پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به وجود نخبه ها و طرفیت بالای سرمایه انسانی و اجتماعی در آذربایجان شرقی،گفت: دولت نگاه ویژه ای به این استان دارد.

شعار سال: محمود واعظی در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: اعتقاد داریم مردمی که در استان آذربایجان شرقی زندگی می کنند، مردمی مبتکر و خلاق هستند و مشاهده می کنیم که هر موقع در این استان تحولی بوجود بیاید در کشور هم نمود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه برخی از فعالیت هایی که در کشور گسترش پیدا کرده ابتدا از تبریز شروع شده و بعد در کشور گسترش یافته است، خاطر نشان کرد: بهترین شرکت ها از این استان هست و نیز در کنکور سراسری امسال تعدادی از رتبه های برتر از این استان هستند.

واعظی با بیان اینکه بنا داریم دولت دوازدهم یک دولت کارآمد باشد، افزود: شاخصه ما کار آمد بودن این دولت است که اولین اولویت، تصمیم گیری بر مبنای خرد جمعی و استفاده از دانشگاهیان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه در استان ها است و سعی داریم در تصمیم گیری های ملی از این افراد استفاده کنیم.

وی، دومین اولویت دولت دوازدهم را استفاده از ظرفیت های داخلی و واقع بینی اعلام کرد و گفت: بنا داریم بر اساس ظرفیت ها و پذیرش های خود کار کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین از تعامل موثر با کشورهای جهان به عنوان راهبرد اصلی دولت نام برد و افزود: اولویت سوم تعامل موثر در روابط خارجی است؛ باید از تمامی ظرفیت های داخلی و خارجی استفاده کنیم و بتوانیم از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم.

واعظی خاطر نشان کرد: اولویت چهارم، حقوق شهروندی است و تلاش دولت بر این است که حقوقی که بر اساس مبانی دولت گفته شده به مردم احترام بگذارند تا خواسته های مردم اجابت شود.

وی اولویت پنجم را توجه به مسائل فرهنگی و دینی دانست وگفت: اولویت ششم نیز توجه به اقتصاد است، ما می دانیم که باید برای ایجاد اشتغال در کشورو افزایش رفاه و معیشت مردم تلاش بیشتری داشته باشیم.

واعظی مبارزه با فساد و تبعیض را جزو الویت هفتم دولت ذکر کرد و افزود: باید قوه قضاییه با این مورد برخورد کرده و ما نیز به این موضوع اهمیت می دهیم.

به گفته رئیس دفتر رئیس جمهوری، هشتمین اولویت دولت این است که نباید در دولت و قوه مجریه به دنبال منافع شخصی و حزبی بود، بلکه آنچه الزامی است باید به امنیت ملی توجه ویژه شود.

واعظی با اشاره به نامگذاری امسال به نام 'اشتغال و تولید ملی' خاطر نشان کرد: اولویت نهم دولت ارتقاء سطح زندگی مردم است که باید با ایجاد شوق و آنچه که رهبر معظم انقلاب به عنوان نام امسال انتخاب کردند،تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر در دولت یازدهم، احیای دریاچه ارومیه در اولویت بود، باید در این دولت نیز اهمیت بسزایی داشته باشد و دولت بنا دارد به احیای محیط زیست اهتمام بورزد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نباید وارد مسائل سیاسی بشویم،اظهار کرد: ما در جامعه و فضای آرام می توانیم به مردم خدمت کنیم و نکته مهم تر تعامل بسیار نزدیک قوای سه گانه باهم است.

وی خاطر نشان کرد: هر موقع تحت لوای رهبرمعظم انقلاب پیش رفتیم، موفق بودیم و ما اعتقاد داریم نهاد های انقلابی و سپاه در کنار سایر ارگان ها و ارتش کشور را بسازیم.

واعظی در خصوص توجه ویژه دولت به استان آذربایجان شرقی نیز گفت: بسیار امیدواریم که شاهد تحولات خوبی در این استان هستیم چرا که آذربایجان شرقی محور ارتباط ایران با اروپا است و بدنبال این هستیم که بزرگراه تبریز بازرگان را با 50 هزار میلیارد ریال اعتبار به سرعت به اتمام برسانیم.

وی همچنین از انجام عملیات سریع و پیشرفت راه آهن تبریز میانه خبر داد و افزود: دولت سیاست های دیگری در زمینه آب برای استان در نظر دارد.

محمود واعظی رئیس دفتر واعظی برای افتتاح چند طرح در آذربایجان شرقی سفری یک روزه به استان کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 3 شهریور 96، کدمطلب: 82643136 ، www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین