پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
حدود ۳ میلیارد دلار از داراییهای ارزی بلوکه شده ایران در عراق از طریق بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شد که این موضوع اثر ملموسی در کاهش قابل توجه رسوب کالا در بنادر کشور داشته است.منابع مورد اشاره که پیشتر حتی برای مصارف غیرتحریمی نیز قابلیت جابه‌جایی نداشت برای واردات نهاده دامی تخصیص یافته است.

شعار سال: همزمان با سرعت گرفتن تحرکات برای آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کشور کره جنوبی ، اخبار مهمی درباره نهایی شدن آزادسازی بخش دیگری از دارایی‌های ارزی کشور مطرح شده است. لازم به ذکر است، از اواسط ۲۰۱۹ دسترسی کشور حتی برای واردات کالا‌های اساسی و اقلام غیرتحریمی نیز محدود و غیرممکن شده بود، حالا با اقدامات انجام‌شده در حوزه سیاست خارجی کشورمان اقدامات نهایی برای آزادسازی این مبالغ نهایی شده است و تا اواسط شهریور ماه حدود ۶ میلیارد دلار از کره در حساب ۶ بانک خصوصی ایرانی قرار خواهد گرفت.

تخصیص و کارسازی ۳ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی بلوکه‌شده در عراق برای واردات نهاده دامی

پیگیری‌ها نشان می‌دهد مدتی قبل تعاملات بین‌المللی در مورد آزادسازی بخش دیگری از دارایی‌های کشورمان در عراق نیز نهایی شده و هم‌اکنون حدود ۳ میلیارد دلار از این منابع که پیشتر حتی برای مصارف غیرتحریمی نیز قابلیت جابه‌جایی نداشت برای واردات نهاده دامی تخصیص یافته است.

تخصیص ۳میلیارد دلارِ بلوکه‌شده ایران در عراق، برای واردات نهاده دامی

باتوجه به اینکه پیشتر دولت از این منابع برای مصارف جاری بودجه‌ای خود با ارقامی مانند ۵ الی ۸ هزار تومان به‌ازای هر دلار استفاده کرده و به‌ ازای آن پایه پولی نیز افزایش یافته، حالا با تخصیص این ۳ میلیارد دلار به واردکنندگان نهاده دامی به‌ازای هر دلار ۲۸۵۰۰ تومان انتظار می‌رود این کار اثرات مشخص در کاهش پایه پولی داشته باشد.

تخصیص ۱۰ میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده برای واردات نهاده‌های دامی و دارو

با توجه به تخصیص حداقل ۳ میلیارد دلار از منابع پیشتر بلوکه‌شده کشور در عراق در کنار آزادسازی و تخصیص قریب الوقوع ۶ میلیارد دلار از منابع آزادشده بانک مرکزی در کشور کره جنوبی به‌نظر می‌رسد بخش عمده نیاز‌های وارداتی در سال جاری مرتفع می‌شود و از این بابت چالشی گریبانگیر فضای اقتصادی ایران نخواهد شد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از تسنیم. کد خبر: 2944536 . تاریخ انتشار سی و یکم مرداد 1402 . https://www.tasnimnews.com .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
0
یعنی چی که هزینه کردن پول باعث کاهش پایه پولی می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین