پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
سیدطاهر طاهری استاندار جدید البرز در اولین روز به دست گرفتن سکان این استان، متعهد شد که توسعه استان البرز را بطور متوازن پیش خواهد برد.
شعارسال: او روز چهارشنبه در آیین معرفی خود ضمن برشمردن ظرفیتهای البرز تاکید کرد: در طول خدمت به مردم شریف استان البرز به تمامی نقاط استان نگاهی متوازن خواهم داشت و توسعه متوازن استانی مهمترین هدف من در استانداری البرز خواهد بود.

آیین معرفی استاندار جدید و خداحافظی استاندار قبلی روز چهارشنبه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، آیت الله محسن کازرونی امام جمعه کرج و عضو مجلس خبرگان رهبری، عزیز اکبریان، محمدجواد کولیوند و حجت الاسلام مفید کیایی نژاد نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام عربی امام جمعه شهرستان سرخه، خانواده شهدا و جمع کثیری از مدیران و کارکنان نهادهای مختلف استان در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

طاهری یکی از مهمترین رویکردهای دولت را گشودن قفل های بخش تولید خواند و گفت: استان البرز ظرفیت های عظیمی در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی و گردشگری دارد و استفاده درست از این منابع بر کل کشور تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

استاندار جدید البرز نهضت خدمتگزاری صادقانه به مردم را سرلوحه اقدامات دولت "تدبیر و امید" خواند و گفت: رویکرد راهبردی دکتر روحانی در تشکیل دولت و پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید، گشودن قفل هایی است که به هر دلیلی بر تولید و کارآفرینی زده شده و همچنین رونق اقتصادی و بهبود شرایط سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که می تواند مسیر توسعه متوازن را هموار سازد.

وی تاکید کرد: تکیه بر خرد جمعی و روحیه مشارکت جویی نخبگان و صاحب نظران در البرز از جمله ظرفیتهای بالقوه ای است که با شناسایی و بکارگیری آنها می توان روند عمران و افزایش رفاه عمومی در استان را سرعت بخشید.

* ظرفیتهای صنعتی البرز کم نظیر است

استاندار جدید البرز با اشاره به ظرفیتهای کم نظیر صنعتی البرز، خاطر نشان کرد: وجود شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی مستقر در این استان با برندهای معتبر ملی و بین المللی زمینه بسیار مساعدی برای شکوفایی خلاقیتهایی است که در این عرصه وجود دارد و می تواند در جهت افزایش امنیت اجتماعی و بالندگی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

طاهری به برخی مزایا و ویژگی های استان البرز اشاره کرد و گفت: همجواری با رشته کوه البرز و قابلیت گردشگری، مزیت توریستی جاده چالوس و همچنین استقرار واحدهای صنعتی بزرگ در این استان از جمله ویژگی های بارزی است که می تواند آینده درخشانی را برای این استان رقم بزند.

استاندار جدید البرز بر توسعه همه جانبه استان البرز تاکید کرد و افزود: توسعه فرهنگی با حفظ رویکردهای اسلامی، ملی و بومی، ارتقاء ضریب امنیتی، اجتماعی و انتظامی استان، تمرکز راهبردی به منظور توسعه سبد گردشگری استان، ارتقاء جایگاه صنعت و معدن استان و رتبه سرمایه گذاری استان در کشور، توسعه زیرساختهای ارتباطی، بهره مندی از توان منابع انسانی متخصص و متعهد برای حل مسائل و موانع توسعه استان از جمله مواردی است که باید در توسعه همه جانبه این استان مدنظر قرار گیرد.

طاهری از حضور مسوولان، مدیران، کارکنان و فعالان بخش خصوصی در این آیین تشکر کرد و با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی منبع فروزان قدرت خود را از مردم می گیرد و اراده مردم را ملاک تصمیم گیری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: به کارگیری آموزه های جبهه و هشت سال دفاع جانانه از میهن اسلامی در برابر قدرت های جهانی موجب شده است تا مردم ایران در مقابل سه دهه جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن با سربلندی و اقتدار، ایستادگی کنند.

استاندار جدید البرز با بیان اینکه خلق حماسه های تعالی بخش توسط مردم در مقاطع مختلف در پرتو خودباوری مردم و اعتقاد به ولایت شکل گرفته است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری خلق حماسه سیاسی و اقتصادی را محور بالندگی کشور عنوان کردند و چه خوب که بخشی از این حماسه در 24 خرداد ماه امسال با درایت مردم رقم خورد.

* وزیر کشور: اعتدال دولت یازدهم وحدت و انسجام و آرامش را به همراه دارد

وزیر کشور نیز در آیین معرفی استاندار جدید البرز گفت: رویه و عملکرد دولت یازدهم مبتنی بر اعتدال است که این امر آرامش، انسجام، وحدت و توفیق را برای نظام اسلامی به همراه دارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: رفتار معتدل در حوزه حکومتی نیز بر دو اصل عقلانیت و قانونی استوار است که مشورت در حوزه عقل جای می گیرد.

وی ادامه داد: کشور در سال گذشته به رغم تحلیل رسانه های خارجی و دشمنان توانست با سربلندی تحریم ها، فشارهای اقتصادی و سیاسی را پشت سر بگذارد.

وزیر کشور گفت: امسال نظام اسلامی در آرامش کامل یک انتخابات پرشکوه با نتیجه مطلوب را برگزار کرد که بر اساس آن چهره جدیدی از گفتمان نوین شکل گرفت.

وی اظهار کرد: سخنرانی شب گذشته دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان در سازمان ملل نوید یک تحول در عرصه دیپلماتیک را داد که آن هم از آثار اعتدال است.

وی تاکید کرد: ملت ایران در دنیا یک شخصیت متمدن، مترقی و متعهد است و با تعامل می تواند منافع و قدرت بیشتری در صحنه بین المللی کسب کند.

رحمانی فضلی گفت: این به معنای آن نیست که از اصول کوتاه بیاییم، دنیای امروز مجازی است باید با بیان و گفتار معتدل زمینه قدرت نمایی بیش از پیش را در عرصه های بین المللی فراهم سازیم.

وی اضافه کرد: مسوولان استان البرز نیز باید از موضوعاتی که سبب اختلاف در حوزه سیاسی می شود پرهیز کنند و به مشورت، کارجمعی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی توجه جدی داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: بنابرفرمایش مقام معظم رهبری دولت باید در مسیر مطالبه و رضایت مندی مردم حرکت کند و این امر امنیت پایدار را به همراه می آورد.

وی افزود: در حوزه اداری و مسوولیتهای دولتی مبنای اصلی عدالت و قانون است و همه باید برمبنای قانون حرکت کنند هیچ فردی نباید در کشور از جمله استان البرز احساس تبعیض کند.

وی تاکید کرد: استاندار جدید البرز نیز باید در انتخاب مدیران استان دقت نظر کافی به خرج دهد تا افرادی با فکر و روش معتدل انتخاب شوند، گرچه در راس همه این موارد ولایتمداری فرد باید مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی فضلی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تولید، گفت: تولید باید به مردم واگذار شود و این اطمینان را بوجود آورد که منابع درآمدی برای خود آنان هزینه می شود.

وزیر کشور ادامه داد: حوزه های اجتماعی نیز باید در اختیار مردم باشد و آنان باید بدانند عزت و شخصیت بستگی به حفظ شوون اسلامی دارد و در این راه نیز لازم است از روحانیت گرانقدر در جهت فرهنگ سازی بهره گرفت.

* امام جمعه کرج: اعتدال معیار چینش نیروها در استان باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج نیز در این آیین به استاندار جدید توصیه کرد: حرکت بر مدار اعتدال گرایی را معیار چینش های خود در مدیریت استان قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی گفت: انتصاب به پست و مقام جز بار مسوولیتی چیزی دیگری نیست، انتصاب در وزارت کشور، استانداری، ریاست جمهوری و ... غیر از نهادن مسوولیت ها بر دوش ما نیست، با هر انتصاب یکسری وظایف و مسوولیت به دوش انسان نهاده می شود، این فرصت یک غنیمت نیست، بلکه تعهد و مسوولیت است، پاسخگویی به همه خون هایی است که ریخته شده و یک قطره آن هم بر کل کائنات تأثیرگذار است.

وی افزود: استانداری مسوولیت سنگینی است، در یک گوشه از مملکت نمایندگی تام الاختیار دولت به فردی داده شده و در پی آن نیز مسوولیت های عمده ای بر دوش او نهاده می شود که باید به نحو احسن آن را به سرانجام برساند.

حجت الاسلام کازرونی از انتخاب شایسته وزیر کشور قدردانی کرد و این گزینه را در راستای تحقق شعار دولت یازدهم " اعتدال و میانه روی» دانست.

وی تاکید کرد: این شهر نخبگان صالح و خوب بی شماری دارد و شاید نیازی به اعزام نیرو از خارج استان هم نباشد، انسانهای اهل خدمت بی شماری هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

* کازرونی: حرکت بر مدار ولایت رمز ماندگاری است

وی، تقدیم شش هزار شهید گلگون کفن را گواه بر این ادعا در پایبندی مردم به ولایت دانست و تصریح کرد: مردم آنقدر که به ولایت وابسته اند به دولت ها وابسته نیستند و اگر اغماضی ببینند قطعاً کوتاه نخواهند آمد.

امام جمعه کرج در ادامه از یک سال خدمت صادقانه همراه با تواضع، دیانت، صداقت، فروتنی و تلاش دکتر عربیان استاندار قبلی استان البرز که در بدترین شرایط اقتصادی کشور خدمات ارزشمندی در استان ارائه کرد، قدردانی ویژه ای داشت.

وی عنوان کرد: ایشان مظلومانه آمد و امروز هم مظلومانه می رود و این آمدن و رفتن ها چیزی از صداقت، پاکی، دیانت و خصلت های وجودی دکتر عربیان کم نمی کند.

نماینده ولی ففیه در کرج به سید طاهر طاهری نیز خیرمقدم گفت و انتخاب ایشان از سوی وزیر کشور و دولت را بهترین گزینه برای این استان دانست و از وزیر کشور برای انتخاب شایسته استاندار البرز قداردانی کرد.

امام جمعه کرج هچنین در ادامه وفاق حاکم بر علما و نمایندگان مردم این استان در مجلس را مثال زدنی دانست و گفت: گاهی در این شهر اختلاف ها در تب 41 درجه بوده است و همه چیز را می سوزاند اما با کمک علما و نمایندگان فداکار شهر تمامی موانع از سر راه برداشته شده و امروز هر کدام بر دیگری اقتدا می کنند، این ثمره وحدت است که با حرکت در مشی اعتدال جامعیت پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج چهار معیار را نیز لازمه کار هر مسوول دانست و تاکید کرد: آنچه از مسوولیت ها به دوش می گیریم باید به آن وفادار باشیم، با مردم صادقانه سخن بگوییم و هیچ گاه دروغ نگوییم چرا که دروغ پله ای برای ترقی در هیچ جایی نیست.

وی یادآور شد: این ششمین بار است که برای سکان داری استان این شهر پشت تربیون می آیم، چقدر زود می گذرد، امروز نیز به سرعت می گذرد و چقدر سوار و پیاده شدن از قدرت قشنگ است ، خدا کند در قیامت هم سواره ها همچنان سواره باشند.

* استاندار سابق البرز: این استان سرشار از ظرفیتهای بی نظیر است

عربیان استاندار سابق البرز نیز در این آیین با تاکید بر اینکه استان البرز سرشار از ظرفیتهای بی نظیر است، گفت: استان البرز ظرفیتی بی نظیر در تمامی بخشها و حوزه ها بویژه در بخش صنعت دارد که نیازمند توجه بیش از پیش مسوولان و مدیران است.

وی با تاکید براینکه در طول یکسال خدمت در استان البرز تمامی تلاشها و برنامه ریزی ها در جهت رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف صورت گرفت، افزود: استان البرز با توجه به وجود 13 درصد صنایع کشور در خود و همچنین وجود شهرکهای صنعتی مصوب و غیردولتی ظرفیت بسیار مناسبی است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

عربیان تصریح کرد: از ابتدای حضور در استانداری البرز به دلیل شناخت از موقعیت استان البرز به جهت سکونت در طول دهه های گذشته در این استان بخش اعظمی از وقت خود را صرف رفع مسائل و مشکلات صنعت کردم که می طلبد از سوی استاندار جدید نیز که سابقه درخشانی در این حوزه دارند، مورد توجه قرار گیرد.

وی وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بخش صنعت را فرصت بسیار مناسبی به منظور تحقق «حماسه اقتصادی» عنوان کرد و گفت: استان البرز با توجه به این ظرفیتها خواهد توانست در سالی که به «حماسه سیاسی» و «حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، نقش ارزنده ای را در چشم انداز اقتصادی کشور و استان البرز ایفا کند.

* عربیان: کسی که فرصت خدمتگزاری نیابد باید نگران و غمگین باشد

عربیان، در ادامه سخنان خود یادآور شد: خداوند متعال فرصت خدمتگزاری را به افرادی عنایت می کند که بتوانندبا توکل به او در مسیر خدمتگزاری به مردم گام بردارند.

وی افزود: در این راستا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کسی که فرصت خدمتگزاری نیابد باید نگران و غمگین باشد چراکه خداوند فرصت خدمتگزاری به مردم را از او گرفته است.

وی گفت: به رغم آنکه آغاز خدمت بنده در استانداری البرز از یکسو با سال پایانی دولت دهم مصادف شد و از سوی دیگر با بدترین شرایط اقتصادی کشور مواجه شد به طوریکه تنها 18 درصد از اعتبارات به استانها تخصیص داده شد؛ اما هیچگاه از قبول مسوولیت شانه خالی نکردم و همواره از اینکه در خدمت مردم استان خود هستم، مفتخر بودم.

استاندار سابق البرز تاکید کرد: فعالیت بنده با هفته دفاع مقدس آغاز شد و در مدت یکسال در هفته دفاع مقدس نیز به پایان رسید، بنابراین این نویدی مبارک برای بنده است که تا پایان عمر و خدمت خود پاسدار خون شهدا بوده و در مسیر آنان قدم بردارم.

به گفته وی حرکت در مسیر شهدا و حضور در متن فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین افتخاری است که با خود به همراه داشته و امید دارد در سایه امانتداری، قانونمداری و وحدت رویه بتواند در این مسیر حرکت کند.

استاندار سابق البرز در بخش دیگری از سخنان خود به برخی پروژه های کلان و در دست اقدام این استان اشاره کرد و گفت: برخی پروژه های کلان استان از جمله؛ پروژه اتوبان همت، قطار شهری کرج، اجرای بزرگراه های شمالی و جنوبی کرج که پیش از این آغاز شده نیازمند تزریق اعتبارات و نگاه ویژه دولت است که امید می رود در سایه همکاری و تعامل دستگاه های مختلف با استاندار جدید البرز محقق شده و بار سنگینی را از دوش مردم استان بردارد.

* استاندار سابق البرز: برای حفظ پست و مقام به دیدار هیچ مسوولی نرفتم

عربیان در پایان سخنان خود با تقدیر از همراهی و همکاری نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و جانبازان، معاونان، مدیران کل و همراهی اصحاب رسانه با وی، از آنان طلب حلالیت کرد و گفت: در طول خدمت خود برای ادامه و ابقا پست به دیدار هیچ مسوولی نرفته ام تا شائبه ای برای آنان ایجاد نشود، بنابراین امید دارم این موضوع موجب رنجش آنان نشده باشد چراکه حرکت در مسیر ولایت و خدمت به مردم را در طول سالهای خدمت خود ملاک عمل قرار داده و امیدوارم با تحقق اهداف و برنامه های دولت «تدبیر و امید» شاهد تحولات چشمگیری در سطح کشور بویژه استان البرز باشیم.

* کولیوند: پنجره های اقتصادی البرز را رو به سرمایه گذاران باز کنیم

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، استان البرز را غنی از نظر ظرفیتهای صنعتی و اقتصادی دانست و بازنگری در تفاسیر قانونی را راهگشا در باز شدن پنجره های اقتصادی رو به سرمایه گذاران توصیف کرد.

وی محورکلام خود را بر محور اقتصاد آغاز کرد و با اشاره به اینکه در سال حماسه سیاسی و اقتصادی و در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم، گفت: در مقطع کنونی وضعیت درآمدی کشور مناسب نیست و اگر فردی مسوولیتی می پذیرد باید به سمتی برود که منابعی را از بخش خصوصی و عمومی غیر دولتی با طرح های بزرگ و اولویت دار جذب کند.

وی وسعت استان البرز را امروز فراتر از شهرستان کرج از تونل کندوان تا اشتهارد، گرمدره تا کمالشهر و شهرستانهای ساوجبلاغ ، نظرآباد، طالقان ، فردیس و ... با منابع سرشار دانست و افزود: با وجود پتانسیل های موجود و برنامه ریزی ها در بخش های مختلف استان هنوز از نظر سرمایه گذاری عقب هستیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 3 هزار و 600 واحد صنعتی در استان استقرار دارد و باید به سمت و سوی توسعه چرخ اقتصادی آنها را حرکت داد، تاکید کرد: باید برنامه ریزی جامعی در حوزه اقتصادی این استان صورت گیرد تا منابع موجود از درون استان جوشش و خروش یابد و پنجره ها به روی سرمایه گذاران باز شود تا هیچ سرمایه گذاری سرگردان نباشد.

وی راه اندازی صندوق حمایت از صنایع با پشتوانه امنیت خاطر بازگشت سرمایه برای سرمایه گذاران را اتفاق شگرفی در سطح استان دانست.

کولیوند ظرفیت های استان را در بخش های گردشگری، کشاورزی و ... بکر و دست نخورده ذکر کرد که با بازنگری جدید در قوانین و تفاسیر آنها می توان سرمایه گذاران را به عرصه اقتصادی کشانید.

وی افزود: نزدیکی به تهران، وجود اتاق تعاون، اتاق صنعت و معدن شهرک های صنعتی مصوب و غیر مصوب دولتی و غیر دولتی و مشارکت شهرداری ها از جمله ظرفیتهای اقتصادی دیگری در این استان است که البرز را نیز همطراز با استان سمنان خواهد کرد.

این نماینده مردم کرج، بهره مندی از نقطه نظرات و دیدگاه های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاورانی امین را نیز به استاندار جدید توصیه کرد.

کولیوند تکیه بر اقتصاد در استان را کمک به دولت اعتدال و تدبیر دانست و گفت: همه دستگا ه ها باید این حرکت را داشته و برای برداشتن باری از دوش دولت کمک کنند.

در پایان این آیین خداحافظی صمیمانه ای با استاندار قبلی و خیرمقدم به استاندار جدید صورت گرفت که از همدلی و همراهی و رضایت مردم،مسوولان و مدیران استان از عربیان و امیدواری به مدیریت طاهری حکایت داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شبکه خبری کرج، تاریخ انتشار: 3 مهر 1392، کدخبر: 3586 ، www.jkaraj.net

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین