پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز از راه‌اندازی شهرک ICT در این استان خبر داد.

شعارسال: ذبیح‌الله قائمی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی در استان البرز منطقه آزاد اقتصادی پیام و بهره‌مندی از فرودگاه پیام است.

وی افزود: دولت در سال‌های اخیر توسعه این منطقه و همچنین توسعه فرودگاه پیام را با جدیت دنبال کرده و طرح‌هایی برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز تصریح کرد: به عنوان نمونه طرح جامع فرودگاه پیام در حال تدوین است که برای تدوین این طرح از نظرات افراد خبره و کارشناسان به طور کامل استفاده می‌شود.

قائمی گفت: تاکنون 80 درصد مطالعات و تدوین طرح جامع فرودگاه پیام انجام شده و در تلاش هستیم تا طرح فوق پیش از پایان دولت نهایی و به اجرا گذاشته شود.

وی بیان داشت: همچنین برای توسعه منطقه اقتصادی پیام، طرح احداث و راه‌اندازی شهرک ITC نیز در دستور کار قرار دارد که به طور قطع، تکمیل این پروژه یک جهش خوب اقتصادی به شمار خواهد آمد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز افزود: جانمایی لازم برای ایجاد شهرک فوق در زمینی به وسعت هفت هزار هکتار انجام شده و برای احداث و بهره‌برداری فاز نخست نیز با یک پیمانکار قراردادی به امضا رسیده است.

قائمی گفت: متاسفانه به دلایل مختلف تاکنون از ظرفیت منطقه اقتصادی پیام و همچنین فرودگاه پیام که در حال حاضر یک فرودگاه باربری بوده، به طور کامل استفاده نشده است.

وی ادامه داد: طرح‌هایی برای توسعه فرودگاه فوق در دستور کار قرار دارد و از سوی دولت با جدیت پیگیری می‌شود که از جمله آنها می‌توان به اتصال این منطقه به راه‌آهن سراسری کشور اشاره کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز اظهار داشت: با توجه به اینکه گمرک در منطقه اقتصادی پیام و فرودگاه پیام مستقر شده، اتصال این منطقه به خطوط راه‌آهن سراسری و همچنین محورهای اصلی مواصلاتی نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان و خدمات‌رسانی بیشتر به تجار و بازرگانان خواهد داشت.

قائمی افزود: برای تحقق این طرح‌ها نیاز است که دستگاه‌های اجرایی مربوطه با هم تعامل بیشتری داشته و کار را به صورت واحد و با یک عزم ملی به پیش ببرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6دی1395، کدخبر: 13951006000104: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین