پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
شرکت دارویی الحاوی به دلیل احراز تخلف گران فروشی و عدم ارائه هیچگونه دفاع موثر، توسط سازمان تعزیرات حکومتی محکوم به پرداخت جریمه و ممهور شدن پروانه واحد تولیدی شد.به نظر می‌رسد علت توقف کارتابل‌های محصولات شرکت داروسازی الحاوی توسط سازمان غذا و دارو و به تبع آن تعطیلی این شرکت، اختلاف بر سر قیمت‌گذاری بوده است.

شعارسال: محمد آذری‌نیا مدیرعامل شرکت داروسازی الحاوی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان غذا و دارو نوشت: با توجه به اقدام نامتعارف و غیرقانونی سازمان غذا و دارو در متوقف کردن کارتابل‌های محصولات شرکت داروسازی الحاوی، علیرغم تلاش بی‌دریغ این شرکت جهت تامین کمبود‌های دارویی، کلیه فعالیت‌های این شرکت ۵۵ ساله از مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۴ تعطیل شده و تمامی پرسنل (حدود ۵۰۰ نفر) تعدیل می‌شوند. تبعات و خسارات وارده مستقیم متوجه مدیران سازمان غذا و دارو است و حق شکایت و اقدام قضایی برای این شرکت محفوظ است.

داروسازی الحاوی تعطیل شد

به دنبال تشدید نظارت‌های سازمان غذا و دارو بر شرکت‌های تولیدی، وارداتی، پخش و داروخانه‌ها، گرانفروشی شرکت داروسازی الحاوی محرز و بر اساس گزارشات ارائه شده این سازمان، کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه تهران و ایران، بنابر عدم ارائه هرگونه دفاعیات و یا حتی حضور نمایندگان شرکت مذکور در جلسات رسیدگی به پرونده، سازمان تعزیرات حکومتی شرکت متخلف را به پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان جریمه معادل ۵ برابر ارزش ریالی تخلف و ممهور شدن پروانه واحد، محکوم کرد.

براین اساس از کل سبد دارویی این شرکت تنها ۶ کالا به دلیل گرانفروشی مکرر حکم توقف فروش داشته‌اند، اما ضمن عدم اصلاح رویه و ادامه روند گرانفروشی پس از صدور حکم، اقدام به احتکار و توقف عرضه کلیه محصولات خود کرده است.

 لازم به ذکر است رسالت سازمان غذا و دارو همواره صیانت از حقوق بیماران توام با حمایت از تولیدات داخلی بوده است؛ اما بر اساس وظایف ذاتی خود در حوزه نظارت و حفظ حقوق بیماران با هیچگونه کم‌فروشی، گران فروشی، احتکار و یا تخلفاتی از این قبیل که تاثیر مستقیم بر سلامت و اقتصاد بیمار دارد مسامحه نداشته و به صورت جدی در این زمینه ایفای نقش خواهد کرد.

*قیمت؛ علت تعطیلی داروسازی الحاوی

ظاهرا شرکت داروسازی الحاوی برای افزایش قیمت چند قلم از محصولاتش به سازمان غذا و دارو درخواست داده، اما سازمان غذا و دارو توجهی به این درخواست نکرده و الحاوی هم برای جلوگیری از زیان و ورشکستگی، راسا اقدام به اصلاح قیمت محصولاتش کرده است. سازمان غذا و دارو هم برای تنبیه این شرکت، کارتابل‌های محصولات آن را متوقف کرده است.

موضوع قیمت‌گذاری دارو همواره یکی از چالش‌های بین سازمان غذا و دارو شرکت‌های داروسازی بوده و شرکت‎ها اعتقاد دارد که سازمان غذا و دارو به درخواست‌هایشان برای افزایش قیمت ترتیب اثر نمی‌دهد و این سازمان زمانی که به دلیل کاهش تولید، کمبود رخ می‌دهد با قیمت‌های بالاتر و کیفیت پایین‌تر اقدام به واردات فوریتی می‌کند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آفتاب، تاریخ انتشار: 24مرداد1402، کدخبر: 856385، aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین