پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
کد خبر: ۳۹۰۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در دومین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات منطقه آزاد کیش اعلام کرد اتاق سرمایه‌گذاری اقتصادی امارات حاضر به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در طرح‌های اقتصادی مناطق آزاد شده است. این اظهارات و رقم غیرواقعی ۱۰۰ میلیارد دلاری، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

شعارسال: هر زمان که نام عبدالملکی در محفلی برده شود کمتر کسی است که اظهارات او درمورد ایجاد شغل با تنها یک میلیون تومان در ذهنش تداعی نشود. او این جمله را سال ۹۷ گفته بود و سه سال بعد از آن در دی‌ماه ۱۴۰۰ نیز تاکید کرده که همچنان می‌شود با این رقم ایجاد شغل کرد.

آقای عبدالملکی! متاسفانه در اقتصاد اعداد هم مهم هستند

از آن زمان تا‌کنون عبدالملکی دو جایگاه کلیدی را در دولت سیزدهم عهده‌دار بوده است. او ابتدا به وزارت کار رفت تا برای عملیاتی کردن اظهاراتش در بوته آزمایش قرار گیرد. با استعفا از وزارت کار عبدالملکی دبیری شورای عالی مناطق آزاد را پذیرفت و همچنان نیز بر این کرسی تکیه زده است. این روزها، اما اظهارات و برآورد‌های غیر‌واقعی جدیدی از عبدالملکی نقل محافل مختلف است. دبیر شورای عالی مناطق آزاد سه‌شنبه هفته گذشته در دومین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات منطقه آزاد کیش اعلام کرد اتاق سرمایه‌گذاری اقتصادی امارات حاضر به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در طرح‌های اقتصادی مناطق آزاد شده است. این اظهارات و رقم غیرواقعی ۱۰۰ میلیارد دلاری، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

مطابق آمار‌های کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) میزان سرمایه‌گذاری امارات در جهان در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی این کشور در یک‌سال محسوب می‌شود و با توجه به این آمار، رقم ۱۰۰ میلیارد دلاری که عبدالملکی اعلام کرده بیش از ۴ برابر میزان سرمایه‌گذاری خارجی این کشور محسوب می‌شود. این موارد غیر‌واقعی بودن اظهارات دبیر شورای عالی مناطق آزاد را بیش از پیش نمایان کرده و روابط عمومی شورای عالی مناطق آزاد را وادار کرد به انتقاد‌های واردشده واکنش نشان دهد. واکنشی که البته نه‌تن‌ها به حل ابهامات نینجامید، بلکه خود نیز به آن دامن زد.

مجید رفیعی، مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پی این انتقاد‌ها در حساب شخصی توییتر خود مدعی شد: «در نمایشگاه ایران اکسپو رئیس اتاق سرمایه‌گذاری خارجی امارات اعلام کرد حاضرند تا ۱۰۰ میلیارد دلار در مناطق آزاد ایران سرمایه‌گذاری کنند.» او در پایان همین توییت اعلام کرد فایل صوتی جلسه موجود است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرهیختگان، تاریخ انتشار: 14مرداد1402، کدخبر: 82586، farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین