پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
استاندار البرز شامگاه سه شنبه گزارشی از فعالیت 90 روزه و آخرین وضعیت این استان در حوزه ها مختلف به مردم ارائه و افق های آینده استان را نیز تشریح کرد.

شعار سال: محمدعلی نجفی در گفت و گویی با اشاره به اینکه به بخش های مختلف ورود پیدا کرده ایم، نخستین ورود در استان را مربوط به ستاد اربعین و تلاش هایی دانست که استان البرز برای برپایی این اجتماع عظیم بر عهده گرفت و اجرا کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این ایام با زلزله ای که در غرب کشور و شهر کرمانشاه و سرپل ذهاب و... اتفاق افتاد مواجه شدیم که استان البرز و البرزی ها خوب درخشیدند، کمک هایی که در بخش اعزام کانکس ها و خودروها و 25 هزار چادر و... شاهد بودیم.
وی ادامه داد: کرج و استان البرز دو سد بزرگ امیرکبیر و طالقان دارند که پهنای اطراف آن می تواند بهترین تفرجگاه و گردشگاه با حفظ مسائل زیست محیطی باشد. رودخانه های متعدد، جاده گردشگری و... نقش های متضاد و متعارف در کنارش کویری را شاهد هستیم که دیگر تهدید نیست و باید به عنوان جاذبه گردشگری از آن بهره مند شد.
نجفی گفت: در بدو ورود طرح جامع گردشگری استان را که پیش از این متوقف شده بود، به جریان انداختم، هم اکنون طرح جامع گردشگری در حال پایان است. قطعاتی را برای بخش های مختلف استان و سرمایه گذاران تعریف خواهیم کرد. زیبنده شهر کرج و البرز نیست که هتل چهار و پنج ستاره نداشته باشد، البته از سرمایه گذاران آن بخش قدردانی می کنیم.
وی افزود: باید شرایط و امکاناتی فراهم کنیم که زمینه اقامت فراهم شود و از مسافران عبوری هم بهره مند شویم. بخش های تفرجگاهی دیده شود تا مسافران ورودی و خروجی بهره لازم را ببرند که در طرح جامع خواهیم دید.
استاندار البرز اضافه کرد: امیدوارم بخشی از مسائل و مشکلات استان در بخش گردشگری به خوبی دیده شود. ضمن اینکه ما تعهداتی داریم. در ایران 1404 کشور باید 20 میلیون گردشگر خارجی را جذب کند و 25 میلیارد دلار در کنار آن جذب کند، امروز خیلی ها به دنبال گردشگری حلال هستند.
وی گفت: برای همه دنیا گردشگران خارجی این امکانات فراهم می شود تا در سرزمینی پاک و به دور از آلایندگی از فرصت های موجود خود و خانواده بهره مند شوند، بنابراین البرزهم باید سهم خود را در افق 1404 داشته باشد.
نجفی افزود: البرز استان معین تهران است و تهران هم با تهدید زلزله روبرو است، این استان باید مشکل خود را حل کند و پشتیبان تهران هم باشد. امکانات اولیه، پشتیبانی اعتبار ملی و بهینه سازی بخش های فرسوده را به عنوان اولویت باید در دستور کار داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی چندین جلسه درهمین ایام برگزار کرد و تسهیلات خوبی در این بخش دیده شده است. در استان البرز به ویژه در دو شهر کرج و فردیس دربخش حاشیه نشینی هم مشکلات فراوان داریم. 700 هزار نفر آمارهای کرج و سایر شهرها است و در هر دو بخش پیگیر هستیم.
نجفی گفت: در بخش عمران کارهای فراوانی باید درالبرز آغاز شود، آزادراه - شمال پیشرفت خوبی دارد، یکی از معضلات استان البرز و شهر کرج که روزی از باغ شهرهای ایران و تفرجگاه پایتخت نشینان و سایر شهرها بوده است، موضوع آلودگی است که همه شهرهای صنعتی و کلانشهرها گرفتار آن هستند.
وی افزود: با راه اندازی قطعه اول آزادراه تهران - شمال به طول 33 کیلومتر تا شهرستانک تا بهار و تابستان سال آینده، 33 درصد از بار ترافیکی استان البرز و شهر کرج به سمت شمال کاسته خواهد شد.
استاندار البرز ادامه داد: پروژه دیگری که برای شهر کرج و استان البرز مهم است، اتوبان همت است که بخش شمالی آن 14 کیلومتر با بن بست روبرو بود و با مشکل تأمین اعتبار و نقدینگی مواجه بود و معارضان شهرک المهدی که با همراهی قوه قضائیه و دادستان محترم انصافا ورود داشتند و کارهای خوبی انجام شده است.
نجفی همچنین گفت: اکنون بالای 78 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نقدینگی آن با کمک سازمان برنامه و بودجه تأمین شد و کار احداث ادامه دارد.
استاندار البرز گفت: بزرگراه همت نیز در چند ماه آینده به ثمر خواهد نشست. بخش سوم و چهارم هم بزرگراه شمالی است کاری که شهرداری کرج به عنوان یکی از پروژه های بزرگ آن را بر عهده گرفته که قابل تقدیر است و بخش اعظم بودجه را در این بخش اختصاص داده و انصافاً هم خوب کار می کنند اما تا کنون 28 درصد پیشرفت داشته است و فعالیت ادامه دارد.
وی تصریح کرد: بخش دیگر که می تواند به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک کند، قطار تهران کرج، کرج گلشهر و هشتگرد است که بن بستی ایجاد شده بود که با جلسات مکرر پیشرفت خوبی داشته است.
استاندار البرز افزود: در بحث قطار شهری کرج مجدد وارد این موضوع شدیم، با شرکت های نیمه دولتی مذاکراتی در تهران داشتیم و شورای شهر و شهردار کرج و معاونت عمرانی استانداری فعال شدند و مجدد احیا شد و امیدواریم با سرعت بیشتری کار ادامه پیدا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 21 بهمن 96، کد مطلب: 82761564: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
این اقای نجفی برای استان البرز تونته تا الان خوب عمل کنه! برعکس اون یکی اقای نجفی که تو تهران مشغول به کارن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین