پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۳۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه جلسه نظارتی رئیس جمهور در وزارت اقتصاد از اضافه شدن ۱۰ منطقه و چهار برابر شدن سرعت سرمایه گذاری در مناطق آزاد گفت.ادعای ساماندهی سه معضل فرار مالیاتی، سکوی واردات و قاچاق کالا در مناطق آزاد را داشت و غیره. باید خدمت این دوست عزیزمان گفت که همانگونه که تپه های بالقوه جهادکشاورزی و تپه های بالفعل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را آباد کردی و رفع چالش نمودی، در مناطق آزاد هم ایضا. پسر جان، چنان با دین و دنیای خودت و منافع ملی در حال بازی کردنی و مست مدیریت که فقط خدا می تواند به داد جهل و غفلت تو برسد. هیچ فرض نمی کنی که در شرایط حال، تخصص انقدر پیشرفت کرده که دیگر نمی توانی با عدد و رقم کاغذی ، تصاویر گل درشت بکشی و بخورد مردم بدهی؟ حجت الله عزیز، به مردم رحم نمی کنی، به خودت رحم کن. اماده مناظره با حضرتعالی درباره عملکرد مناطق آزاد هستیم. بعضی از پرونده های فساد ادعایی در اختیار را هم برای تنویر افکار عمومی خواهیم اورد و منتظر شنیدن توضیحات تان خواهیم بود( البته مسلما می دانی که اجازه پیچاندن نمی دهیم و خودمان سال های دور بعله).

شعارسال: حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه جلسه نظارتی رئیس جمهور در وزارت اقتصاد در مصاحبه اختصاصی درباره عملکرد مناطق آزاد در ۹ ماه گذشته گفت: ما یک جهش خوبی در میزان سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم، که از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه گذاری شده در مناطق آزاد؛ و بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید و سرمایه گذاری در دولت سیزدهم تقریبا چهار برابر شد.

ادعای ساماندهی سه معضل فرار مالیاتی، سکوی واردات و قاچاق کالا در مناطق آزاد + کو دنبه اش؟

عبدالملکی گفت: سرعت اجرای طرح‌های عمرانی هم در این دولت دو برابر شد. وی همچنین یکی از دستاورد‌های دولت سیزدهم را اضافه شدن ۱۰ منطقه آزاد جدید است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به کثرت این مناطق در بیشتر مرز‌های کشور گفت: می‌توان ادعا کرد تمام مرز‌های ما مجهز شدند به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی.

وی در ادامه افزود: همچنین سه معضلی هم که به صورت سنتی در مناطق آزاد وجود داشت، تقریبا می‌توان گفت که برطرف شدند یک مسئله فرار مالیاتی، مسئله سکوی واردات بودن این مناطق و مسئله قاچاق کالا.

عبدالملکی افزود در ارتباط با مسئله فرار مالیاتی گفت: ما نظام ثبت شرکت‌ها را به صورتی اصلاح کردیم که ثبت شرکت صوری نمی‌تواند صورت بگیرد و در ارتباط با سکوی واردات بودن نیز مناطق آزاد ترازشان مثبت شده و بیشتر ارز آور شدند و در ارتباط با قاچاق کالا نیز افزود: الان ثبت و ضبط تمام کالا‌ها با دقت صورت می‌گیرد و هیچ کالایی بدون حساب و کتاب وارد یا خارج نمی‌شود و موضوع قاچاق نیز منتفی شده است.

وی همچنین گفت: مناطق آزاد اقتصادی دارند به سکوی اصلی پیشرفت اقتصادی از جهت تولید، سرمایه گذاری و صادرات کشور تبدیل می‌شوند.

تعداد بازدید : 0

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 28آذر1402، کدخبر: 4095375، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین