پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری باید به گفتمان ملی و اساس برنامه ریزی توسعه کشور تبدیل شود.

شعارسال: علی باقر نعمتی زرگران روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره منطقه ای ' سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری ' در اصفهان افزود: گردشگری در ایران باید روز به روز به برنامه ریزی و اقدام تبدیل شود و این امر با شناخت تمام زوایای این صنعت رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: تمام مسئولان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور باید در تمام برنامه ریزی ها و سخنرانی های خود به بیان زوایا و مبانی اصلی گردشگری بپردازند.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: گردشگری 10 درصد اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است و هفت هزار میلیارد دلار تولید ناخالص جهانی به صنعت گردشگری اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: توجه به صنعت گردشگری می تواند دراشتغال مفید واقع شود زیرا به ازای هر9 گردشگر یک شغل جدید ایجاد می شود و هم اکنون 400 هزار شغل در کشور به موضوع گردشگری اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری آثار مثبتی در حوزه فرهنگی، اجتماعی ، دیپلماسی ، ارتباط بین المللی برجا می گذارد ، تصریح کرد: احترام متقابل ، تعامل، افزایش مناسبات و سرمایه گذاری خارجی از دیگر مزایای گردشگری محسوب می شود.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: گردشگری بر خلاف صنایع دیگر که ممکن است تا حد زیادی دولتی باشد ، کل جامعه را بهره مند می کند و اقشار جامعه می توانند از مواهب و در آمدهای آن بهره مند شوند.

وی همچنین به جنبه زیست محیطی گردشگری اشاره کرد و افزود: این صنعت به عنوان صنعت سبز تلقی می شود و با تمام جنبه های محیط زیست سازگاراست.

نعمتی زرگران ایجاد شغل در صنعت گردشگری را سریع و کم هزینه ارزیابی کرد و گفت: در ایران می توان با صرف حداقل 30 میلیون تومان ، یک شغل مرتبط با صنعت گردشگری ایجاد کرد بنابراین می توان به این صنعت به عنوان توسعه دهنده اقتصاد و توزیع کننده ثروت اشاره کرد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضرورت در تخصیص اعتبار و هماهنگی را از نیازهای توسعه گردشگری دانست و اضافه کرد: گسترش گردشگری نیازمند حمایت و همکاری سازمان ها و ارگان های مختلف است.

وی افزود: در 6 ماه نخست امسال شمار گردشگران فرانسوی که به ایران وارد شده اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 104 درصد رشد داشته است.

نعمتی زرگران با اشاره به برگزاری جشنواره سفره ایرانی گفت: غذا یک موضوع اصلی در مقوله کشوری به شمار می رود بنابراین باید با توجه بیشتر به این موضوع در راستای احیای غذاهای ایرانی و سنتی و گسترش آن در رستوران ها و بطور کلی فرهنگ عمومی گام برداریم.

به گفته وی، سهم غذا در صنعت گردشگری حدود 15 درصد است و هر گردشگر در زمان حضور خود در کشور مقصد حدود 150 تا 200 دلار صرف خرید غذا می کند.

جشنواره منطقه ای 'سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری' با هدف فرهنگ سازی، توجه بیشتر به غذا در صنعت گردشگری و نمایش و عرضه غذاهای بومی و سنتی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی روز پنجشنبه در اصفهان آغاز شد.

در این جشنواره سه روزه افزون بر اصفهان، استان های تهران، البرز، قم و مرکزی به معرفی برترین مرکز پذیرایی، برترین آشپز، بهترین غذای سرآشپز، بهترین پیش غذا، غذا دسر، نوشیدنی ودمنوش، سایت اینترنتی در حوزه غذا، طراحی آشپزخانه، آموزشگاه صنایع غذایی و غذای خانگی دربخش مسابقه مردمی می پردازند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11آذر1395، کدخبر: 82328222: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین