پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: به سبب ویژگی جغرافیایی و راهی یاد شده عنوان گذرگاه گردشگری کشور برازنده استان البرز است.

شعارسال: عبدالناصر میرچی در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره نوروزگاه در مجموعه کاخ مروارید مهرشهر کرج، اظهار کرد: برگزاری این قبیل از برنامه ها در راستای شناخت اقوام و آداب و روسوم قومیت های مختلف کمک ویژه ای می کند.

وی با بیان اینکه استان البرز و شهرستان کرج به سبب وجود اقوام و قومیت های مختلف از سراسر کشور جایگاه ویژه ای را در کشور از آن خود ساخته است، افزود: این جایگاه به حدی بوده که مقام معظم رهبری لقب و عنوان ایران کوچک را برای این شهر عنوان کردند.

میرچی وجود محورهای مواصلاتی مهمی نظیر کرج - چالوس و کرج - قزوین را در این استان حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: محورهای مواصلاتی البرز راه ارتباطی ۱۵ استان کشور با پایتخت را برقرار می کند به همین جهت راه های این استان از اهمیت بالایی بین دیگر محورهای کشور برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز عنوان البرز گذرگاه گردشگری کشور را برای این منطقه مناسب دانست و گفت: به سبب ویژگی جغرافیایی و راهی یاد شده این عنوان برازنده استان البرز است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره نوروزگاه در کاخ مروارید کرج، گفت: این مراسم روز هفتم فروردین ماه با حضور استاندار البرز و اقوام مختلف برگزار شد.

میرچی آشنا شدن مردم با سنت های نوروزی اقوام حاضر در استان و افزایش نشاط اجتماعی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و ادامه داد: در حاشیه برگزاری این جشنواره اجرای موسیقی و نمایش خیمه شب بازی نیز انجام گرفت.

وی در ادامه با اشاره به برپایی بازارچه صنایع دستی کاخ مروارید که تا ۱۰ فروردین ماه سال جاری با ارائه محصولات رشته های مطرح صنایع دستی استان از قبیل گلیم، زیورآلات سنتی، چرم و چوب، سفال و سرامیک در ۳۰ غرفه فعال است، خاطرنشان کرد: بنا داریم این بازارچه به صورت هفتگی در دیگر ایام سال و تحت عنوان جمعه بازار صنایع دستی در کاخ مرواید برپا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به عملکرد ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان البرز، گفت: ۱۱ کمیته زیر مجموعه این ستاد قرار دارد که تا کنون به منظور تامین رفاه و آسایش مسافران و گردشگران عملکرد خوبی را از خود به منصه ظهور گذاشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسنا، تاریخ انتشار: 8فروردین1396، کدخبر: 10804: www.asna-alborz.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
گردنه ترافیک گردشگری کشور هم عنوان خوبی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین