پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۱۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
سیزدهمین نشست کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی و هشتاد و پنجمین رویداد سیاستی شریف با همکاری اندیشکده صنعت و توسعه پایدار برگزار می‌شود.

شعار سال: سیزدهمین نشست کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی و هشتاد و پنجمین رویداد سیاستی شریف با همکاری اندیشکده صنعت و توسعه پایدار برگزار می‌شود.

این نشست با عنوان نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در رشد و توسعه اقتصادی کشور و با محور #اقتصاد#مناطق_آزاد روز دوشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۵ الی ۱۷ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بررسی نقش مناطق آزاد در رشد و توسعه اقتصادی کشور در دانشگاه شریف

مناطق آزاد محدوده‌هایی هستند که با هدف حمایت از صنعت داخلی و تسهیل واردات، صادرات و ترانزیت کالا غالباً در نزدیکی مرز‌ها و مبادی گمرکی ایجاد شده‌اند به دلیل تسهیلات، امکانات، معافیت‌ها و امتیاز‌های در نظر گرفته شده برای این مناطق، می‌توانند بستر مناسبی را برای تولیدکنندگان کالا‌های صادراتی، بازرگانان و فعالان صنعت ترانزیت ایجاد کنند. تمرکز اصلی در توسعه این مناطق، بر تشویق صادرات کالا‌های صنعتی و تبدیلی، جذب سرمایه و فناوری‌های خارجی، تقویت کانال‌های ترانزیتی و تقویت جایگاه کشور در عرصه تجارت بین‌الملل است. با این وجود، مناطق آزاد از چالش‌هایی همچون عدم وجود سیاست‌های تشویقی مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب و... برخوردار هستند. از همین رو در نشست‌های پیش رو تلاش می‌شود تا برخی از چالش‌های این مناطق شناسایی و راهکار‌هایی ارائه گردد.

فروزان زیادلو، تحلیلگر مناطق آزاد، سعید پورعلی، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی، جعفر آهنگران، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ و نجم الدین یزدی، پژوهشگر ارشد پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان دبیر نشست؛ مهمانان این کنفرانس مجازی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۰۹۶۰۷۰، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین