌های دیگری همانند روز حمل و نقل و حتی روز «کارگر» همه کارفرمایان بایستی برای بالابردن انگیزه کار در کارگران این مزایای عرفی و انگیزشی که از سال‌ها پیش در شرکت‌های تابعه راه‌آهن همانند واحد تعمیرات و نگهداری معمول بوده را در موعد مقرر واریز کنند که در برخی مواقع با تاخیر انجام می‌شود و گهگاه هم کارفرمایان به بهانه‌های مختلف از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کنند.

آن‌ها با انتقاد از پیمانکاران مدعی شدند: بخش دیگری از مشکلاتمان تاخیر شرکت پیمانکاری در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران است با وجود پیگیری‌های زیاد و در میان گذاشتن این معضل با مسئولان، هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است.

به گفته این کارگران از بدو شروع به کار با شرکت پیمانکاری فعلی ابنیه فنی جنوب فاقد قرارداد کار هستیم و این مسئله امنیت شغلی ما را برهم ریخته است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 5مرداد1402، کدخبر: 1381259، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین