پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
برخی از شهروندان ساکن گرمدره معتقدند که میان 2 کلانشهر تهران و کرج که یکی پایتخت کشور بوده و دیگری مرکز استان البرز است، گرمدره به طور کلی فراموش شده است.
شعارسال: هفته گذشته سید حمید طهایی در دیداری مشترک با محمود دادگو رئیس شورای اسلامی شهر کرج، علی اصغر همتی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و جمعی از اعضای شورای اسلامی به صراحت تاکید کرد که راه‌اندازی قطار شهری یکی از مطالبات دیرینه مردم کلانشهر کرج بوده و بنده نیز در بدو ورود به استان به عنوان اصلی‌ترین برنامه کلان در حوزه شهری تحقق این مطالبه را در دستور دارم.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی دو خط از قطار شهری کرج وعده‌ای بوده که پیش‌تر به مردم اعلام شده است، افزود: هرگونه کاستی در روند اجرای طرح و تعویق در بهره‌برداری از آن قابل قبول نیست.

از سوی دیگر هیربد معصومی معاون عمرانی استانداری البرز نیز در پایان این جلسه به موضوع دیگری اشاره و خبرهایی را در مورد راه اندازی ایستگاه گرمدره اعلام کرد.

ایستگاه گرمدره یکی از ایستگاه‌های مترو تهران کرج بوده که تاکنون راه‌اندازی نشده است.

وی اظهار داشت: در جلسه‌ای که به منظور رفع موانع موجود در راه‌اندازی و بهره‌برداری از ایستگاه گرمدره در محل استانداری برگزار شد، بهره‌برداری از خط متروی گرمدره در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار البرز بیان کرد: بر اساس درخواست‌های شهروندان گرمدره و با استفاده از پتانسیل‌های موجود از حیث وجود ایستگاه مترو، مقرر شد ظرف مدت ۱۰ روز دستگاه‌های راه و شهرسازی، شهرداری گرمدره و متروی تهران ضمن امکان‌سنجی در ورودی رمپ یک، مقدمات احداث ایستگاه را فراهم کنند.

معصومی گفت: بر همین اساس شهرداری گرمدره نیز بعد از بهره‌برداری ایستگاه مذکور، تمامی زیرساخت ها را آماده سازی و دستگاه‌های خدمت‌رسان را ایجاد می‌کند.

چند روز بعد محمد قدس شهردار گرمدره در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه به جهت نیاز شهروندان گرمدره به خط مترو و تسهیل در ترددهای برون شهری، این موضوع از مدت‌ها قبل به جد در دستور کار قرار گرفته بود، تصریح کرد: در نشست مشترکی با قائم مقام متروی تهران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران فنی، طرح راه‌اندازی متروی گرمدره که مجوز آن نیز سال گذشته اخذ شده بود، به مشورت گذاشته شد.

شهردار گرمدره ایجاد رمپ‌های ورودی در دو قسمت شمال و جنوب اتوبان را جانمایی محل تردد این خط از قطار اعلام کرد و افزود: پس از انجام طرح مطالعاتی ایجاد رمپ که طی 10 روز آینده خواهد بود و مقدمات و زیرساخت‌های شهری شامل احداث ایستگاه تاکسی و حمل و نقل مسافران نیز توسط شهرداری گرمدره ایجاد می‌شود.

قدس در پایان خاطرنشان کرد: متروی گرمدره بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم تا مرداد ماه سال‌ جاری روی ریل افتتاح خواهد رفت.

این وعده در حالی مطرح شد که 13 سال از احداث ایستگاه گرمدره می گذرد و چند سال قبل استاندار وقت تهران در دولت محمود احمدی نژاد، ایستگاه فوق را افتتاح کرده بود.

اما هیچگاه مترو تهران کرج در این ایستگاه توقف نکرده است.

برخی از شهروندان ساکن گرمدره معتقدند که میان 2 کلانشهر تهران و کرج که یکی پایتخت کشور بوده و دیگری مرکز استان البرز است، گرمدره به طور کلی فراموش شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک البرز، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1394، کدخبر: ۳۰۵۱۶، www.tabnakalborz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین