پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
دکان دلال ها و کلاهبرداری های فعال در بازار خودرو که قصد انداختن خودروهای تصادفی به خریداران را دارند، در حال تخته شدن است. ادعا می شود وفق الزام قانون بودجه 1402 ، شناسنامه تصادفات خودرو و تغییر مالکیت ها، در حال دسترسی همگانی است. خریدار مجاز است که از عقبه تصادفات ثبتی خودرو مالکان دست های گذشته ان اطلاع داشته باشد. تحلیل گران پیش بینی می کنند که با این کار ، شاهد کاهش در جرائم و تخلفاتی نظیر سند نمره کردن ، انداختن خودروی تصادفی به اسم خودروی آکبند ، انداختن خودروی اتاق تعویضی بنام خودروی اتاق فابریک کارخانه،تسهیل در خرید و فروش مطمئن خودرو و کاهش غبن در معاملات و مواردی همانند خواهیم بود. از طرف دیگر، بنظر می رسد که این سامانه نتواند درباره واسط هایی که قولنامه ای فعالیت می کنند، خودروهای تصادفی که به بیمه مراجعه نداشته اند و یا دارای تخلف کم اظهاری در بیمه می باشند ، تاریخچه عیوب غیر تصادفی و تعمیراتی خودرو ، اطلاعاتی را به خریداران ، منعکس کند.

شعارسال: اواخر سال ۱۴۰۱ بود که محسن دهنوی نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تصویب امکان استعلام برخط اطلاعات و سوابق وسایل نقلیه موتوری و خودرو با حفظ حریم خصوصی اشخاص خبر داده بود و بیان داشته بود که مصوب شده است تا امکان استعلام برخط اطلاعات و سوابق وسایل نقلیه موتوری از قبیل اطلاعات مالکیت، اعمال حقوقی انجام شده راجع به وسیله نقلیه، سابقه تصادفات و معاینه فنی مشروط به رضایت طرفین معامله با رعایت محرمانگی و حفظ حریم خصوصی اشخاص فراهم شود. مقرر است که با این مصوبه، سامانه‌ای راه‌اندازی شود که طرفین معامله بتوانند در صورت توافق تمام سوابق خودروی مورد معامله را مشاهده کنند این موضوع موجب اطمینان می‌شود. زیرا ممکن است خودرویی حدود ۱۰ سال قبل تصادف سنگینی داشته و اتاق خودرو نیز تعویض شده باشد. با این مصوبه خریدار به راحتی از تمام این موضوعات آگاه می‌شود.

راه اندازی سامانه استعلام تصادف خودرو تا دو ماه آینده

حال خبر می‌رسد که دکان دلال‌ها و کلاهبرداری‌های فعال در بازار خودرو که قصد انداختن خودرو‌های تصادفی به خریداران را دارند، در حال تخته شدن است. ادعا می‌شود وفق الزام قانون بودجه ۱۴۰۲، شناسنامه تصادفات خودرو و تغییر مالکیت ها، در حال دسترسی همگانی است. خریدار مجاز است که از عقبه تصادفات ثبتی خودرو مالکان دست‌های گذشته ان اطلاع داشته باشد. تحلیل گران پیش بینی می‌کنند که با این کار، شاهد کاهش در جرائم و تخلفاتی نظیر سند نمره کردن، انداختن خودروی تصادفی به اسم خودروی آکبند، انداختن خودروی اتاق تعویضی بنام خودروی اتاق فابریک کارخانه، تسهیل در خرید و فروش مطمئن خودرو و کاهش غبن در معاملات و مواردی همانند خواهیم بود.

از طرف دیگر، بنظر می‌رسد که این سامانه نتواند درباره واسط‌هایی که قولنامه‌ای فعالیت می‌کنند، خودرو‌های تصادفی که به بیمه مراجعه نداشته اند و یا دارای تخلف کم اظهاری در بیمه می‌باشند، تاریخچه عیوب غیر تصادفی و تعمیراتی خودرو، اطلاعاتی را به خریداران، منعکس کند. در حال حاضر، بشکل محدود می‌توان اشخاصی که متقاضی پیگیری و استعلام تصادف با شماره پلاک بوده، از طریق تماس با سامانه گویای پلیس راهور ناجا به شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ با ارائه اطلاعات مربوط به پلاک وسیله نقلیه مورد نظر خود، برای پیگیری و استعلام تصادف با شماره پلاک، به نحو رایگان اقدام نمایند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین