پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۰۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کابینه دولت سیزدهم به نظر نمی‌آید قوی باشد. مشکلات جاری را هم نمی‌شود فراموش کرد یا به تعویق انداخت. نتیجه ادامه اوضاع با شرایط کنونی این خواهد بود که اگر طبق آمار‌ها ۲۰ میلیون نفر امروز زیر خط فقر هستند در دولت بعدی این آمار به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید. باید اضافه کرد که شرط اول مشروعیت حضور سیاسی و مدیریت ارشد اجراییفکارامدی است. ناکارامدی اثبات شده بسیاری از سیاسیون و مدیران ارشد اجرایی در کنار مماشات قوه قضائیه در برخورد با سیاسیون و مدیران ارشد فاسد، کشور را به پرتگاه نزدیک می‌کند.

شعارسال: اوضاع اقتصادی کشور را به هم ریخته است که مردم چشم اندازی برای آینده نمی‌بینند و از این وضعیت نگرانند چراکه یک روز مرغ نیست، یک روز آب؛ یک روز برق قطع می‌شود و یک روز دارو نایاب.

در دولت بعدی تعداد افرادی که به زیر خط فقر می‌روند به ۳۰میلیون نفر می‌رسد +سیاسیون دارای ناکارامدی اثبات شده هستند

جمشید عدالتیان درباره اوضاع اقتصادی در کشور گفت: قبل از اسکناس، مردم با سکه طلا، نقره و مسی معامله می‌کردند. امروز بسیاری از افراد پول‌های خود را به سکه طلا و نقره یا شمش طلا و نقره تبدیل می‌کنند. در واقع مردم دارند اسکناس و کارت‌های بانکی را کنار می‌گذارند و به زمان امیرکبیر بر می‌گردند. لازم است یک اصلاح ساختار اقتصادی در کشور اتفاق بیفتد تا مسئله تورم حل شود وگرنه وضعیت همین طور ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی روی هم انباشته و به دولت آقای رئیسی منتقل شده اند، اگر اصلاح اقتصادی انجام نشود، دولت بعدی هم با انباشتی از مشکلات اقتصادی مواجه خواهد بود که آثار این مشکلات بر سایر حوزه‌ها نیز منتقل می‌شود. در واقع مشکلات اقتصادی باعث شده تا رسیدگی به مشکلات سایر حوزه‌ها به تعویق بیفتد. به طور مثال موضوعات مهمی همچون محیط زیست، آب و امنیت غذایی باید جدی گرفته شود نه آنکه بگوییم از این ستون به آن ستون فرج است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه هر دولتی سعی می‌کند دوره خود را به اتمام برساند و رسیدگی به مشکلات را به دولت بعدی واگذار کند، یادآور شد: مشکلات اقتصادی از زمان دولت آقای هاشمی شروع و روز به روز حادتر شد. زمان دولت آقای احمدی نژاد هیچ کس متوجه نشد ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی چه شد؟ در زمان دولت روحانی شاهد تحولات دیگری بودیم. در واقع هیچ دولتی به حل اساسی مشکلات اقتصادی نپرداخت و صرفا گذران دوره کرد بنابراین هیچ کدام از زیرساخت‌های اقتصادی درست نشد.

وی افزود: بزرگترین سرمایه یک کشور نیروی متخصص آن کشور است. ایران نه تنها برنامه ویژه‌ای برای آموزش و تربیت نیرو متخصص ماهر در حوزه‌های مختلف ندارد بلکه همین نیرو‌های متخصص موجود هم در حال مهاجرت به سایر کشور‌ها هستند.

عدالتیان با بیان اینکه کابینه و مدیران ارشد دولت باید قوی باشند تا به رئیس جمهور برای حل مشکلات یاری برساند، یادآور شد: کابینه دولت سیزدهم به نظر نمی‌آید قوی باشد. در مجموع این مشکلات را نمی‌شود فراموش کرد یا به تعویق انداخت. نتیجه ادامه اوضاع با شرایط کنونی این خواهد بود که اگر طبق آمار‌ها ۲۰ میلیون نفر امروز زیر خط فقر هستند در دولت بعدی این آمار به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید. طبق آمار‌ها ۵ میلیون بچه مدرسه نمی‌روند، ۵ میلیون نفر معتاد هستند، مشکل کمبود آب هر سال بدتر از سال گذشته می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مدارا، تاریخ انتشار: 7مرداد1402، کدخبر: 255347، www.modara.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین