پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
استان البرز با قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 14 استان و دارا بودن 18 درصد بار ترافیکی کشور، برای سفر ایمن مسافران نوروزی و پذیرایی ازمیلیون‌ها میهمان آماده شده است. برپایی تورهای رایگان یک روزه البرزگردی، اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، آماده‌سازی مدارس برای اسکان مسافران نوروزی، برگزاری جشنواره نوروزگاه در کاخ مروارید و آمادگی فوریت‌های پزشکی برای خدمات رسانی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در نوروز 97 در این استان است.

شعار سال: استان البرز با قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 14 استان و دارا بودن 18 درصد بار ترافیکی کشور، برای سفر ایمن مسافران نوروزی و پذیرایی ازمیلیون‌ها میهمان آماده شده است. برپایی تورهای رایگان یک روزه البرزگردی، اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، آماده‌سازی مدارس برای اسکان مسافران نوروزی، برگزاری جشنواره نوروزگاه در کاخ مروارید و آمادگی فوریت‌های پزشکی برای خدمات رسانی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در نوروز 97 در این استان است.

تورهای البرزگردی

«سیدعلیرضا موسوی» سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرج، از برپایی تورهای رایگان یک روزه البرزگردی با مشارکت اداره کل گردشگری استان البرز در ایام نوروز خبر داد و افزود: آشنایی با زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر کرج و استان از اهمیت زیادی برخوردار است که این شناخت می‌تواند به افزایش میزان علاقه و دلبستگی مردم و ساکنان به منطقه محل سکونت‌شان منجر شود. موسوی با اشاره به اینکه قرار است، تا نمایشگاه‌های نوروزی در نقاط تاریخی شهر کرج از جمله کاخ مروارید و تپه ازبکی برپا شود، گفت: همچنین در این نقاط برنامه‌هایی شامل شاهنامه خوانی و برگزاری تئاتر خیابانی اجرا خواهد شد. از طرفی، معرفی فرصت‌های گردشگری و تاریخی شهر در کنار ساخت برنامه تلویزیونی 15 قسمتی برای نوروز نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام نوروز بواسطه همکاری شهرداری کرج با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که انتظار داریم اقدامات فوق به شناخت بیشتر شهروندان و مسافران از این منطقه کمک کند.

اقدام‌های پلیس راه

درهمین حال، سرهنگ «رضا معظمی گودرزی» رئیس پلیس‌ راه استان البرز با اعلام محدودیت‌های ترافیکی راه‌های مواصلاتی استان بویژه جاده گردشگری کرج - چالوس، اظهارداشت: این جاده در 8 روز از تعطیلات ایام نوروز و روزهای پیش‌رو یکطرفه می‌شود. با توجه به حجم فزآینده سفر در تعطیلات نوروز ۹۷ و به‌ منظور افزایش ظرفیت تردد در راه‌های مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی از تاریخ ۲۴ اسفندماه شروع شده و تا ۱۷ فروردین ماه سال 97 محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس‌ راه استان البرز به محدودیت‌های ترافیکی آزاد راه کرج - قزوین اشاره کرد و گفت: تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر شرق به غرب از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و همچنین در روزهای ۹ و ۱۰ فروردین‌ماه و در مسیر غرب به شرق نیز از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای ۴، ۱۰، ۱۲ و ۱۷ فروردین‌ماه ممنوع است. وی به ‌محدودیت‌های کلی نیز اشاره کرد و افزود: عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در همه آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها و جاده کرج - چالوس و سایر راه‌هایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است. در همه راه‌های برون‌شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون صورت می‌گیرد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی انجام می‌شود که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

رئیس پلیس راه استان البرز با بیان اینکه در روزهای 28 و 29 اسفندماه و 8 فروردین جاده کرج - چالوس از کرج به سمت مازندران از ساعت 12 یکطرفه می‌شود، گفت: در روزهای 4، 12، 13 و 17 فروردین این جاده از مازندران به سمت کرج یکطرفه خواهد شد. در ایام نوروز بیش از 110 تیم پلیس در رده‌های مختلف خودرویی، موتوری و پاس پیاده مسئولیت روان‌سازی و کنترل ترافیک را برعهده دارند که از مجموع این تیم‌ها 5 دستگاه موتورسیکلت، 5 تیم نامحسوس، 7 تیم کنترل عملیات ترافیکی و بقیه تیم‌های پلیس راه و سایر نیروهای کمکی انتظامی است.

آرامش بهاری در بقاع متبرکه

با این حال، حجت‌الاسلام «محمد صالحی» مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد که در تعطیلات نوروز، 55 بقعه در استان مجری برگزاری طرح آرامش بهاری خواهند بود.

وی با اشاره به اهمیت و ثمرات این طرح در ایام نوروز، بیان کرد: طرح آرامش بهاری چند سال است که در بقاع متبرکه و به جهت ارائه خدمات بیشتر به مسافران نوروزی و آشنایی هرچه بهتر آنان با مسائل شرعی و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

صالحی در تشریح اهداف اصلی برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، افزود: تبدیل بقعه‌ها به قطب فرهنگی، ایجاد امنیت و آرامش و ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی، پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی در خیمه‌های معرفت، ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج و فرهنگسازی فرهنگ وقف و امثال اینها ازجمله اصلی‌ترین اهداف ما در برگزاری این طرح است.

وی در خصوص چگونگی برگزاری این طرح در ایام تعطیلات نوروز، توضیح داد: بقاع استان در 4 سطح و با حضور 39 مبلغ از قم و 11 مبلغ بومی اجرای طرح آرامش بهاری را عهده‌دار خواهند بود.

آمادگی مدارس برای اسکان مسافران

«خسرو ساکی» مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز با اشاره به اینکه 21 مدرسه در استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده، اعلام کرد: کلاس‌های مورد نظر برای نوروز 97 نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارند و به امکاناتی چون یخچال، تلویزیون، تخت، پتو و فرش مجهز هستند. در ایام نوروز 96 حدود یکهزار خانوار در مدارس استان اسکان داده شدند که پیش‌بینی می‌شود، نوروز 97 این تعداد افزایش یابد و مدارس پذیرای میهمانان بیشتری باشد.

فوریت‌های پزشکی آماده خدمات‌رسانی

«مهرداد بابائی» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرزهم گفت: از روز 25 اسفندماه سال 96 تا پایان روز 14 فروردین ماه سال آینده طرح امداد نوروزی اجرا می‌شود. در این مدت 6 ایستگاه سلامت در جاده‌های استان فعال بوده که تعداد آنها نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

بابایی مکان‌های استقرار ایستگاه‌های سلامت را خط جنوبی آزاد راه کرج - قزوین در محدوده شهرستان نظرآباد، خط شمالی آزاد راه کرج - قزوین محدوده عوارضی قدیم، ورودی شهرستان اشتهارد و محدوده ماهدشت به اشتهارد، پارک سوار هشتگرد و جاده کرج - چالوس در محدوده‌های آدران و تونل کندوان اعلام کرد.

وی گفت: در تمام جاده‌های استان صبح و عصر آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی در مکان‌های تعیین شده، استقرار دارند. برای مسافران نوروزی خدمات اولیه پزشکی مانند سنجش قند خون، فشار خون و غیره پیش‌بینی کرده‌ایم که در ایستگاه‌های سلامت به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود. همچنین در جاده کرج - چالوس، مشکل ترافیک موجب می‌شود تا از موتور آمبولانس برای امداد‌رسانی بهره بگیریم. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز یک طرفه شدن جاده کرج - چالوس هنگام ترافیک سنگین را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: در این شرایط باید با اورژانس هوایی به کمک حادثه دیدگان برویم. تعداد مکان‌های فرود بالگرد در جاده کرج - چالوس باید افزایش یابد هرچند که در نشست اخیر مدیران کل راهداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، آب منطقه‌ای، پلیس راه و هلال احمر استان اعتبار خوبی از محل بودجه مدیریت بحران استانداری برای احداث تعدادی پد بالگرد اختصاص یافته است.

نیم نگاه

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز: در تعطیلات نوروز، 55 بقعه در استان مجری برگزاری طرح آرامش بهاری خواهند بود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرج، از برپایی تورهای رایگان یک روزه البرزگردی با مشارکت اداره کل گردشگری استان البرز در ایام نوروز خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز: امسال با هماهنگی به عمل آمده تعداد 159غرفه شامل 124غرفه سیار و 35 غرفه ثابت در شهرستان‌های استان جهت توزیع میوه شب عید فعال است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------- ، کدمطلب: 462051 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین