پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۰۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب بخشی از احکام مالیاتی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: براساس یکی از مصوبات این کمیسیون، وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی و معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه لغو و ممنوع می‌شود.

شعارسال: «مهدی موحدی بک‏نظر» با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره بخشی از احکام مالیاتی برنامه هفتم توسعه کشور بیان‌داشت: مطابق مصوبه کمیسیون تلفیق، نرخ مالیات به تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه باید به ۱۰ درصد برسد.

ممنوعیت وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی و معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه؟!

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص بخشودگی و ترجیح مالیاتی، گفت: وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی و معافیت مالیاتی در طول برنامه هفتم توسعه لغو و ممنوع می‌شود و اگر کسی قصد دارد این کار را انجام دهد، ممنوعیت حکم برنامه هفتم را خواهد داشت. همچنین هرگونه نسخ، اصلاح و لغو حکم درباره مالیات‌ها باید مستلزم ذکر نام باشد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان‌کرد: براساس این مصوبه، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است به‌منظور شفافیت حمایت‌های مالیاتی، همه ساله ترجیحات مالیاتی، معافیت‌های مالیاتی و بخشودگی‌های مالیاتی را در یک گزارش آماده و در پیوست بودجه سنواتی منتشر کند.

وی افزود: همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و همه بانک‌‏ها مکلفند اطلاعات خود را به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت برخط ارائه دهند و در غیر این صورت، مشمول جرائم خواهند شد. همچنین سازمان امور مالیاتی مکلف است تا از این داده‌ها به درستی صیانت کند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8مرداد1402، کدخبر: 85184827، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین