پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
رسم ۴۰ و اندی ساله است که هفته نخست شهریور را به مناسبت بمب‌گذاری در دفتر ریاست جمهوری، هفته دولت می‌نامند. هفته‌ای که قاعدتاً می‌بایست دولت و ملت رو در رو و با هم به مرور عملکرد یک ساله دولت و نقد ملت به عملکرد دولت پرداخته شود، اما متاسفانه اکنون هفته دولت در کشور به ایام تبلیغ آمار پوچ و هیچ، بزرگ‌نمایی درمورد شعار‌ها و طرح‌های کاغذی و وعده‌های توخالی و خدمات پوشالی تبدیل شده است.

شعارسال: هفته‌ای که قاعدتاً می‌بایست دولت و ملت رو در رو و با هم به مرور عملکرد یک ساله دولت و نقد ملت به عملکرد دولت پرداخته شود تا تحلیل سال گذشته، چراغ راه آینده و سال بعد باشد.

هفته دولت بر چه کسانی مبارک؟

اما متاسفانه اکنون هفته دولت در کشور به ایام تبلیغ آمار پوچ و هیچ، بزرگ‌نمایی درمورد شعار‌ها و طرح‌های کاغذی و وعده‌های توخالی و خدمات پوشالی تبدیل شده است.

*هفته صد‌ها تریلی آمار کاذب

در این هفته صد‌ها تریلی آمار، ارقام، عدد، عکس و فیلم افتتاح، کلنگ‌زنی، سخنرانی و… ارائه می‌شود، به نحوی‌که ملت را یارای نفس کشیدن نیست و اگر صدا و سیما و دیگر رسانه‌های دولتی یا نان‌خور حکومتی دست از دمیدن در ارقام غیرواقعی در بوق‌های رسانه‌ای بردارند، تنها تورم باقی می‌ماند که آوارگونه بر گُرده ملت است و همچنین آمار مهاجرین از روستا‌ها به شهرها، از شهر‌ها به پایتخت و از پایتخت به هر کجای جهان که ممکن باشد.

*دولت به مردم پاسخ دهد

خوب در این هفته دولت می‌تواند به مردم کشور بگوید پول‌هایشان (مالیاتی که اخذ می‌شود، پول فروش نفت و فرآورده‌های نفت و گاز، پول حاصل از صادرات غیرنفتی و…) دقیقا چقدر بوده و در کجا‌ها و چگونه هزینه شده و به چه مناسبت؟

در این هفته دولت باید به مردم بگوید چرا در ساخت مدارس در سراسر کشور ناموفق بوده و هنوز در برخی مناطق بچه‌های مام وطن در کپر‌ها یا خرابه‌ها درس می‌خوانند و بیشتر از آن، صد‌ها هزار محصل از ادامه تحصیل بازمانده‌اند.

دولت در این هفته باید گزارش دهد پول‌های ملت ایران چرا و با مجوز کدام یک از آحاد ملت صرف نهاد‌هایی شده که خروجی برای ملت ندارند و نه به فرهنگ می‌افزایند و نه دین‌باوری را بارور می‌کنند، فقط توسط رانت‌خواران حکومتی پارو می‌شوند.

در این هفته دولت اعلام کند چگونه، بدون مجوز از تک تک مردمی که سهمی در بیت‌المال دارند، اموال آن‌ها را به خارج ایران و به سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، یمن و…. می‌دهد، در حالی‌که اگر احدی از ملت ایران راضی نباشند حرام شرعی انجام گرفته است.

*هفته آذین‌بندی دولتی

به نظر می‌رسد هفته دولت نباید فقط هفته آذین‌بندی دولتی باشد که در زمان تحویل از دولت قبل بار‌ها تاکید می‌کرد قرار بر این است که هیچ نقد و مطالبه‌ای از دولت قبل نکنیم و حالا که تورم به چند صد درصد رسیده، پول ملی را ۱۰۰درصد تضعیف و خلق پول را چند ده برابر کرده، حالا که در همه خدمات قصور دیده می‌شود، دست‌کم به عذرخواهی از مردم بپردازند، نه آمارسازی و خلق عدد و رقم و افتتاح و اشتغال‌زایی کاذب و….

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اخبار سبز کشاورزی، تاریخ انتشار: 2شهریور1402، کدخبر:-، akhbarsabzkeshavarzi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین