پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
استاندار البرز گفت: در طالقان بستر رونق صنعت گردشگری فراهم است بنابراین با توجه به خواست مردم مبنی بر حفظ محیط زیست، ایجاد ناحیه صنعتی در این شهرستان منطقی به نظر نمی رسد.
شعارسال: سید حمید طهایی ظهر شنبه در سومین سفر شهرستانی به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص آیت الله طالقانی، افزود: اگر وعده ای قرار است بدهیم باید صادقانه و مبنی بر توانایی باشد و در ارائه خدمات و وعده ها پایبند باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط خاص این شهرستان به لحاظ دارا بودن طبیعتی بکر و زیبا ایجاد و استقرار نواحی صنعتی چندان مد نظر نیست.

طهایی گفت: حفظ محیط زیست و طبیعت این شهرستان به جد مورد مطالبه مردم است از این رو با وجود صنایع چنین شرایطی در حالت اولیه باقی نمانده و دستخوش تغییرات می شود.

وی افزود: امکانات این شهرستان برای جذب گردشگران خارجی و پذیرایی از آنها فراهم نیست بنابراین در شرایط کنونی می توان از وجود گردشگران داخلی بهره برد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق گردشگری با عناوین خاص در دنیا وجود داشته و گردشگران را با ترفند های مختلف جذب می کنند اضافه کرد: در طالقان نیز بستر لازم به طور طبیعی مهیا است از این رو باید از صنعت گردشگری برای درآمدزایی بهره برد و می توان از این طریق روستاهای این منطقه را در جهان معروف کرد.

وی گفت: جوانان باید در امر گردشگری و مهمانداری ورود پیدا کرده و برای رونق این امر در طالقان اقدام به برنامه ریزی کنند چراکه در این شهرستان پتانسیل های فراوان طبیعی وجود دارد.

طهایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ترکیه برای جذب گردشگران اضافه کرد: این کشوری با تقویت صنعت گردشگری به میزان درآمد نفتی ایران درآمد دارد.

وی گفت: ممکن است در این نقطه بحث ناحیه صنعتی اجرایی شود ولی نتیجه مطلوب و رضایت مردم را در بر نخواهد داشت.

استاندار البرز افزود: مدیر کل راه و شهرسازی باید اقدامات بیشتری برای این شهرستان انجام دهد چراکه آسفالت نبودن مهمترین راه طالقان باید سال ها پیش انجام می شد.

وی با اشاره به گازرسانی طالقان عنوان کرد: در دهه فجر سال گذشته مشعل گاز در طالقان روشن شد و پس از استقرار مدیریت در بخش گاز استان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

طهایی گفت: در مورد مباحث آب نیز محدودیت وجود دارد چراکه کشور ما خشک است و باید حداکثر استفاده از منابع موجود صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح هادی روستایی افزود: برای پیگیری ابعاد مختلف این طرح نیز با حضور نمایندگان در شهرستان و توزیع مسئولیت ها قوانین به صورت مشخص تبیین شود.

استاندار البرز با اشاره به پروژه راه هشتگرد- طالقان اظهار کرد: این طرح مدت ها به دلیل کمبود اعتبارات رها شده بود ولی اکنون با سرعت بسیاری در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ناامن ساختن ایران اسلامی است گفت: با نیروی قوی نظامی و اطلاعاتی کشور تمامی دسیسه ها تاکنون خنثی شده است.

امید است با توجه به فراهم بودن فضای کشور برای رونق در تمامی ابعاد کشور افزود: سران سه قوه اکنون با اتحاد کامل درصدد فراهم کردن شرایط رفاه مردم در امنیت کامل با توجه به شرایط منطقه هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395، کدخبر: 82205531 (5524992)، www8.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین