پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۲۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
حسین تاجیک درباره روش‌های بازگشت ارز،گفت: فعلا پنج روش وجود دارد و این روش‌ها به استثناء شرکت‌های شبه دولتی است، ادامه داد: هیچگاه از سوی مقامات بانک مرکزی عنوان نشده که صادر کننده حتما باید اسکناس بیاورد. وی گفت: گفت: اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت و پایداری در شرایط تحریم هستیم، اصل آن است که ارز حاصل از صادرات در اختیار واردات قرار گیرد، نه در اختیار بانک مرکزی. این مسئله یک اصل کلی است و فکر می‌کنم روی آن اتفاق نظر وجود داشته باشد.

شعار سال:  حسین تاجیک، مدیر اداره تخصیص ارز بانک مرکزی، گفت: اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت و پایداری در شرایط تحریم هستیم، اصل آن است که ارز حاصل از صادرات در اختیار واردات قرار گیرد، نه در اختیار بانک مرکزی. این مسئله یک اصل کلی است و فکر می‌کنم روی آن اتفاق نظر وجود داشته باشد.

توضیح درباره پنج روش وارد کردن ارز حاصل از صادرات به کشور


وی با بیان اینکه درباره روش‌های بازگشت ارز، فعلا پنج روش وجود دارد و این روش‌ها به استثناء شرکت‌های شبه دولتی است، ادامه داد: هیچگاه از سوی مقامات بانک مرکزی عنوان نشده که صادر کننده حتما باید اسکناس بیاورد.

تاجیک گفت: برخی صادرکنندگان گفتند ما می‌توانیم اسکناس بیارویم، بانک مرکزی نیز ابراز کرده این روش هم قابل قبول است. عده‌ای دیگر هم گفتند، واردات در مقابل صادرات می‌خواهیم انجام دهیم و بانک مرکزی قبول کرده است. اشخاص دیگری نیز عنوان کردند که ما خودمان وارد کننده نیستیم و می‌خواهیم ارز حاصل از صادرات را به وارد کننده دیگری تخصیص دهیم، این را هم بانک مرکزی قبول کرد.

مدیر اداره تخصیص ارز بانک مرکزی تاکید کرد: اگر صادرکنندگان روش دیگری مدنظر دارند، مطرح کنند تا طبق کارشناسی بانک مرکزی و صحبت در جلسات، تصمیم‌گیری‌ها در مورد مقبولیت آن صورت گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲9 مهر ۱۴۰۲، کدخبر: 2009034، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین