پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
فرماندار دلفان در گفتگوی مستقیم با مخاطبان فضای مجازی شهرستان دلفان که به همت یک گروه تلگرامی برگزار شد ، به سؤالات شهروندان پاسخ داد.

شعار سال: فرماندار دلفان در گفتگوی مستقیم با مخاطبان فضای مجازی شهرستان دلفان که به همت یک گروه تلگرامی برگزار شد ، به سؤالات شهروندان پاسخ داد.

در این گفتگو که حدود دو ساعت به طول انجامید، طولابی به تعدادی از سؤالات پاسخ داد.

در اینجا بخشی از سؤالات مطرح شده و پاسخ فرماندار محترم دلفان به استحضار مردم عزیز می رسد.

بیشترین بحث درباره تغییر بخشدار مرکزی بود که در این باره فرماندار گفت : جناب آقای قهرمانی از نیروهای ارزشی و زحمتکش ما بود و تا پایان شهریور ماه بیشتر حکم خدمت در بخشداری را نداشت.

طولابی همچنین افزود : ما به صورت غیر قانونی البته با هماهنگی استانداری دو ماه پس از شهریور نیز ایشان را نگه داشتیم تا در مورد ابقاء و یا جایگزین ایشان چاره ای بیاندیشیم.

وی با رد اینکه نامه نگاری های جناب آقای قهرمانی باعث عزل وی شده ، ادامه داد : برابر مصوبه ابلاغ شده از سوی دولت نتوانستیم حکم مأموریت ایشان را تمدید کنیم و این شامل حال چند تن از مسئولین دیگر مناطق استان نیز شد.

فرماندار دلفان در مورد اینکه چه کسی جایگزین بخشدار مرکزی خواهد شد اظهار داشت : دنبال یک نیروی کارآمد ، فوی و همگام با دولت هستیم و اولویت انتخابمان با نیروهای بومی است اما به هر حال اگر از نیروهای بومی نتوانستیم کسی را برگزینیم ناگزیر به انتخاب یک فرد غیر بومی اما شایسته ، فعال و موافق با سیاست های دولت خواهیم بود.

سؤالی درباره صنایع بسته بندی حبوبات پرسیده شد که جناب آقای طولابی پاسخ داد : در این مورد سپاه پاسداران و بسیج منطقه جهت راه اندازی این کارگاه های بسته بندی وارد عمل شدند و اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان فعلأ تخصیص داده شده که متقاضیان می توانند با هماهنگی سپاه شهرستان در این مورد اقدام کنند.

سؤال شد که چرا نگاه دولت به اصولگرایان حتی اصولگرایان معتدل غضب گونه است؟ در این باره فرماندار دلفان پاسخ داد : به هیچ عنوان این تعبیر درباره اصولگرایان مورد نظر دولت نیست ، چرا که اگر اینگونه بود بعد از چندین سال هنوز این همه از مدیران دولت سابق در رأس کار نبودند.

وی افزود در همین شهرستان دلفان اگر نیاز است با آمار و اسم بیایید و بررسی کنید که چه تعداد از نیروهای دولت گذشته روی کار هستند و با رویه اعتدال مناسب مشغول خدمت رسانی هستند. لذا این نشان می دهد ما چنین نگاهی که در سؤال مطرح شد را نسبت به اصولگرایان به ویژه اصولگرایان معتدل نداشته و نداریم.

نماینده ارشد دولت در دلفان در پاسخ به سؤال یکی از مخاطبان مبنی بر نتایج سفر وزیران و مسئولین ارشد کشور به شهرستان ، گفت: در هیچ زمانی مشاهده نشده که شهرستان دلفان اینگونه که امسال مورد توجه و تردد مسئولین ارشد کشوری است قرار گرفته باشد و همین که مسئولین از نزدیک به طور ملموس شرایط و مشکلات منطقه را ملاحظه کنند جای امیدواری دارد و قطعأ این سفرها بدون نتیجه نخواهد بود و در سالهای بعدی نتایج آن را خواهیم دید.

سؤال شد که آیا شایعات مطرح شده مبنی بر انتصاب جناب آقای طولابی فرماندار دلفان بعنوان فرماندار خرم آباد صحت دارد یا خیر؟

وی در این باره گفت : بحث هایی شده در این مورد و چندین گزینه برای تصدی فرمانداری مرکز استان معرفی شده از جمله اینکه نام بنده نیز در میان گزینه های مطرح شده وجود دارد اما هنوز هیچ چیزی به قطعیت نرسیده و بنده نیز به دنبال این موضوع نیستم زیرا اعتقاد دارم خدمت در مناطق محروم جذابیت های بیشتری دارد.

فرماندار دلفان در پاسخ به این سؤال که عملکرد مدیران شهرستان را چگونه ارزیابی می کنید گفت : اغلب مدیران شهرستان نیروهایی کارآمد و پرتلاشی هستند و از نگاه بنده نمره قبولی می گیرند ، اگر احساس کنیم اندک مدیرانی که کم کارتر از بقیه هستند نمیتوانند خود را برسانند به طور حتم در مورد آنان تصمیم گیری خواهیم کرد همچنان که در چند مورد این کار را انجام دادیم.

وی درباره اینکه کدام یک از مدیران شهرستان ضعیف و کدام یک قوی هستند اظهار داشت : در مورد مدیران و ادارات ضعیف بایستی ارزیابی های اصولی صورت گیرد ، چند اداره تقریبأ هم سطح داریم که با ارزیابی های دقیق در آینده آنها را اعلام خواهیم کرد. اما درباره اینکه کدام یک از همه قوی تر است باید بگویم اداره برق شهرستان با مدیریت بسیار پرتلاش و ارزشمند آقای حسن پور را از سایرین قوی تر می بینم و نمره عالی دارند.

گفته شده که شورای شهر مصوبه ای درباره استیضاح شهردار نورآباد داشتند که با سفارش فرماندار این مصوبه به فرمانداری ارسال نشده است!

فرماندار دلفان پاسخ داد : به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد و بنده در مورد اینکه مصوبه ای به فرمانداری ارسال شود یا نشود صحبتی با اعضاء شورای شهر نداشته ام.

وی اضافه کرد : من وظیفه دارم طبق قانون مصوبه ای که از سوی شورای شهر ارسال می شود را در کمیته انتطباق مورد بررسی قرار دهم و برایم هیچ فرقی ندارد که چه مصوبه ای باشد. به هر حال شاید خود شورای شهر احساس کرده اند که مصوبه آنها مغایر با قانون است و احتمالأ رد خواهد شد لذا از ارسال آن به فرمانداری خودداری کرده اند ، اما در هر صورت تا این لحظه بنده هیچ اظهار نظری در این مورد نداشته ام.

سؤال شد که چرا بحث مناطق سردسیری در فیش های گاز شهرستان دلفان اعمال نشد؟

جناب اقای طولابی پاسخ داد: در این مورد یک فرایند تقریبأ طولانی وجود دارد ، ما و همچنین نماینده شهرستان پیگیری هایی را داشتیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

از عملکرد نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی سؤال شد که در این باره فرماندار پاسخ داد: جناب آقای رستمیان از پرتلاش ترین نمایندگان استان در مجلس هستند ، ایشان دغدغه های زیادی دارند درباره اینکه گام های مؤثری برای رفع محرومیت های حوزه انتخابیه بردارند و تلاش میکنند در این راستا موفق باشند.

وی افزود : ما شاهد هستیم ایشان از زمان آغاز به کار خود سعی دارند با ارتباط و جلسه با مدیران کل و با وزارتخانه های مختلف برای رفع مشکلات و کمبودهای شهرسان گام بردارند و این تلاش های ایشان حقیقتأ جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار دلفان یکی از شاخص ترین موفقیت های دولت یازدهم به مردم این شهرستان را گازرسانی به مناطق محروم عنوان کرده و گفت : تا پیش از آغاز دولت یازدهم فقط ۳۴ روستای دلفان گازرسانی شده بود اما از بدو شروع به کار دولت تدبیر و امید تا این لحظه روستاهای گازرسانی شده به بیش از یکصد روستا رسیده و تا سال آینده به ۱۸۰ روستا خواهیم رساند.

طولابی فرماندار دلفان در پایان از مشارکت و همکاری عموم مردم دلفان و همچنین مسئولین این شهرستان و نیز اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کرد و قول داد در فرصت های بعدی به سؤالات بیشری پاسخ دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دلفان امروز، تاریخ انتشار 8 آذر 95 ، کد مطلب: 8729: www.delfanemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
چقدر دلفان خبرداره؟ چقدر تضاد وجود داره. الکی نیست که اینقدر محروم مونده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین