پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از فعال شدن ۳ کارخانه داخلی برای تولید ۷۵ هزار تن کاغذ تحریر برای پاسخگویی به نیاز آموزش و پرورش و نشر خبر داد.

شعارسال: ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا ، با اشاره به جلسه روز گذشته کارگروه کاغذ با حضور معاون اول رئیس جمهور گفت: این چندمین جلسه‌ای بود که با حضور تولیدکنندگان، تشکل‌ها و فعالان مرتبط با بازار کاغذ برگزار شد. در این جلسه مصوب شد که کل نیاز آموزش و پرورش به کاغذ توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شود و شرکت‌های چوب و کاغذ مازندران، دیبای شوشتر و کاغذ پارس برای پاسخگویی به نیاز آموزش و پرورش و نشر تولید داشته باشند.

۳ کارخانه برای تولید کاغذ تحریر به دستور معاون اول رئیس جمهور فعال شد

وی ادامه داد: مقرر شد که ۵۰ هزار تن کارخانه مازندران و ۲۵ هزار تن به صورت مشترک دیبای شوشتر و کاغذ پارس تولید داشته باشند. ۴۵ هزار تن نیاز آموزش و پرورش است و مابقی نیاز نشر.

روغنی تصریح کرد: موضوع دیگری که در جلسه مطرح شد، بحث قیمت‌گذاری بود که مقرر شد، نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده مدنظر قرار گیرد. هم‌چنین بانک ملی موظف شد در خصوص ارائه تسهیلات به شرکت چوب و کاعذ مازندران اقدام کند. به دستور معاون اول رئیس جمهور مقرر شد ظرف دو تا سه روز آینده این مشکل حل شود. هم‌چنین بخشی از سرمایه در گردش کارخانه دیبای شوشتر نیز تامین شود.

وی ادامه داد: در این راستا، بانک تجارت نیز موظف شد تا برای شرکت زاگرس شیراز تامین مالی کند تا پروژه راه‌اندازی این کارخانه تکمیل شود.

بخش دیگری از مصوبات جلسه این بود که انبار‌های واردکنندگانی که کاغذ با ارز ارزان‌قیمت وارد کردند، اما سرسفره ناشران، آموزش و پرورش و سایر مصرف‌کنندگان نرسیده است، مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی از پیشنهاد خود به معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: به آقای مخبر پیشنهاد دادم که وزارت صمت از سندیکا، نهاد‌ها و تشکل‌های فعال حوزه کاغذ در تایید صلاحیت افرادی که اقدام به واردات خمیر و کاغذ می‌کنند، استعلام بگیرد. معاون اول نیز از این پیشنهاد استقبال و بر آن تاکید کرد.

به گفته روغنی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه، رفع مشکلات برق کارخانه‌های کاغذ‌سازی است که البته به همه صنعت اختصاص دارد، آقای مخبر نیز با وزیر نیرو صحبت کرد تا حمایت بیشتری از کارخانه‌های کاغذ انجام شود.

مدیرعامل کارخانه کاغذ پارس در پایان گفت‌: با توجه به حمایت دولت از تولید کاغذ، کارخانه کاغذ پارس نیز آمادگی برای بازمهندسی این کارخانه را دارد، چرا که کارخانه کاغذ پارس اولین شرکت تولیدکننده کاغذ برای کتاب‌های درسی بوده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشکلات کاغذ مازندران با سازمان جنگل‌ها نیز در جلسه موئرد بحث و بررسی قرار گرفت یا خیر؟ گفت: یکی از معضلات اساسی کارخانه مازندران مسئله تامین چوب و مسئله توقف طرح برداشت از جنگل است که باید برطرف شود.

روغنی درباره تامین تسهیلات مورد نیاز کارخانه زاگرس فارس نیز گفت: بانک صنعت و معدن چند ماه پیش بخشی از مطالبات را پرداخت کرد، البته مسائل فنی بین بانک و شرکت وجود دارد که به دستور معاون اول قرار شد سریعتر بررسی شود. هم‌چنین مدیرعامل بانک تجارت نیز مسئول پرداخت بخش دیگری از تسهیلات شد. اگر این تسهیلات به صورت کامل برآورده شود، حداقل زمان مورد نیاز برای رسدین به تولید در این کارخانه ۱۲ ماه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به بزرگترین مشکل کاغذ‌ساز‌ها گفت: تامین ارز بزرگترین مشکل ماست، ارز تخصیص داده می‌شود،، اما تامین نمی‌شود، در جلسه روز گذشته تاکید شد که بانک مرکزی در خصوص تامین ارز تلاش بیشتری انجام داده است.

روغنی در پایان گفت: ما از وزارت صمت انتظارات بیشتری داریم، شخص آقای برادران تلاش زیادی دارد، وقت می‌گذارد، اما بدنه کارشناسی حوزه صنایع سلولزی آن‌طور که باید در میدان باشد، دیدگاه‌های منطقی و درستی داشته باشد. ندارد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24مرداد1402، کدخبر: 2941152، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین