پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: معیار‌های سنجش صلاحیت علمی افرادی که از طریق سهمیه پذیرش می‌شوند، مشخص است. اما با احترام خدمت جناب سخنگو باید عرض کرد که از واقعیات و پیامد‌های زیان بار سهمیه‌ها که نمی‌توان فرار کرد. جنان لطمه‌ای به ریشه‌های آموزش عالی این کشور وارد کرده و چنان ریشه‌ها و بنیاد‌های علمی این کشور را خورده که نسل در نسل باید پاسخگو باشیم. به که بگوییم که حدود ۱۹ نوع سهمیه در این کشور وجود دارد و آنگاه، استعداد‌های این کشور در حال پر پر شدن هستند؟ توجیه را کنار بگذارید و توصیه می‌کنیم، سکوت کنید. مقصر شما نیستید، مقصر ضعف شدید کشور در حوزه سیاستگذاری و افتادن برخی امور در دستان افراد کم اطلاعی است که حتی باور دارند که برنامه‌ها و اقداماتشان به این کشور و انقلاب و دین و مردم، خیر می‌رساند؟! خداوند این دین و انقلاب و این ـب و خاک را از شر جاهل دارای جهل مرکب، حفظ کند ان شاالله.

شعار سال: سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به ماجرای پذیرفته‌شدن پزشکان سهمیه‌ای در آزمون دستیاری واکنش نشان داد و گفت: معیار‌های سنجش صلاحیت علمی افرادی که از طریق سهمیه پذیرش می‌شوند، مشخص است.

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای «پزشکان سهمیه‌ای» + از واقعیات گندکاری‌های سهمیه که نمی‌شود فرار کرد جناب سخنگو
پدرام پاک‌آیین؛ سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به فهرستی از اسامی پزشکان متخصص سهمیه‌ای که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده، گفت: فایلی که از سوی یک رسانه در موضوع اسامی پزشکان متخصص سهمیه‌ای مورد اشاره قرار گرفته، هیچ گونه ارتباطی به آزمون دستیاری امسال ندارد.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سهمیه دستیاری پزشکی به قانون عمل می‌کند و قانون‌گذار، خود معیار‌های سنجش صلاحیت علمی افرادی را که از طریق سهمیه پذیرش می‌شوند، مشخص کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همه افرادی که در آزمون دستیاری تخصصی پذیرش می‌شوند صلاحیت‌های علمی لازم را حائز بوده و افرادی که فاقد صلاحیت علمی باشند، در هیچ دانشگاهی پذیرفته نمی‌شوند.

گفتنی است امروز خبری در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر این که سهم قابل توجهی از پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی (آزمون ورود به رشته‌های تخصصی پزشکی) از طریق استفاده از سهمیه‌هایی اعم از سهمیه مناطق محروم، اعضای هیئت علمی و رزمندگان و ایثارگران موفق به پذیرفته شدن در این آزمون شده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه شرق، تاریخ انتشار:۸ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۹۰۳۸۴، www.sharghdaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین