پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
حاشیه نگاری یک خبرنگار از مراسم بزرگداشت روز کارگر شرکت دخانیات که روز یکشنبه دهم اردیبهشت در سالن تربیت بدنی این شرکت برگزار شد، منتشر شده است.او اینگونه روایت می کند که؛ مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی که کارگران دخانیات را بیش از ۲ ساعت معطل خود کرده بود، بدون شنیدن درد دل آنها، با گفتن یک دروغ از جمع کارگران این شرکت در رفت. مشروح این گزارش را در ادامه بخوانید.

شعار سال: حاشیه نگاری یک خبرنگار از مراسم بزرگداشت روز کارگر شرکت دخانیات که روز یکشنبه دهم اردیبهشت در سالن تربیت بدنی این شرکت برگزار شد، به شرح زیر است.

مراسم ساعت ۱۰ صبح شروع شد، اما آشتیانی مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با ۴۰ دقیقه تاخیر و صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مهمان ویژه این مراسم بود با ۲ ساعت و نیم تاخیر وارد مراسم شد.

حاشیه های شسد صولت مرتضوی در روز کارگر در شرکت دخانیات،آقای رئیس عزیز هشدار داده بودیم، آره یا نه؟
برخی از کارگران شرکت دخانیات که از طولانی شدن زمان مراسم خسته شده بودند، این مراسم را ترک کردند بطوریکه موقع ورود وزیر بخشی از سالن خالی بود.

مرتضوی وزیر تعاون که با ۲ ساعت و نیم تاخیر وارد سالن شد، فقط به مدت ۱۰ دقیقه در جمع کارگران سخنانی کوتاهی داشت و به فریاد‌های مکرر برخی از کارگران برای شنیدن درد و دل‌های آن‌ها توجهی نکرد. وقتی جمعی از کارگران با فریاد مکرر درخواست اجازه صحبت داشتند، وزیر بدون اجازه دادن به آنها، گفت: چند نفر به نمایندگی از شما و با هماهنگی آقای آشتیانی مدیرعامل دخانیات، در روز‌های آینده بیایند و نکات خود را مطرح کنند.

در حین صحبت وزیر چند کارگر با فریاد گفتند: آقای وزیر به معیشت ما کارگران توجه کنید. اما وزیر هیچ توجهی به سخنان این کارگران نکرد و صحبت‌های خود را ادامه داد.

وقتی اعتراض و صحبت‌های کارگران در حال زیاد شدن بود و همهمه‌ای سالن را دربرگرفت وزیر تعاون که احساس خطر کرد خطاب به کارگران گفت: اینجانب ماموریتی در مجلس دارم و باید سریع به مجلس بروم و با ذکر صلوات به سخنان خود خاتمه داد. اما دروغ وزیر به کارگران شرکت دخانیات آنجا آشکار شد که وزیر بجای رفتن به مجلس به ساختمان اصلی دخانیات که دفتر مدیرعامل در آنجاست، رفت و مشغول خوردن ناهار شد.

ما خبرنگاران هم همراه وزیر به ساختمان مذکور رفتیم، اما ما در طبقه پایین ساختمان متوقف شدیم و تلاش ما برای مصاحبه با مدیرعامل شرکت نتیجه‌ای نداشت.

یکی از کارگران این شرکت که می‌خواست با وزیر تعاون صحبت کند، اما موفق نشد، گفت: به ما حتی روز کارگر هم اجاز صحبت داده نمی‌شود. ۲ ساعت معطل وزیر ماندیم، اما وزیر به اندازه ۲ ثانیه هم به حرفهایمان گوش نداد.

یک کارگر دیگر هم گفت: وزیر کار بجای خوردن ناهار، حداقل پنچ دقیقه در جمع ما کارگران حضور می‌داشت و به حرف ما گوش می‌داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۴۶۱۸، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین