پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
«محمدصادق پیروز» چشم پزشک حاذق کشورمان در راستای توسعه مشارکت، تقویت اعتماد و امید ملک ۴ هزار میلیارد ریالی خود در خیابان آرژانتین تهران را به نظام سلامت شهرستان لاهیجان هدیه کرد. ایشان با گشاده دستی تمام اندوخته و سرمایه‌های کسب کرده خود طی یک عمر فعالیت پاک در طبق اخلاص گذاشت و در دیدار تابستان امسال خود با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نظام سلامت استان بخشید تا برای ارتقای نظام آموزش، بهداشت و درمان مردمان شهر و استان خود هزینه شود.

شعار سال: «محمدصادق پیروز» چشم پزشک حاذق کشورمان در راستای توسعه مشارکت، تقویت اعتماد و امید ملک ۴ هزار میلیارد ریالی خود در خیابان آرژانتین تهران را به نظام سلامت شهرستان لاهیجان هدیه کرد.

 توسعه مشارکت یکی از اضلاع محوری تعریف شده این دانشگاه در کنار برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت است که با تکیه دکتر محمدتقی آشوبی بر کرسی ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تبیین و راهبرد‌های دستیابی به آن، به‌کرات تشریح و مورد تأکید قرار گرفته است.

چشم پزشک گیلانی ملک ۴ هزار میلیارد ریالی خود را به نظام سلامت بخشید


دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای تحقق شعار محوری توسعه مشارکت، ضمن دعوت همگانی از نخبگان علمی و مدیریتی در دانشگاه بر بهره‌مندی از ظرفیت خیران و نیکوکاران به ویژه خیران سلامت تاکید دارد.

در این راستا طی جدیدترین رخداد خیرمحور، استاد محمدصادق پیروز لاهیجی چشم پزشک حاذق گیلانی با گشاده دستی تمام اندوخته و سرمایه‌های کسب کرده خود طی یک عمر فعالیت پاک در طبق اخلاص گذاشت و در دیدار تابستان امسال خود با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نظام سلامت استان بخشید تا برای ارتقای نظام آموزش، بهداشت و درمان مردمان شهر و استان خود هزینه شود.

استاد پیروز لاهیجی یکی از املاک خود به مساحت ۴۶۰ مترمربع در محله آرژانتین تهران را که بنا بر نرخ‌گذاری‌های اولیه حدود چهار هزار میلیارد ریال ارزش دارد را پس از طی فرایند قانونی به نام دانشگاه علوم پزشکی گیلان ثبت کرد.

وی در نشست ۲۵ تیرماه امسال با دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی خود برای تأمین مالی لازم برای احداث و توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت استان به‌ویژه لاهیجان خبر داده بود.

دکتر پیروز پس از بخشیدن تمامی اموال خود به دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توصیه کرد تا ملک هبه شده و دیگر املاکی که به دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آینده نزدیک هدیه می‌کند به توسعه آموزش علوم پزشکی و نظام بهداشت و درمان لاهیجان اختصاص یابد.

استاد حاذق چشم پزشکی ایران در این دیدار به نیت قبلی خود برای وقف املاک به نظام سلامت اشاره کرده و گفت: از مدت‌ها پیش به فکر این بوده تا املاک خود را به نام دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بیمارستان پیروز لاهیجان ثبت کند، اما هر بار که نیت و اقدام کرده، موفق به انتقال سند نشده بود.

دکتر پیروز بار‌ها تاکید می‌کرد که برای انتقال این املاک وقفی، تمام فرآیند قانونی انتقال اجرایی ملک، کارشناسی، کاملا قانونی و بدون فوت وقت انجام شود.

به گفته دکتر پیروز، او در طول دوران خدمت در عرصه طبابت؛ مریض‌خانه، مدرسه، درمانگاه و حتی سرای سالمندان را به‌صورت خیریه‌ای ساخته و به بهره‌برداری رسانده است.

او تاکید دارد:دانش پزشکی خوب است، اما کافی نیست، یک پزشک باید وظیفه‌شناس باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از یک‌عمر زحمات خالصانه، متعهدانه، مسئولانه و مشارکت جویانه این چشم‌پزشک متبحر ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی و عمرانی در نظام سلامت تجلیل کرد.

دکتر محمدتقی آشوبی با ارج نهادن به وجود گران‌بهای مشاهیر و مفاخر پزشکی در گیلان، تکریم این افراد به‌ویژه اساتیدی که عمر خود را وقف آموزش پزشکی و درمان مردم می‌کنند را واجب و بسیار پسندیده برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استاد پیروز را پزشکی نمونه در ایران و جهان برشمرد و ثمره فعالیت بیش از ۷۰ سال کار علمی، درمانی و تحقیقاتی وی در علوم چشم‌پزشکی را منحصربه‌فرد و اثربخش توصیف کرد.

دکتر آشوبی با اشاره به فعالیت‌های نیکوکارانه دکتر پیروز در کشور و استان گیلان، ساخت سرای سالمندان و اهدای زمین برای احداث بیمارستان پیروز در شهرستان لاهیجان را تنها بخشی از اقدامات خیرانه و نیکوکارانه دکتر پیروز دانست که در استان، کم‌نظیر و شایسته تحسین است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۲۵۵۱۲۹، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین