پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
با حضور معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج ، طرح مطالعاتی گازرسانی به بخش آسارا در بخشداری این منطقه کلید خورد.
شعارسال: پس از پی گیری های مستمر "محمد تقی ایرانی"، معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، جلسه ای با حضور فرماندار و معاونین فرماندار کرج ، بخشدار و امام جمعه آسارا، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز، اعضای شورای بخش،شهردار ، و فرمانده بسیج آسارا در محل بخشداری تشکیل شد و طرح مطالعاتی گازرسانی به بخش آسارا توسط مشاورطرح آغاز شد.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران بخش آسارا و تجلیل از مردم متدین این بخش، به تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید برای گازرسانی به مردم بخش آسارا اشاره کرده و گفت: در ابتدای حضور دولت تدبیر و امید و پی گیری فنی و کارشناسانه ای که صورت گرفت، هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران، عدم قابلیت گازرسانی به این منطقه را به دلیل صعب العبور بودن آن اعلام نمودند.

وی افزود: این مصوبه برای ما قابل قبول نبود و با همراهی مهندس تقی نژاد، مدیر عامل شرکت گاز استان البرز، طرح های متعددی را بررسی کردیم که در نهایت با تایید مشاور طرح، مقرر شد منطقه معروف به «زیر سد» حتی المقدور با لوله گذاری و منطقه «بالای سد» با استفاده از فناوری های ذخیره سازی ، از نعمت گاز برخوردار شوند.

ایرانی با بیان این مطلب که بخش آسارا آخرین نقطه از استان البرز است که هنوز از نعمت گاز طبیعی برخوردار نشده، گازرسانی را مطالبه بحق مردم منطقه آسارا از دولت تدبیر و امید خوانده و گفت: سرمای منطقه آسارا در روزهای زمستان، همواره مشکلاتی را برای ساکنین این منطقه به همراه داشته اما امروز ما با خرسندی به مردم شریف بخش آسارا اعلام می کنیم که طرح مشاور تا سه ماه آینده آماده شده و ان شاء الله با تلاش همکاران خدوم شرکت گاز استان البرز، در دهه فجر 95 کلنگ عملیات گازرسانی به روستاهای بخش زده خواهد شد.

ایرانی افزود: ما از صبر و شکیبایی مردم شریف آسارا و همچنین از تلاش های استاندار خدوم البرز، آقای مهندس طهائی که با پی گیری های مستمر خود در دولت یازدهم، مقدمات اجرای طرح گازرسانی را به منطقه فراهم نمودند، قدردانی می کنیم .

وی اضافه کرد: تمام تلاش دولت تدبیر و امید، رضایت شهروندان و ایجاد امکانات رفاهی برای مردم عزیزمان بوده است و امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم دین خود را به شهدای معظم و خانواده های شریف شهدا و ایثارگران و مردم متدین و فهیم منطقه ادا نمائیم.

در این جلسه، مهندس تقی نژاد و معاونین وی، گزارشی از وضعیت منطقه و شرایط گازرسانی در تمامی روستاهای بخش آسارا را ارائه نمودند و صورتجلسه تعیین زمان تهیه طرح و اجرای عملیات به امضای مسئولین رسید.

گفتنی است هم اکنون 720 هزار مشترک گاز در سطح شهرها و روستاهای استان البرز از نعمت گاز برخوردارند و بخش آسارا تنها بخش این استان است که به دلیل صعب العبور بودن، تاکنون امکان بهره مندی از گاز طبیعی را نداشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395، کدخبر: 537568، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین