پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم مسؤولان به جای اینکه با اعتراض مردم در صحنه‌های مختلف، به افراد و گروه‌ها تهمت بزنند، اعتراضات مردم را ریشه‌یابی کنند.

شعارسال: محمدصالح جوکار، با اشاره به اعتراض مردم در مسجد ملااسماعیل و در بین سخنرانی‌های معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: مسؤولان استان اصل موضوع که اعتراض مردم است را رها کرده و به افراد و گروه‌ها تهمت می‌زنند و به جای رفع مشکل مردم، کمیته تحقیق و تفحص تشکیل می‌‌دهند.

وی بیان کرد: فرافکنی در این موارد مشکلی از جامعه حل نمی‌کند و شایسته است مسؤولان در جمع مردم حضور پیدا کنند و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند.

مسؤول تولیت آستان قدس رضوی در یزد با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر سازمان یافته بودن اعتراضات نمازگزاران یزدی در روز سوم دی‌ماه عنوان کرد: افرادی که از تریبون نمازجمعه استفاده می‌کنند باید مخاطب شناس باشند و مطالب خود را متناسب با زمان، مکان و مخاطب مطرح کنند.

جوکار تاکید کرد: به نظر من عملکرد دولتمردان و مسؤولان و مشکلات جامعه و مردم، آنها را به واکنش نسبت به سخنان معاون رئیس جمهور مبنی بر پای‌بندی دولت به تعهدات خود، وا داشت و اینکه عده‌ای می‌خواهند با فرافکنی، معترضان را اراذل و اوباش بخوانند، غیراخلاقی است.

وی افزود: رسانه‌های حامی دولت نیز چشم خود را به روی دغدغه‌ها و مشکلات مردم بسته‌اند و در رسانه‌های خود مطالبی درج می‌کنند که از اخلاق رسانه‌ای به دور است و شایسته نیست مردمی که صبوری خود را در برابر بیان مطالب غیرواقعی از دست می‌دهند را اراذل و اوباش خواند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم ادامه داد: این اعتراض‌ها همواره وجود داشته و زمانی که من نیز نماینده بودم و به همراه مسؤولان در جمع مردم حضور پیدا می‌کردم، مردم اعتراضاتی داشتند اما به اعتراض آنها گوش می‌دادیم و تلاش می‌کردیم برای رفع مشکل، راه‌حلی پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: مسؤولان خدمتگزاران مردم هستند و باید به اعتراضات آنها رسیدگی کنند و به خواسته‌های آنها احترام بگذارند.

جوکار با اشاره به اینکه این نخستین بار نبوده که نمایندگان دولت در تریبون نمازجمعه سخنرانی کرده‌اند، افزود: در طول سه سال گذشته بارها و بارها نمایندگان دولت،‌ وزرا، معاونان رئیس جمهور و ... در نمازجمعه یزد حضور یافته و سخنرانی کرده‌اند اما هرگز مشکلی بروز نکرده بنابراین اعتراض اخیر مردم نشان از به تنگ آمدن آنها از وعده و وعیدها است.

وی با اشاره به اینکه فیلم اعتراض اخیر را به دقت دیده‌ام، افزود: اعتراض‌کنندگان از عموم مردم هستند و تا زمانی که معاون رئیس جمهور از عملکرد دولت دفاع نکرد، مردم در سکوت به سخنان وی گوش می‌دادند اما با آغاز طرح مطالب در مورد دفاع از عملکرد دولت، مردم لب به اعتراض می‌گشایند.

جوکار یادآور شد: مسؤولان باید بدانند که هر تریبونی جای دفاع از عملکرد دولت و ارائه آمار و ارقام و گزارش نیست و لازم است قبل از سخنرانی‌های خود زمان و مخاطبان را بسنجند و سپس به دفاع از عملکرد دولت و دادن وعده و وعید بپردازند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی تصریح کرد: مسؤولان خدمتگزاران مردم هستند و طبیعی است که باید در برابر اعتراضات آنها صبوری کرده و برای رفع مشکلات آنها چاره‌اندیشی کنند زیرا آنها به وقت خود تمام قد از دولت دفاع کرده‌اند.

جوکار تاکید کرد: اگر هر جا کاستی است، از مردم عذرخواهی شود و تلاش شود تا اعتماد آنها به عملکرد دولتمردان جلب شود، چنین مسائلی بروز نمی‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6دی1395، کدخبر: 13951006001658: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
بزرگترین دلیل این اعتراضان را میتوان دلایل معیشتی نامید ، دلایل اقتصادی و معیشتی خود نیز اعتراضات سیاسی را به دنبال خواهد داشت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین