پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۱۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
بانک ملی بواسطه چهره تاریخی خود در نظام بانکداری کشور، خاطره ساز بوده و بواسطه پیشرو بودگی و گستردگی خدمات ، ارتقا رضایتمندی شهروندان را سبب شده است. اثرگذاری های این بانک بر توسعه ملی نیز بواسطه سیاستگذاری ها و راهبری راهبری همگرا با برنامه های ملی دولت ها ، قابل کتمان نبوده و چهره فرهنگی- اجتماعی بانک نیز در طیفی از فرهنگ سازمانی تا مسئولیت اجتماعی، قابل مشاهده گردیده و این است، راز ماندگاری 95 ساله بزرگ ترین بانک غیرنظامی ایران، خاورمیانه و جهان اسلام.

شعار سال: بانک‌ها و نظام بانکداری به عنوان یکی از مهمترین ارکان اقتصادی، نقش انکارناپذیری در رشد و توسعه ملی دارند و بانک ملی ایران با تکیه بر ۹۵ سال قدمت و خدمت در عرصه بانکداری کشور، همواره همراه سیاست‌های کلان و همسو با برنامه‌های اقتصادی دولت فعالیت کرده و به عنوان یک بانک دولتی، نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... در راستای اولویت‌های توسعه و ارتقا توانمندی‌های ملی داشته است. برای آشنایی با توانمندی‌های اقتصادی بانک ملی، در گام نخست، باید شناختی تاریخی از این بانک و توانمندی‌های در اختیارش، کسب نمود.
بانک ملی ایران را بعنوان دومین بانک تاسیسی در کشور (تاسیس شده در روز سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۰۷) و بزرگ‌ترین بانک دولتی غیر نظامی ایران، خاورمیانه و جهان اسلام می‌شناسیم. این بانک (با توجه به ماهیت شرکتی بانک ها) بر اساس آما و ارقام درآمدی در سال‌های متوالی، بعنوان بزرگ‌ترین شرکت کشور یا جزو بزرگ‌ترین‌های شرکتی کشور محسوب می‌شود. بانکی با دارایی خالص بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار و شبکه گسترده‌ای بالغ بر ۳۳۰۰ شعبه بانکی داخلی، ۱۴ شعبه فعال و ۴ سابسیدری در خارج کشور و حدود ۱۸۰ باجه برای خدمات رسانی. بانکی با حدود ۴۰ هزار نیروی انسانی و ۵۹ شهیدی که تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
قدمت بانک ملی در کشور، تنوع و گستردگی خدمات، وسعت پوشش دهی در سطوح ملی و پیشرو بودن در ارایه بسیاری از خدمات جدید بانکی به حدی است که خاطرات همراهی با آن حداقل برای چهار نسل و بشکلی مستند قابل بیان است. از سیاسیون و مدیران و صاحب نظران این کشور گرفته تا شهروندان فعال در سطح اجتماع و به اصطلاح مردم کوچه و بازار، خاطرات جالبی از بانک ملی و خدمات رسانی این بانک در سر دارند. نکته جالب اینکه، این خاطرات تجربه زیستی فردی و شخصی افراد بوده و چهره واقعی و اثرات حضور بانک ملی را باید در حوزه‌های کلان توسعه‌ای، حمایت از صنایع و ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موثر بر تعالی کشور جستجو کرد. بانکی با پرچمداری ملی و اعتباری جهانی.
اثرگذاری بانک ملی بر توسعه ملی با محوریت اقتصادی را باید در خدمات رسانی‌های عمومی حوزه‌های پولی- بانکی، تامین مالی عمومی و خرد، تامین مالی و مشارکت در چرخه توسعه صنایع در بخش‌های مختلف، سرمایه گذاری‌های کلان بر تامین زیرساخت‌های ملی (چرخه‌ای یا پروژه ای)، ورود موثر و همراهی با دولت‌ها در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی (اجتماعی و رفاهی)، فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی اولویت دار برای کشور و کاهش محرومیت‌های منطقه‌ای، پیشرانی در تامین و استفاده از فناوری‌های نوین بانکی با رویکرد قالبت بخشی عمومی برای استفاده سایر بانک‌ها و موسسات مالی متقاضی استفاده، مشارکت در پروژه‌های فرا ملی، منطقه ای، جهان اسلام و بین المللی مورد تاکید دولت و مواردی همانند جستجو کرد. داستان ماندگاری ۹۵ ساله.

اهمیت و جایگاه بانک ملی ایران در نظام اقتصاد ایران با تاکید بر قدمت بانک ملی ایران

نگاهی به نظرات مدیران ارشد و نمایندگان کشور نیز ، موید و موکد بر صحت برداشت ها از اثرگذاری های موثر بانک ملی بر حوزه های مختلف اقتصادی است:
*** دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران به مناسبت نود و پنجمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران می گوید، بانکی که روزگاری در چند گیشه محدود خلاصه می شد توانست با جهد و تلاش نیروی انسانی متخصص و پر تلاش خود تبدیل به چنان نهادی شود که در برهه های مختلف تاریخ کشور، دوشادوش اقشار مختلف میهن اسلامی برای آبادانی و سرافرازی کشور نقش آفرینی کند.ترمیم آثار بر جا مانده از هشت سال دفاع مقدس و احیاء زیر ساخت های صنعتی و اقتصادی کشور تنها گوشه ای از کارنامه پرافتخار این بانک بزرگ را تشکیل می دهد.امروز نیز بانک ملی ایران نیاز دارد تا بیش از پیش این نقش پیشرو را به عنوان بازوی اجرایی دولت محترم تقویت کند.
حمایت از شرکت های دانش بنیان،پاسخگویی به نیازهای عمومی مردم به خصوص در پرداخت تسهیلات خرد،حمایت از بخش تولید به عنوان پیشران مقابله با تحریم های اعمال شده علیه ایران و تحقق همه محورهای اقتصاد مقاومتی، مسیر روشنی است که بانک ملی ایران با همه ظرفیت خود در راه آن کوشش می کند.
*** جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان می دارد که، تراز مثبت بانک ملی ایران در حالی است که این بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی پیشتاز است و نقش ممتازی در تامین مالی ابرپروژه های کشور به عنوان بازوی اجرایی دولت دارد.
*** ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است که، بانک ملی علاوه بر‌ تامین مالی پروژه‌های کلان ملی و کمک به دولت در اجرایی کردن برنامه ها، پاسخگوی نیازهای عمومی مردم به ویژه در تسهیلات خرد و حمایت از بخش تولید بوده است. بانک ملی ایران تا حد امکان با مردم راه آمده و در ارائه تسهیلات کمک حال مردم در شرایط سخت تورمی بوده ‌است.

در بحث رویدادها و ضرورت حضور و حمایت بانک ملی از شهروندان نیز شاهد تائید اثرگذاری های بانک ملی توسط مقامات کشوری و مسئولان بوده ایم. بعنوان نمونه در بحث اربعین حسینی سال 1402، تاکیدات برخی از نمایندگان مجلس به خدمات رسانی موثر بانک ملیف قابل توجه بوده است.
*** ابوالفضل زهره وند سفیر سابق ایران در ایتالیا و کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در خصوص اهمیت همکاری بانک ملی با زائران اربعین حسینی در تامین ارز معتقد است که با توجه به اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی امت مسلمان به سمت امت واحده شدن و منطقه گرایی بیشتر حرکت می کنند (شبیه به اتحادیه اروپا به دنبال پشت سر گذاشتن مرزها هستند)، قطع به یقین همه اعم از نظام بانکی و مجموعه حاکمیت اسلامی باید از زائران حسینی حمایت کنند. در جریان برگزاری اربعین 1402، بانک ملی نه از زائران بلکه از جریان اسلام حمایت کرده است .
*** جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص اقدامات بانک ملی در دریافت ارز اربعین برای زائران حسینی بیان داشت که اقداماتی که در این حوزه توسط بانک مرکزی و بانک ملی انجام شد باعث شد زائران حسینی به جای دلار از ارز عراق استفاده کنند که این اقدام به نوعی در جهت دلارزدایی و اقدام ارزشمندی بود که امسال به کمک زائران اربعین آمد.
*** حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین و رئیس اول کمیسیون اقتصادی با اشاره به رتبه اول بانک ملی در ارایه ارز زوار اربعین بیان داشت که خوشبختانه بانک ملی، توانسته کارها و فعالیت‌های بسیار ارزنده بواسطه راه اندازی سامانه های خدمات رسانی سیستماتیک، ارائه دهد.
*** .....
همانگونه که ملاحظه می شود، بانک ملی بواسطه چهره تاریخی خود در نظام بانکداری کشور، خاطره ساز بوده و بواسطه پیشرو بودگی و گستردگی خدمات ، ارتقا رضایتمندی شهروندان را سبب شده است. اثرگذاری های این بانک بر توسعه ملی نیز بواسطه سیاستگذاری ها و راهبری راهبری همگرا با برنامه های ملی دولت ها ، قابل کتمان نبوده و چهره فرهنگی- اجتماعی بانک نیز در طیفی از فرهنگ سازمانی تا مسئولیت اجتماعی، قابل مشاهده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
0
متن جامع و مفید و جالبی تهیه کردید. از زحمات تان متشکرم. بخشی را برای پایان نامه ام با ذکر منبع ، استفاده کردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین